Audi S5 Sportback od Senneru: decentní dílko

Máme zde jeden z prvních ladičských projektů určených pro nové Audi S5 s karoserií Sportback. Je výkonný a přitom decentní.

O sportovnosti pětidveřového provedení modelu Audi S5 mají někteří škarohlídi jisté pochybnosti, úšklebek z jejich tváří by jim však měla brzy vyhnat jeho odladěná verze z dílen německého ladiče Senner Tuning AG, jež zdůrazňuje sportovní ambice výchozího modelu.

Základem se stalo provedení Audi S5 3,0 TFSI vylepšené jak na svém vzhledu, tak i výkonech. Vzhledově však zůstal kámen na kameni a na první pohled si snad nevšimnete ani nových 20" kol, která se drží „audistylu”. Vzhled ovlivňuje i upravený podvozek, ale k obojímu se ještě dostaneme.

Pohonná jednotka nyní dává 375 koní (275 kW), což je o 42 koní více než ve standardním odladění, točivý moment vrcholí hodnotou 495 Nm (+ 55 Nm). Vyšších hodnot bylo dosaženo především upravenou řídící jednotkou, ale nezůstalo jen u ní - motoru se lépe dýchá skrze průchodnějších vzduchový filtr a novou výfukovou soustavu vlastní konstrukce vyrobenou z nerezového plechu a zakončenou dvěma páry kulatých koncovek. Automobilka nezveřejnila dynamické parametry, ale skromně dodala, že vůz byl zbaven omezovače rychlosti na 250 km/h a těšit se tak můžete na lepší čísla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak jsme již zmínili, úpravy se dotkly též podvozku. Jízdní vlastnosti by tak měly vylepšit nové pružicí a tlumicí jednotky snižující světlou výšku o 40 mm vpředu a o 35 mm vzadu. A když už detailně rozebíráme povozek, je třeba dodat, že kontakt s vozovkou zajišťují na dvacetipalcových ráfcích o šířce 9 placů vpředu a 10,5 palce vzadu pneumatiky o rozměru 245/30 R20, resp. 295/25 R20. Za pozornost stojí též nový lak karoserie v odstínu diamantové černé, ten ale od sériového na první pohled těžko rozeznáte.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani interiér nezůstal stranou zájmu pánů ze Senner Tuningu. Na palubě proto objevíme obkladové díly vyrobené z uhlíkových kompozitů nebo nové stupnice tachometru a otáčkoměru. Žádné údaje o jízdních výkonech zatím k dispozici nemáme.

Celkově lze hodnotit tento projekt jako velmi citlivý a docela vkusný, smůlu však mají třeba Američané, kteří se jej dočkají jen stěží vzhledem k tomu, že Audi popřelo jakékoli spekulace o exportu vozů A5/S5 Sportback... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S5 Sportback Senner Tunning
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků