Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Určitě jste už viděli nový koncept Audi Prologue, který dává tušit příchod konkurenta pro Mercedes-Benz S Coupé. Napovídá ale ještě něco jiného – budoucnost interiérů Audi, která nepočítá s žádnými tlačítky. Všechno se bude ovládat přes dotykové displeje a hlasem.

Šéf technického vývoje Audi Ulrich Hackenberg v rozhovoru pro magazín Automotive News řekl, že jednou přijde den, kdy v autech nebudou žádná tlačítka a že to není moc daleko, když jsou už nyní lidé přivyklí na dotykové displeje a hlasové ovládání mobilní telefonů.

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Test Audi A7 Sportback 3.0 biTDI quattro: Prémiové svezení

Podobný přístup k minimalizaci počtu tlačítek už známe z některých nových aut. Třeba Peugeot 308 používá centrální dotykový displej pro ovládání všech důležitých funkcí. Ono to sice vypadá pěkně, když není centrální konzola obsypaná tlačítky, ale abyste si nastavili teplotu na klimatizaci, musíte spustit oči ze silnice a hledat funkci v dotykovém systému. Je to bezpečné?

Audi ale určitě najde ergonomičtější způsob, jak ovládat základní funkce, aniž by se řidič musel přestat soustředit na řízení. Lišit se bude i zobrazení funkcí pro sportovní a rodinné nebo manažerské modely. Sportovní modely jako třeba nové Audi R8 převezmou multifukční displej před řidičem po vzoru toho v novém Audi TT. Ostatní modely pak budou mít tradiční hlavní displej uprostřed, aby na něj viděli všichni cestující.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků