Audi S5 Sportback od Senneru: decentní dílko

Máme zde jeden z prvních ladičských projektů určených pro nové Audi S5 s karoserií Sportback. Je výkonný a přitom decentní.

O sportovnosti pětidveřového provedení modelu Audi S5 mají někteří škarohlídi jisté pochybnosti, úšklebek z jejich tváří by jim však měla brzy vyhnat jeho odladěná verze z dílen německého ladiče Senner Tuning AG, jež zdůrazňuje sportovní ambice výchozího modelu.

Základem se stalo provedení Audi S5 3,0 TFSI vylepšené jak na svém vzhledu, tak i výkonech. Vzhledově však zůstal kámen na kameni a na první pohled si snad nevšimnete ani nových 20" kol, která se drží „audistylu”. Vzhled ovlivňuje i upravený podvozek, ale k obojímu se ještě dostaneme.

Pohonná jednotka nyní dává 375 koní (275 kW), což je o 42 koní více než ve standardním odladění, točivý moment vrcholí hodnotou 495 Nm (+ 55 Nm). Vyšších hodnot bylo dosaženo především upravenou řídící jednotkou, ale nezůstalo jen u ní - motoru se lépe dýchá skrze průchodnějších vzduchový filtr a novou výfukovou soustavu vlastní konstrukce vyrobenou z nerezového plechu a zakončenou dvěma páry kulatých koncovek. Automobilka nezveřejnila dynamické parametry, ale skromně dodala, že vůz byl zbaven omezovače rychlosti na 250 km/h a těšit se tak můžete na lepší čísla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak jsme již zmínili, úpravy se dotkly též podvozku. Jízdní vlastnosti by tak měly vylepšit nové pružicí a tlumicí jednotky snižující světlou výšku o 40 mm vpředu a o 35 mm vzadu. A když už detailně rozebíráme povozek, je třeba dodat, že kontakt s vozovkou zajišťují na dvacetipalcových ráfcích o šířce 9 placů vpředu a 10,5 palce vzadu pneumatiky o rozměru 245/30 R20, resp. 295/25 R20. Za pozornost stojí též nový lak karoserie v odstínu diamantové černé, ten ale od sériového na první pohled těžko rozeznáte.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ani interiér nezůstal stranou zájmu pánů ze Senner Tuningu. Na palubě proto objevíme obkladové díly vyrobené z uhlíkových kompozitů nebo nové stupnice tachometru a otáčkoměru. Žádné údaje o jízdních výkonech zatím k dispozici nemáme.

Celkově lze hodnotit tento projekt jako velmi citlivý a docela vkusný, smůlu však mají třeba Američané, kteří se jej dočkají jen stěží vzhledem k tomu, že Audi popřelo jakékoli spekulace o exportu vozů A5/S5 Sportback... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi S5 Sportback Senner Tunning
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků