Audi S8 s motorem z Gallarda posílilo na 508 koní

Některé exkluzivní automobily zrají jako víno. Dva roky po ukončení výroby supersedanu Audi S8 přichází tento stroj znovu na přetřes.

U německé společnosti Anderson Germany jsme zvyklí hlavně na odvážné přestavby sportovních automobilů, z poslední doby si vzpomeneme především na stavby Aston Martin DBS Superior nebo Ferrari 458 Italia „carbon“. Po kupé Audi R8 Hyper Black se u Andersonu vracejí ke značce z Ingolstadtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jak jsme již předeslali, jde o luxusní a dnes již nevyráběný sedan Audi S8 (D3), který lze do vybrané společnosti sportovních vozů zařadit alespoň díky jeho specifické pohonné jednotce. Jde totiž o desetiválec s objemem 5,2 l, který je přímo vyšlechtěn z agregátu pohánějícího původně supersport Lamborghini Gallardo.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Díky řadě úprav včetně nového programu řídicí jednotky a instalace nové výfukové soustavy narostl nejvyšší výkon tohoto agregátu z výchozích 450 koní (331 kW) na 508 koní (374 kW), pro další zlepšení jízdních vlastností a výkonů je dispozici také tužší ladění hliníkového podvozku.

Zvenčí si na modelu S8 Superior Grey Edition všimneme především matově stříbřitého lakování, sady aerodynamických doplňků, průduchů v předních blatnících, rámu masky chladiče z uhlíkových kompozitů a dvaadvacetipalcových ráfků obouvajících pneumatiky Hankook Ventus S1 evo2. Interiér je čalouněn kombinací kůže a Alcantary a původní dřevěné obklady byly nahrazeny díly z uhlíkových kompozitů.
 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků