Audi S5 Sportback: víme ještě více

Audi nás obdařilo sadou oficiálních snímků a informací ke svému Sportbacku. Vůz si tak můžeme představit ve všech detailech.

V Ingolstadtu vyšlechtili nový model s označením A5 Sportback, který se jeví býz pětidvéřovou verzí běžného kupé S5. Ale není to tak docela pravda.

S5 Sportback totiž do prodejů vtrhne vyzbrojené přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, jenž je jinak známý z modelů S4, A6, zatímco pod kapotou výchozího typu S5 stále bije atmosférický osmiválec. Je ale možné, že ani v něm dlouho nepřežije, a tak pokud toužíte po S5 kupé s opravdu nízkou spotřebou i za akční jízdy, měli byste vyrazit objednat, neboť brzy vám nad novým „downsizovaným” otesánkem zbudou leda oči pro pláč. Ale zpátky k S5 Sportback.

U ní bude standardem trvalý pohon všech kol quattro (v distribuci výkonu mírně favorizuje kola zadní nápravy) nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka S-tronic, připlatit bude možno za „sportovní“ diferenciál i degresivní řízení Servotronic s proměnným převodem. Moderní pohonná jednotka se vyznačuje mechanicky hnaným kompresorem usazeným mezi řadami válců svírajícími úhel 90 stupňů, jenž vyvíjí tlak 0,8 bar a doplněn je dvojicí mezcihladičů stlačovaného vzduchu pro optimální plnění válců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Motor se vyznačuje všemi atributy této doby, je tedy výkonný, průžný a na papíře až nepřiměřeně hospodárný. Jeho nejvyšší výkon vrcholí hodnotou 333 koní (245 kW) a v rozmezí od 2 900 do 5 300 ot./min. dosahuje konstantního točivého momentu 440 Nm. Díky tomu S5 Sportback zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,4 s a s přehledem pokoří elektronicky omezenou rychlost 250 km/h.

Přitom dosahuje papírové průměrné spotřeby v kombinovaném provozu 9,7 l/100 km, což by z této novinky mohlo udělat vůz s nejlepším poměrem dynamických vlastností a spotřeby ve své kategorii. Kdo ale nový šestiválec již poznal ví, že v reálu papírové údaje dokážou shořet ještě rychleji než 10 litrů paliva ve vaší nádrži. A to je u tohoto motoru hodně velký kalup...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi S5 Sportback stojí na sportovně laděném podvozku zdobeném specifickými osmnáctipalcovými litými ráfky s pneumatikami o rozměru 245/40, dvacetipalcová kola budou za příplatek. Ačkoli se jedná o typické Audi, nese Sportback některé specifické rysy včetně dvou párů kulatých koncovek výfuků v okrajích náznakového difuzoru, krytů zrcátek s povrchem blízkým leštěnému hliníku či xenonových světlometů a sad LED, z nichž těží přední denní světla a zadní sdružené jednotky. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř Sportback nabídne elektricky stavitelná sportovní sedadla S-design čalouněná hebkou kůží Nappa či hliníkové obklady. Ručičky budíků disponují bílým prosvětlením a řidič má k dispozici rozměrný displej informačního systému. Kůží potažený multifunkční volant nese tlačítko volby sportovního režimu řazení a chromované páčky pro samotné řazení. Na přání se budou dodávat dvoubarevná sedadla a ventilací, jež mají zdůraznit pozici modelu na špici segmentu

Audi S5 Sportback se do evropských dealerství dostane příští jaro za ceny od 57 900 Euro. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi S5 Sportback
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků