Audi S5: definitivní konec osmiválce nadešel

Špičkové provedení modelu Audi S5 na trzích USA končí s osmiválcem, který své místo uvolní jednotce 3,0 V6 Turbo.

V rámci detroitského autosalonu společnost Audi oznámila, že připravuje „vylepšenou“ verzi svého vrcholného provedení Audi S5 s karoseriemi kupé i kabriolet. Kromě změn stylistických detailů se ale to nejdůležitější odehraje pod kapotou. Po vzoru Evropy má být atmosféricky plněný osmiválec s objemem 4,2 l a výkonem 354 koní (260 kW) nahrazen přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o výkonu 333 koní (245 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi S5 v poslední osmivákcové edici pro USA

Americká nabídka řady Audi A5/S5 se tedy přibližuje k té evropské. Osmiválcové Audi S5 tak končí a americká odnož značky Audi k tomuto žalostnému jubileu připravila rozlučkovou sérii 125 speciálně upravených vozů s karoserií kupé vybavených posledními osmiválci. Vozy z této série, nazvané výstižně Special Edition, budou standardně opatřeny jinak příplatkovým paketem Prestige a speciálními, devatenáctipalcovými titanovými ráfky Daytona Gray obouvajícími pneumatiky o rozměru 255/35.

Audi S5 Sportback: víme ještě více

Audi S5 Sportback: víme ještě více

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky