Audi S8 definitivně s motorem z Gallarda

Před nedávnem jsme vám přinesli zprávu o tom, že Audi chystá ostrou verzi svého největšího modelu A8 (celý článek). Audi nyní představilo konečnou podobu své supervýkonné luxusní limuzíny. Audi S8 skutečně dostane motor z Gallarda. Pod kapotou se tak objeví motor V10, který prošel malou modifikací. Desetiválec bude dávat výkon 330 kW (450 k) a točivý moment 540 Nm při 3400 otáčkách. Audi S8, které bude stejně výkonné jako model s šestilitrovým dvanáctiválcem, zvládne sprint z nuly na sto za 5,1 s (o 0,1 s rychleji, než 6,0 W12) a maximální rychlost bude tradičně omezena na 250 km/h. O přenos výkonu na všechna kola se postará automatická převodovka Tiptronic. Dle informací Audi bylo rozhodnutí o typu motoru v ostré verzi významně ovlivněno snahou o co největší sportovní zážitek při jízdě s velkou a těžkou limuzínou. Proto bylo rozhodnuto, že se pod kapotou objeví modifikovaný motor z Gallarda, který svou charakteristikou nadchne sportovní řidiče daleko více, než výkonný, ale projevem nudný dvanáctiválec. Audi S8 nebude žádný drobeček, přes snahu techniků a použití lehkých materiálů se hmotnost vyšplhala na 1940 kg. To znamená, že na každů kůň připadá 4,31 kg. Ostrá limuzína vyjede na 20" kolech z lehkých slitin. O zastavení se postarají větrané kotouče o průměru 385 mm vepředu a 335 mm vzadu. Zákazník může zvolit i alternativu s keramickými brzdami, které se nyní standardně dodávají k modelu W12. S8 dostane také upravený podvozek, optický paket interiéru i exteriéru. Pokud si budete chtít tuto limuzínu objednat, přichystejte si zhruba částku 3,4 milionu korun, což je na úrovni verze W12. Mimo danou sumu se budete muset smířit pouze s jednou barevnou variantou a tou je šedá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S8

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků