Audi S5: definitivní konec osmiválce nadešel

Špičkové provedení modelu Audi S5 na trzích USA končí s osmiválcem, který své místo uvolní jednotce 3,0 V6 Turbo.

V rámci detroitského autosalonu společnost Audi oznámila, že připravuje „vylepšenou“ verzi svého vrcholného provedení Audi S5 s karoseriemi kupé i kabriolet. Kromě změn stylistických detailů se ale to nejdůležitější odehraje pod kapotou. Po vzoru Evropy má být atmosféricky plněný osmiválec s objemem 4,2 l a výkonem 354 koní (260 kW) nahrazen přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o výkonu 333 koní (245 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi S5 v poslední osmivákcové edici pro USA

Americká nabídka řady Audi A5/S5 se tedy přibližuje k té evropské. Osmiválcové Audi S5 tak končí a americká odnož značky Audi k tomuto žalostnému jubileu připravila rozlučkovou sérii 125 speciálně upravených vozů s karoserií kupé vybavených posledními osmiválci. Vozy z této série, nazvané výstižně Special Edition, budou standardně opatřeny jinak příplatkovým paketem Prestige a speciálními, devatenáctipalcovými titanovými ráfky Daytona Gray obouvajícími pneumatiky o rozměru 255/35.

Audi S5 Sportback: víme ještě více

Audi S5 Sportback: víme ještě více

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků