Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Určitě jste už viděli nový koncept Audi Prologue, který dává tušit příchod konkurenta pro Mercedes-Benz S Coupé. Napovídá ale ještě něco jiného – budoucnost interiérů Audi, která nepočítá s žádnými tlačítky. Všechno se bude ovládat přes dotykové displeje a hlasem.

Šéf technického vývoje Audi Ulrich Hackenberg v rozhovoru pro magazín Automotive News řekl, že jednou přijde den, kdy v autech nebudou žádná tlačítka a že to není moc daleko, když jsou už nyní lidé přivyklí na dotykové displeje a hlasové ovládání mobilní telefonů.

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Podobný přístup k minimalizaci počtu tlačítek už známe z některých nových aut. Třeba Peugeot 308 používá centrální dotykový displej pro ovládání všech důležitých funkcí. Ono to sice vypadá pěkně, když není centrální konzola obsypaná tlačítky, ale abyste si nastavili teplotu na klimatizaci, musíte spustit oči ze silnice a hledat funkci v dotykovém systému. Je to bezpečné?

Audi ale určitě najde ergonomičtější způsob, jak ovládat základní funkce, aniž by se řidič musel přestat soustředit na řízení. Lišit se bude i zobrazení funkcí pro sportovní a rodinné nebo manažerské modely. Sportovní modely jako třeba nové Audi R8 převezmou multifukční displej před řidičem po vzoru toho v novém Audi TT. Ostatní modely pak budou mít tradiční hlavní displej uprostřed, aby na něj viděli všichni cestující.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky