Audi S5 Sportback: víme ještě více

Audi nás obdařilo sadou oficiálních snímků a informací ke svému Sportbacku. Vůz si tak můžeme představit ve všech detailech.

V Ingolstadtu vyšlechtili nový model s označením A5 Sportback, který se jeví býz pětidvéřovou verzí běžného kupé S5. Ale není to tak docela pravda.

S5 Sportback totiž do prodejů vtrhne vyzbrojené přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, jenž je jinak známý z modelů S4, A6, zatímco pod kapotou výchozího typu S5 stále bije atmosférický osmiválec. Je ale možné, že ani v něm dlouho nepřežije, a tak pokud toužíte po S5 kupé s opravdu nízkou spotřebou i za akční jízdy, měli byste vyrazit objednat, neboť brzy vám nad novým „downsizovaným” otesánkem zbudou leda oči pro pláč. Ale zpátky k S5 Sportback.

U ní bude standardem trvalý pohon všech kol quattro (v distribuci výkonu mírně favorizuje kola zadní nápravy) nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka S-tronic, připlatit bude možno za „sportovní“ diferenciál i degresivní řízení Servotronic s proměnným převodem. Moderní pohonná jednotka se vyznačuje mechanicky hnaným kompresorem usazeným mezi řadami válců svírajícími úhel 90 stupňů, jenž vyvíjí tlak 0,8 bar a doplněn je dvojicí mezcihladičů stlačovaného vzduchu pro optimální plnění válců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Motor se vyznačuje všemi atributy této doby, je tedy výkonný, průžný a na papíře až nepřiměřeně hospodárný. Jeho nejvyšší výkon vrcholí hodnotou 333 koní (245 kW) a v rozmezí od 2 900 do 5 300 ot./min. dosahuje konstantního točivého momentu 440 Nm. Díky tomu S5 Sportback zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,4 s a s přehledem pokoří elektronicky omezenou rychlost 250 km/h.

Přitom dosahuje papírové průměrné spotřeby v kombinovaném provozu 9,7 l/100 km, což by z této novinky mohlo udělat vůz s nejlepším poměrem dynamických vlastností a spotřeby ve své kategorii. Kdo ale nový šestiválec již poznal ví, že v reálu papírové údaje dokážou shořet ještě rychleji než 10 litrů paliva ve vaší nádrži. A to je u tohoto motoru hodně velký kalup...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi S5 Sportback stojí na sportovně laděném podvozku zdobeném specifickými osmnáctipalcovými litými ráfky s pneumatikami o rozměru 245/40, dvacetipalcová kola budou za příplatek. Ačkoli se jedná o typické Audi, nese Sportback některé specifické rysy včetně dvou párů kulatých koncovek výfuků v okrajích náznakového difuzoru, krytů zrcátek s povrchem blízkým leštěnému hliníku či xenonových světlometů a sad LED, z nichž těží přední denní světla a zadní sdružené jednotky. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř Sportback nabídne elektricky stavitelná sportovní sedadla S-design čalouněná hebkou kůží Nappa či hliníkové obklady. Ručičky budíků disponují bílým prosvětlením a řidič má k dispozici rozměrný displej informačního systému. Kůží potažený multifunkční volant nese tlačítko volby sportovního režimu řazení a chromované páčky pro samotné řazení. Na přání se budou dodávat dvoubarevná sedadla a ventilací, jež mají zdůraznit pozici modelu na špici segmentu

Audi S5 Sportback se do evropských dealerství dostane příští jaro za ceny od 57 900 Euro. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi S5 Sportback
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků