Audi S4 rozdrtí i Porsche (první jízdní dojmy)

S novou generací sportovní verze známého modelu A4 jsme se krátce seznámili testovací jízdou na polygonu mladoboleslavské Škody Auto. Přesednutí z běžného Audi A4 do sportovního verze S4 Quattro téměř totožných rozměrů bylo nad očekávání patrné. Doplněny fotografie
Audi S4 rozdrtí i Porsche (první jízdní dojmy)

Ačkoli Audi A4 rozhodně nepatří mezi nestabilní a pomalá auta, osmiválec o objemu 4.2 l pod kapotou Audi S4 přece jenom výrazný rozdíl v dynamice způsobit musí. Také vyladění sníženého podvozku dalo hned po prvním razantnějším zatočení znát, že si "S4" od řidiče nechá beztrestně líbit téměř cokoli. Audi S4 míří, ostatně jako všechny vozy německé automobilky, ke konzervativněji naladěné  klientele.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi S4 prý na dálnici "zničí" Porsche 911

Vozidlo je přesně takové, jaké si ho zákazníci přejí mít. Heslem sportovního Audi S4 je každodennost. Nesmí se od základního modelu příliš lišit. Je určený pro motoristy, kteří netouží  šokovat okolí divokými tvary svého "miláčka", ale naopak ocení jemné změny v designu. Pod kapotou musí dlít potenciální uragán.

Šokující pružnost motoru

Osmiválec s řetězovým pohonem vaček a pětiventilovou technikou vykazuje výkon 253 kW/344 k. Však se nám předváděcí technik pochlubil, že na dálnici (dozajista v Německu!) "zničil v souboji" Porsche 911. Z klidu na sto zrychlí Audi S4 během 5,6 vteřiny. Na rovné dráze jsme na vlastní kůži vyzkoušeli prolomení hranice 200 km/h. Za 20,6 vteřiny to sice nejspíš nebylo, ale ručička tachometru letěla vzhůru hodně rychle.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Testovací jízda se odehrála jak na suchém, tak i mokrém povrchu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Audi S4 zachyceno při sprintu....a ostrém slalomu

S Audi S4 lze jet rychlostí až 250 km/h, potom váš rozlet utne elektronika. Naprosto šokující je pružnost motoru, který zvládne na pátý převodový stupeň rychlost v rozmezí 10 (slovy deset!) až 200 km/h. Z maxima točivého momentu 410 Nm/3500 ot./min. je při pouhých 1100 otáčkách k dispozici neuvěřitelných 310 Nm! Na šestku můžete řadit již ve čtyřicítce a plynule pokračovat až k maximu 250 km/h!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
K dostání je také varianta kombi Avant -- Interiér dává svůj sportovní temperament znát

Audi S4 bude ve druhé polovině roku možné vybavit  kromě šestistupňové manuální převodovky také "automatem" se systémem DSP s možností volby sportovního režimu. Stálý pohon čtyř kol Quattro doplňuje mezinápravový diferenciál Torsen a diferenciál zadní nápravy. Úroveň sériové výbavy dokládá mj. přítomnost systémů ABS + EBV, na ně navazující ESP včetně elektronické uzávěrky diferenciálu EDS a protiprokluzové zařízení ASR. Čelní a boční airbagy doplňují  hlavové airbagy vpředu i vzadu.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků