Audi S8 definitivně s motorem z Gallarda

Před nedávnem jsme vám přinesli zprávu o tom, že Audi chystá ostrou verzi svého největšího modelu A8 (celý článek). Audi nyní představilo konečnou podobu své supervýkonné luxusní limuzíny. Audi S8 skutečně dostane motor z Gallarda. Pod kapotou se tak objeví motor V10, který prošel malou modifikací. Desetiválec bude dávat výkon 330 kW (450 k) a točivý moment 540 Nm při 3400 otáčkách. Audi S8, které bude stejně výkonné jako model s šestilitrovým dvanáctiválcem, zvládne sprint z nuly na sto za 5,1 s (o 0,1 s rychleji, než 6,0 W12) a maximální rychlost bude tradičně omezena na 250 km/h. O přenos výkonu na všechna kola se postará automatická převodovka Tiptronic. Dle informací Audi bylo rozhodnutí o typu motoru v ostré verzi významně ovlivněno snahou o co největší sportovní zážitek při jízdě s velkou a těžkou limuzínou. Proto bylo rozhodnuto, že se pod kapotou objeví modifikovaný motor z Gallarda, který svou charakteristikou nadchne sportovní řidiče daleko více, než výkonný, ale projevem nudný dvanáctiválec. Audi S8 nebude žádný drobeček, přes snahu techniků a použití lehkých materiálů se hmotnost vyšplhala na 1940 kg. To znamená, že na každů kůň připadá 4,31 kg. Ostrá limuzína vyjede na 20" kolech z lehkých slitin. O zastavení se postarají větrané kotouče o průměru 385 mm vepředu a 335 mm vzadu. Zákazník může zvolit i alternativu s keramickými brzdami, které se nyní standardně dodávají k modelu W12. S8 dostane také upravený podvozek, optický paket interiéru i exteriéru. Pokud si budete chtít tuto limuzínu objednat, přichystejte si zhruba částku 3,4 milionu korun, což je na úrovni verze W12. Mimo danou sumu se budete muset smířit pouze s jednou barevnou variantou a tou je šedá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S8

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků