Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Určitě jste už viděli nový koncept Audi Prologue, který dává tušit příchod konkurenta pro Mercedes-Benz S Coupé. Napovídá ale ještě něco jiného – budoucnost interiérů Audi, která nepočítá s žádnými tlačítky. Všechno se bude ovládat přes dotykové displeje a hlasem.

Šéf technického vývoje Audi Ulrich Hackenberg v rozhovoru pro magazín Automotive News řekl, že jednou přijde den, kdy v autech nebudou žádná tlačítka a že to není moc daleko, když jsou už nyní lidé přivyklí na dotykové displeje a hlasové ovládání mobilní telefonů.

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Podobný přístup k minimalizaci počtu tlačítek už známe z některých nových aut. Třeba Peugeot 308 používá centrální dotykový displej pro ovládání všech důležitých funkcí. Ono to sice vypadá pěkně, když není centrální konzola obsypaná tlačítky, ale abyste si nastavili teplotu na klimatizaci, musíte spustit oči ze silnice a hledat funkci v dotykovém systému. Je to bezpečné?

Audi ale určitě najde ergonomičtější způsob, jak ovládat základní funkce, aniž by se řidič musel přestat soustředit na řízení. Lišit se bude i zobrazení funkcí pro sportovní a rodinné nebo manažerské modely. Sportovní modely jako třeba nové Audi R8 převezmou multifukční displej před řidičem po vzoru toho v novém Audi TT. Ostatní modely pak budou mít tradiční hlavní displej uprostřed, aby na něj viděli všichni cestující.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků