Audi S8 Plus dostane hybridní pohon od Porsche. Čistý elektromobil nepřijde

Koncernová spolupráce se znovu dostává i do těch nejvyšších pater.

Teprve před pár dny byla představena nová generace vlajkové lodi Audi. Už nyní však víme první informace o nejvýkonnějších verzích. Automobilka oficiálně oznámila, že varianty S8 a S8 Plus přijdou už na začátku příštího roku.

Nový vůz i pro české politické špičky je tady: Audi A8 jede na dálnici samo

Nový vůz i pro české politické špičky je tady: Audi A8 jede na dálnici samo

Už "slabší" S8 nabídne znovu čtyřlitrový osmiválec, tentokrát však od Porsche. Motor by měl nabídnout 530 koňských sil, o deset víc, než předchozí generace.

Zatímco u předchůdce byla varianta Plus jen jakousi vyladěnou verzí, u nové generace se bude lišit výrazněji. S8 Plus totiž ke zmíněnému čtyřlitru dle magazínu EVO dostane i elektromotor. Půjde o plug-in hybrid pocházející z Porsche Panamera Turbo S E-hybrid. Stuttgartské pohonné ústrojí by mělo poskytnout výkon 680 koňských sil a 50 kilometrů dojezdu na elektrickou energii.

To je konkurence pro Teslu! Lucid Air překonal rychlost 370 km/h

To je konkurence pro Teslu! Lucid Air překonal rychlost 370 km/h

Pokud jste však čekali na prvního německého rivala pro Teslu Model S či Lucid Air, budete zklamáni. Audi v této generaci čistě elektrickou variantu neplánují.

Podívejte se na fotogalerii standardní varianty Audi A8:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků