Audi S5: definitivní konec osmiválce nadešel

Špičkové provedení modelu Audi S5 na trzích USA končí s osmiválcem, který své místo uvolní jednotce 3,0 V6 Turbo.

V rámci detroitského autosalonu společnost Audi oznámila, že připravuje „vylepšenou“ verzi svého vrcholného provedení Audi S5 s karoseriemi kupé i kabriolet. Kromě změn stylistických detailů se ale to nejdůležitější odehraje pod kapotou. Po vzoru Evropy má být atmosféricky plněný osmiválec s objemem 4,2 l a výkonem 354 koní (260 kW) nahrazen přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o výkonu 333 koní (245 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi S5 v poslední osmivákcové edici pro USA

Americká nabídka řady Audi A5/S5 se tedy přibližuje k té evropské. Osmiválcové Audi S5 tak končí a americká odnož značky Audi k tomuto žalostnému jubileu připravila rozlučkovou sérii 125 speciálně upravených vozů s karoserií kupé vybavených posledními osmiválci. Vozy z této série, nazvané výstižně Special Edition, budou standardně opatřeny jinak příplatkovým paketem Prestige a speciálními, devatenáctipalcovými titanovými ráfky Daytona Gray obouvajícími pneumatiky o rozměru 255/35.

Audi S5 Sportback: víme ještě více

Audi S5 Sportback: víme ještě více

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků