Audi S5 Sportback: ztělesnění trendů již ve Frankfurtu (první foto a info)

Audi představilo svou nejžhavější novinku, model A5 Sportback, teprve minulý měsíc a to s jasným plánem ji veřejnosti poprvé ukázat na frankfurtském autosalonu. Hned ve Frankfurtu ale prezentaci řady A5 Sportback doplní o její vrcholnou verzi S5 Sportback, o níž právě zveřejnilo podrobnější informace spolu s pár vesměs studiovými snímky.

Model S5 se nezdá být jakkoli převratnou novinkou, vždyť se ve verzi kupé prodává již léta, jenže Audi nám v tomto případě trochu motá hlavu. Není totiž S5 jako S5, ta ve verzi Sportback bude místo čtyřlitrového osmiválce disponovat jen tŕílitrovým šestiválcem, zato doplněným kompresorem.

S trochou nadsázky bychom vás tak při honbě za informacemi o S5 Sportback mohli odkázat na výše zmiňovaný článek o A5 Sportback a představení nové S4, která rovněž disponuje přeplňovaným šestiválcem, ale budeme přece jen konkrétnější.

Novinka je totiž zajímavým ztělesněním současných trendů. Tváří se jako něco jiného, než co ve skutečnosti je (rádobykupé, ve skutečnosti sedan resp. liftback s omezeným prostorem pro hlavy cestujících vzadu), disponuje motorem, který se papírově jeví jako velmi úsporný, ve skutečnosti je ale mimořádně náročný na přísun paliva (objemný motor s přeplňováním, navíc kompresorem; nová S4 je opravdu nesmírně, troufnu si říci dokonce nehorázně žíznivá) a bude k dispozici - alespoň zatím, ovšem předpokládám, že navždy - jen s automatickou převodovkou (vždyť automat řadí lépe než člověk, tak k čemu „manuál”, od volby stupňů jsou tu přece „pádla” pod volantem).

Vůz s jen jemně přiostřenými liniemi (jak je u „eSkových” Audi dobrým zvykem) tak bude mít pod kapotou motor 3,0 V6 přeplňovaný kompresorem, který podává výkon až 333 koní v rozmezí 5 500 - 7 000 ot./min. Toto stádo bude přes sedmistupňový automat S-Tronic (DSG) hnáno na kola obou náprav s mírnou preferencí té zadní (60 %) přes poslední generaci klasického „amerického” diferenciálu Torsen T-3 (zvaný též Torsen C).

Zrychlení na stovku zabere 5,4 sekundy (pro srovnání S4 sedan 5,1 s) a honba za maximální rychlostí skončí na obligátní hodnotě 250 km/h. Úsměvná se ve světle zkušeností s novou S4 zdá být udávaná hodnota kombinované spotřeby 9,7 litru na 100 km - takové spotřeby S5 Sportback jistě bude umět dosáhnout, ale leda jízdou, za kterou se červenala studem i verze 2,0 TDI...

Pokud vás novinka Audi zaujala, budete si ji moci prohlédnout již za pár týdnů ve Frankfurtu. Pokud už víte, že tohle bude vaše další vyvolená, pak si připravte nejméně 57 900 €, což je cena, za kterou se vůz objeví v prodeji na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S5 Sportback
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků