Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Vůbec poprvé se v těchto vozech objevuje hybridní technologie a vůbec poprvé si v Evropě nekoupíte benzín. Bude vám to vadit?

Nová manažerská flotila Audi se dočkala ostrých verzí. Přivítejte modely S6, S6 Avant a S7 Sportback. Všechny tři vozy dostaly pro evropský trh naftový šestiválec 3.0 TDI s elektrickým kompresorem a jsou vybaveny 48voltovou hybridní technologií.

TEST Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro: Záleží, kam máte namířeno

TEST Audi A7 Sportback 55 TFSI quattro: Záleží, kam máte namířeno

Na papíře to nevypadá špatně. Výkon činí 257 kW (349 koní) a točivý moment 700 N.m který je dostupný již od 2500 otáček za minutu. Jenže minulá generace Audi S6 měla čtyřlitrový osmiválec o výkonu přes 300 kW, a teď si máme vystačit s naftovým šestiválcem? Na stovku se nejrychleji dostane sedan. Trvat mu to bude 5 sekund. Avant a Sportback budou na stejné hodnotě kvůli vyšší hmotnosti o desetinu později.

Zatímco Evropa si musí vystačit s milovanými diesely, tak Amerika, Asie a Střední východ se mohou těšit na dvakrát přeplňovaný motor 2.9 V6 z Audi RS4 Avant a dalších, který dává výkon 331 kW (450 koní). Informace o dynamice automobilka zatím nezveřejnila.

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Úpravy zevnějšku jsou spíše decentní. Audi si nechává větší rozmařilosti pro modely RS. Na první pohled je ale od obyčejných modelů rozeznáte. Nutno také podotknout, že model S7 Sportback je v tomto provedení pěkný fešák. Interiéry jsou pak opět jen decentně pozměněny. Všímavým prvkem je tu hlavně sportovněji střižený volant.

Právě s ním by totiž měla být ta největší zábava. Audi u těchto modelů nabízí pokročilou technologii zatáčení všech čtyř kol pro lepší agilitu. Pohon všech čtyř kol je pak rozdělen v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Vozy sedí o dva centimetry blíže k zemi a adaptivní tlumiče jsou součástí standardní výbavy.

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Luxusní elektrické Audi A4 do čtyř let. Platformu bude sdílet s Porsche

Elektronickou stabilizaci ESC lze zcela vypnout a převzít tak vozy zcela do svých rukou. Zájemci o větší zážitky za volantem si pak mohou připlatit za keramické brzdy. To jediné, co by tak mohlo evropského zákazníka mrzet, je absence zážehových jednotek na trhu. V porovnání s minulou generací S6 je totiž ta nová pro Evropu krokem zpět.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků