Audi S4 rozdrtí i Porsche (první jízdní dojmy)

22 komentářů

Libor Zezulka
5. srpna • 14:31

Nové fotografie jsou v okamžiku vložení přístupny v textové verzi. Aktualize obsahu v grafické verzi chvíli trvá...

X12345678
5. srpna • 12:01

Nic proti autorovu nadšení,  S4 je rozhodně fajn auto, já osobně ale považuji atmosférické osmiválce v Audi (mimo základní verze 310k) za nepovedené. Ať už proto, že mají abnormální spotřebu vysoko převyšující jak apetit ještě výkonnějšího 6válce biturbo v RS4 nebo o něco slabšího motoru minulé S4 či například  BMW M3, nebo třeba proto, že sice mají záběr od nízkých otáček, ale v režimu "dlouhého sacího potrubí", tedy do cca 3300 otáček se motor rozhodně nechová tak, jak odpovídá objemu a papírovému výkonu. Zkrácená verze motoru S4 je díky pohonu vačkových hřídelů řetězem o poznání hlučnější a méně ochotná přejít do decelerace než tentýž motor v S6 kde je ozubený řemen. Takže bych S4 považoval za supervýkonné auto střední třídy, které je k mání za kupodivu dobrou cenu, sportovní stroj to ale není, podvozek je (jako všechny A4/S4) příliš měkký a majitel se musí připravit na bombastické provozní náklady počínaje tankováním, přes náplně a spotřebu oleje v motoru a servisem konče. Malou náplastí budiž to že díky quattru vydrží pneumatiky dvojnásobek toho co u M3. Rozhodně S4 není konkurentem M3 ale spíš Passatu W8. Ten za méně peněz nabízí téměř shodné svezení a výrazně lepší prostor, image ale samozřejmě ne.

 

Jan Šafránek
9. srpna • 12:21

Až na drobnou poznámku - Audi S4 má lepší jízdní vlastnosti než BMW M3 a to kupodivu i na asfaltovém okruhu. Viz Car and Driver.

Tom
7. srpna • 11:43

Jenze Passata ma kazdej taxikar, i kdyz ne W8. A myslim ze se motor W8 moc nepovedl, jeho potencial je daleko vyssi. A S4/A4 vypada rozhodne lepe...

Jinak souhlasim ze srovnani s M3 je asi nesmyslne...jsou to uplne jine kategorie.

X12345678
7. srpna • 21:51

Opak je pravdou. W8 má sice menší objem a papírově i o dost menší výkon, je ale výrazně tišší, má o třetinu menší spotřebu a špásovat s ním jde stejně jako s S4. Passat má i o něco tvrdší podvozek a bez elektronických měřidel rozdíl proti S4 nepoznáte . W8 je povedený motor. Rozhodně lepší než Audi V8. Ale znovu opakuji, že nepovedené  jsou jen nadupané verze se zvýšeným zdvihem sacích ventilů a výkony 354-340-360k (S4/S6/S8). V8 310k v A6 a A8 jsou naprosto OK.

krTEKK
8. srpna • 21:03

pokud je 4.0 W8 povedeny motor, proc neni ve Phaetonu a misto nej je tam 4.2 V8 od Audi ??

Petr
6. srpna • 8:38

Dík, dobrá věcná a nezaujatá připomínka. Naprostý souhlas.

Leonardo Cupranek
4. srpna • 18:54

"Na šestku řadit již ve čtyřicítce a pak plynule pokračovat až do 250km/h"  se mi zdá býti spíše záporem, než kladem - svědčí to o příliž "sportovně" nastavené převodovce.
Je to podobný problém, jako s mým dýzlem. Ten uhlák původně měl 110kW (dle brzdy 128kW) a 330Nm, po tuningu má cca 140kW a 430Nm - tedy krouťák stejný jako Audy S4 )
Na šestku neřadím ve čtyřicítce, ale v šedesátce tam už dát jde. A pak už není kam přeřadit - to je docela nehospodárné. A to ten diesel má asi užší rozsah použitelných otáček. Takže si myslím, že by to (u obou) chtělo lepší zpřevodování.

Také by mne zajímalo, jestli někdo k motoru 4.2 V8 nabízí přeplňovací kit. Zatím jsem TurboKIT viděl jen pro motor 2.8 V6 (Superb, Leon Cupra, ...).
To by mohlo být docela prima - mít v S4 ještě nějaké pěkné biturbo )  Pak by ten souboj s Porsche byl asi ještě o něco jednoznačnější.

A ještě by mne zajímalo, jak do A4 vlastně ten V8 4.2 z AudiA8 vlastně nacpali. Vždyť A4 je vlastně převlečenej Passat a tam museli vymýšlet kompaktní motor 4.0 W8....

xX
6. srpna • 12:01

I do porsche se dava turbo - pak by ten souboj byl opet jednoznacny (samozrejme pro Porsche). Priklad - 911 GT2, twin turbo s 462HP, zrychleni 0-60mph 3.9s, 0-100mph 8.3s - to jsou myslim docela impozantni hodnoty ....

Leonardo Cupranek
6. srpna • 14:30

Akorat je skoda, ze to Porsche stoji docela dost penez a jeste si ho clevok muze koupit az jako druhe auto do rodiny, protoze ject s tim s rodinkou k

mori je neproveditelne - leda to koupit dvakrat - jeste jedno pro manzelku )))))))))

Takze pro obycejneho smrtelnika je asi nejlepsi koupit treba takovou Audi A4 2.8 V6 30v (pokud mozno velmi mirne jetou, aby to bylo stale jako nove, ale

za mene penez) a pak to postupne vylepsovat - lepsi brzdy a podvozek, nechat to predelat na 3.2 V6 BiTurbo, intercooler jak vrata, atd... To pak muze

byt docela pouzitelne svezeni pro celou rodinu za relativne dostupny peniz )

Ale nesmi na to clovek presedlat z TDIcka, protoze pak muze dostat mrtvici ze spotreby )
Skoda, ze VW zatim nedela neco jako 3.0 V6 TDI - kdyz 1.9TDI muze mit seriove 110kW a po cipu 140kW, tak 3.0 V6 TDI by klidne mohl mit o dost vic jak

200kW a vic jak 600Nm. V aute velikosti passatu by to uz bylo prijemne. Ted ty jejich 2.5 V6 TDI stojej za prd - vzdyt to ma prakticky stejny vykon i

kroutak jak 1.9 TDI 150PS. Kde jsou vyhody plynouci z vetsiho motoru a z vyssi efektivity sestivalce?

markus
4. srpna • 7:50

Krasny clanek, skutecne. Provadejici technik fy Skoda, se pochlubil, ze s fabii 1.0 junior predjel i Tatru 815...

Spirit
4. srpna • 8:46

. Je fakt, ze na tohle audi nema krome turba a GTcek zadna SERIOVA 911ka (aspon, co se vykonu motoru tyka). Ale na druhou stranu, se zbyvajicimy audinami si prevazna vetsina 911ek poradi bez problemu - kdyz jejich ridic bude chtit .

Mato
4. srpna • 12:16

Aby sme sa nerozumeli zle - inac povedane: 911tka je na tom vykonovo (myslim tym jazdne vykony) prinajmensom rovnako alebo skor lepsie ako nove S4 (ten testovaci panak tu 911 videl zjavne na parkovisku...). Jedine co v audi moze jasne 'vyhrat' je RS6 - to uz ma dost navrh.

Fakin
6. srpna • 20:32

Ty slovaku jeden zasyflene chod si na sve s.k.stranky  ty hovne!!!

Mato
7. srpna • 10:08

Tomu hovorim prispevok od inteligentneho cloveka . V kazdom pripade dakujem. Verim vsak, ze drviva vecsina citatelov/prispievatelov nezdiela jeho nazor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ja
8. srpna • 23:07

vubec si ho nevsimej, je to nejaky ko...

Spirit
4. srpna • 19:34

Ono to s tou 911tkou neni tak jednoznacne (nic proti, mam je rad, mimo jine i proto, ze to je auto pro lidi, kteri opravdu umi ridit). Nejnovejsi atmosfericke verze maji max 320 k - a tech moc nejezdi, vetsina bude starsi,  tzn. 230 - 280k. Je to sestivalec proti osmivalci 344k (da se prepokladat i vetsi kroutak), takze na dalnici ve vyssich rychlostech opravdu ta S4 brutalni silou zvitezi (a IMHO jednoznacne). Jizdni vlastnosti si netroufam posuzovat, protoze jsem v zadne S4 nejel, ale i tam to bude dost tesne, u audi take nejsou zadni zelenaci a vedi, s cim se S4 bude muset merit. Nicmene rec byla o dalnici a v tom pripade bych tvrzeni toho cloveka nezesmesnoval - i kdyz je fakt, ze 911tka nema omezovac na 250 km/h, takze by te audine nakonec mela ujet jenom diky tomu .

xX
6. srpna • 11:57

Na dalnici pojede S4 mozna stejne tak rychle jak Porsak, ale ve zrychleni na nej mit nebude. Prece jenom i kdyz ma ta audina obrovskej vykon, je to proti Porsaku tezka krava (skoro 1.7 tuny proti 1340 kg). I podle tabulek je pomalejsi (zrychleni 0-60mph - audi 5.0, porsche 4.6, zrychleni 0-100mph - audi 12.8, porsche 10.1, udaje nejsou od vyrobcu ale skutecne merene jednim americkym casopisem) . Navic bych chtel bych videt u Audi rozlozeni hmotnosti. Podle me to 50-50 nebude, takze ten Porsak bude vyrazne stabilnejsi v zatackach.

A hlavne - Porsche je pojem a exklusivni auto, Audi je (relativne) bezny seriovy vuz (takze konfekce).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Spirit
6. srpna • 14:14

Jak jsem psal, pokud pomineme v soucasnosti vyrabene modely, tak ta cisla vypadaji trochu hure . Modelova rada 993 (posledni vzduchem chlazena, vyrabena do r.98) ma zrychleni 0-100 (podle vyrobce) 5,3-5,4s, pohotovostni hmotnost 1370-1450kg (vsechno u poslednich modelu teto rady). U soucasnych modelu jsou ty hodnoty  (opet podle vyrobce) 5,0-5,2s (porad je rec o atmosferickych 911 s vyjimkou GT) a pohotovostni hmotnost 1345-1545kg. U 911tek je siroka paleta modelu, navic kdekdo si to nechava ruzne dodatecne ladit, takze souhlasim, ze papirove hodnoty nemaji prilis velky vyznam (navic Porsche si dava pozor, aby ta cisla byla v realu skutecne dosazitelna). Ale i tak, na dalnici bude S4 pro velkou cast 911tek tezko stravitelne sousto (proste proto, ze i 20 let stara 911tka je porad 911tka - na soucasnou spicku uz nema (i kdyz....), ale jako "skalp" se pocita). BTW, rozlozeni hmotnosti u 911 rozhodne neni 50:50, pri koncepci "vse vzadu" to proste neni realne, zase se to bude lisit podle modelu, ale odhadoval bych to tak 35:65. I kdyz podle me se tomu 50:50 priklada az prehnane velka dulezitost - cehoz je 911tka presvedcivym dukazem .

Presto vsechno, i kdyz pojede rychleji, porad bude S4 vedle jakekoliv 911tky tuctova konfekce, v tom se shodneme .

xX
6. srpna • 14:49

Jen pro upresneni - koukal jsem se na to rozlozeni hmotnosti a ta soucasna verze ma 39:61, ta predchozi mela 37:63. BTW je docela zajimavy, ze Nissan 350Z ma rozlozeni hmostnosti 53:47, ackoli ma motor taky vzadu. Docela dobry vysledek, ale taky by me zajimalo jaky to doopravdu bude mit vliv na jizdni vlastnosti.

xX
6. srpna • 14:51

Sorry - ten Nissan ma motor vpredu - uz nejak blbe ctu ...

Mato
4. srpna • 12:05

No, hmmm, nepovedal by som ze rozdsiel medzi S4 a seriovou 911 je velky.

Doporučujeme

Články odjinud