Audi S5 Sportback: ztělesnění trendů již ve Frankfurtu (první foto a info)

Audi představilo svou nejžhavější novinku, model A5 Sportback, teprve minulý měsíc a to s jasným plánem ji veřejnosti poprvé ukázat na frankfurtském autosalonu. Hned ve Frankfurtu ale prezentaci řady A5 Sportback doplní o její vrcholnou verzi S5 Sportback, o níž právě zveřejnilo podrobnější informace spolu s pár vesměs studiovými snímky.

Model S5 se nezdá být jakkoli převratnou novinkou, vždyť se ve verzi kupé prodává již léta, jenže Audi nám v tomto případě trochu motá hlavu. Není totiž S5 jako S5, ta ve verzi Sportback bude místo čtyřlitrového osmiválce disponovat jen tŕílitrovým šestiválcem, zato doplněným kompresorem.

S trochou nadsázky bychom vás tak při honbě za informacemi o S5 Sportback mohli odkázat na výše zmiňovaný článek o A5 Sportback a představení nové S4, která rovněž disponuje přeplňovaným šestiválcem, ale budeme přece jen konkrétnější.

Novinka je totiž zajímavým ztělesněním současných trendů. Tváří se jako něco jiného, než co ve skutečnosti je (rádobykupé, ve skutečnosti sedan resp. liftback s omezeným prostorem pro hlavy cestujících vzadu), disponuje motorem, který se papírově jeví jako velmi úsporný, ve skutečnosti je ale mimořádně náročný na přísun paliva (objemný motor s přeplňováním, navíc kompresorem; nová S4 je opravdu nesmírně, troufnu si říci dokonce nehorázně žíznivá) a bude k dispozici - alespoň zatím, ovšem předpokládám, že navždy - jen s automatickou převodovkou (vždyť automat řadí lépe než člověk, tak k čemu „manuál”, od volby stupňů jsou tu přece „pádla” pod volantem).

Vůz s jen jemně přiostřenými liniemi (jak je u „eSkových” Audi dobrým zvykem) tak bude mít pod kapotou motor 3,0 V6 přeplňovaný kompresorem, který podává výkon až 333 koní v rozmezí 5 500 - 7 000 ot./min. Toto stádo bude přes sedmistupňový automat S-Tronic (DSG) hnáno na kola obou náprav s mírnou preferencí té zadní (60 %) přes poslední generaci klasického „amerického” diferenciálu Torsen T-3 (zvaný též Torsen C).

Zrychlení na stovku zabere 5,4 sekundy (pro srovnání S4 sedan 5,1 s) a honba za maximální rychlostí skončí na obligátní hodnotě 250 km/h. Úsměvná se ve světle zkušeností s novou S4 zdá být udávaná hodnota kombinované spotřeby 9,7 litru na 100 km - takové spotřeby S5 Sportback jistě bude umět dosáhnout, ale leda jízdou, za kterou se červenala studem i verze 2,0 TDI...

Pokud vás novinka Audi zaujala, budete si ji moci prohlédnout již za pár týdnů ve Frankfurtu. Pokud už víte, že tohle bude vaše další vyvolená, pak si připravte nejméně 57 900 €, což je cena, za kterou se vůz objeví v prodeji na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S5 Sportback
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků