Audi S8 definitivně s motorem z Gallarda

Před nedávnem jsme vám přinesli zprávu o tom, že Audi chystá ostrou verzi svého největšího modelu A8 (celý článek). Audi nyní představilo konečnou podobu své supervýkonné luxusní limuzíny. Audi S8 skutečně dostane motor z Gallarda. Pod kapotou se tak objeví motor V10, který prošel malou modifikací. Desetiválec bude dávat výkon 330 kW (450 k) a točivý moment 540 Nm při 3400 otáčkách. Audi S8, které bude stejně výkonné jako model s šestilitrovým dvanáctiválcem, zvládne sprint z nuly na sto za 5,1 s (o 0,1 s rychleji, než 6,0 W12) a maximální rychlost bude tradičně omezena na 250 km/h. O přenos výkonu na všechna kola se postará automatická převodovka Tiptronic. Dle informací Audi bylo rozhodnutí o typu motoru v ostré verzi významně ovlivněno snahou o co největší sportovní zážitek při jízdě s velkou a těžkou limuzínou. Proto bylo rozhodnuto, že se pod kapotou objeví modifikovaný motor z Gallarda, který svou charakteristikou nadchne sportovní řidiče daleko více, než výkonný, ale projevem nudný dvanáctiválec. Audi S8 nebude žádný drobeček, přes snahu techniků a použití lehkých materiálů se hmotnost vyšplhala na 1940 kg. To znamená, že na každů kůň připadá 4,31 kg. Ostrá limuzína vyjede na 20" kolech z lehkých slitin. O zastavení se postarají větrané kotouče o průměru 385 mm vepředu a 335 mm vzadu. Zákazník může zvolit i alternativu s keramickými brzdami, které se nyní standardně dodávají k modelu W12. S8 dostane také upravený podvozek, optický paket interiéru i exteriéru. Pokud si budete chtít tuto limuzínu objednat, přichystejte si zhruba částku 3,4 milionu korun, což je na úrovni verze W12. Mimo danou sumu se budete muset smířit pouze s jednou barevnou variantou a tou je šedá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S8

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků