Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Určitě jste už viděli nový koncept Audi Prologue, který dává tušit příchod konkurenta pro Mercedes-Benz S Coupé. Napovídá ale ještě něco jiného – budoucnost interiérů Audi, která nepočítá s žádnými tlačítky. Všechno se bude ovládat přes dotykové displeje a hlasem.

Šéf technického vývoje Audi Ulrich Hackenberg v rozhovoru pro magazín Automotive News řekl, že jednou přijde den, kdy v autech nebudou žádná tlačítka a že to není moc daleko, když jsou už nyní lidé přivyklí na dotykové displeje a hlasové ovládání mobilní telefonů.

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Podobný přístup k minimalizaci počtu tlačítek už známe z některých nových aut. Třeba Peugeot 308 používá centrální dotykový displej pro ovládání všech důležitých funkcí. Ono to sice vypadá pěkně, když není centrální konzola obsypaná tlačítky, ale abyste si nastavili teplotu na klimatizaci, musíte spustit oči ze silnice a hledat funkci v dotykovém systému. Je to bezpečné?

Audi ale určitě najde ergonomičtější způsob, jak ovládat základní funkce, aniž by se řidič musel přestat soustředit na řízení. Lišit se bude i zobrazení funkcí pro sportovní a rodinné nebo manažerské modely. Sportovní modely jako třeba nové Audi R8 převezmou multifukční displej před řidičem po vzoru toho v novém Audi TT. Ostatní modely pak budou mít tradiční hlavní displej uprostřed, aby na něj viděli všichni cestující.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků