Audi S8 definitivně s motorem z Gallarda

Před nedávnem jsme vám přinesli zprávu o tom, že Audi chystá ostrou verzi svého největšího modelu A8 (celý článek). Audi nyní představilo konečnou podobu své supervýkonné luxusní limuzíny. Audi S8 skutečně dostane motor z Gallarda. Pod kapotou se tak objeví motor V10, který prošel malou modifikací. Desetiválec bude dávat výkon 330 kW (450 k) a točivý moment 540 Nm při 3400 otáčkách. Audi S8, které bude stejně výkonné jako model s šestilitrovým dvanáctiválcem, zvládne sprint z nuly na sto za 5,1 s (o 0,1 s rychleji, než 6,0 W12) a maximální rychlost bude tradičně omezena na 250 km/h. O přenos výkonu na všechna kola se postará automatická převodovka Tiptronic. Dle informací Audi bylo rozhodnutí o typu motoru v ostré verzi významně ovlivněno snahou o co největší sportovní zážitek při jízdě s velkou a těžkou limuzínou. Proto bylo rozhodnuto, že se pod kapotou objeví modifikovaný motor z Gallarda, který svou charakteristikou nadchne sportovní řidiče daleko více, než výkonný, ale projevem nudný dvanáctiválec. Audi S8 nebude žádný drobeček, přes snahu techniků a použití lehkých materiálů se hmotnost vyšplhala na 1940 kg. To znamená, že na každů kůň připadá 4,31 kg. Ostrá limuzína vyjede na 20" kolech z lehkých slitin. O zastavení se postarají větrané kotouče o průměru 385 mm vepředu a 335 mm vzadu. Zákazník může zvolit i alternativu s keramickými brzdami, které se nyní standardně dodávají k modelu W12. S8 dostane také upravený podvozek, optický paket interiéru i exteriéru. Pokud si budete chtít tuto limuzínu objednat, přichystejte si zhruba částku 3,4 milionu korun, což je na úrovni verze W12. Mimo danou sumu se budete muset smířit pouze s jednou barevnou variantou a tou je šedá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S8

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků