Audi S4 rozdrtí i Porsche (první jízdní dojmy)

S novou generací sportovní verze známého modelu A4 jsme se krátce seznámili testovací jízdou na polygonu mladoboleslavské Škody Auto. Přesednutí z běžného Audi A4 do sportovního verze S4 Quattro téměř totožných rozměrů bylo nad očekávání patrné. Doplněny fotografie
Audi S4 rozdrtí i Porsche (první jízdní dojmy)

Ačkoli Audi A4 rozhodně nepatří mezi nestabilní a pomalá auta, osmiválec o objemu 4.2 l pod kapotou Audi S4 přece jenom výrazný rozdíl v dynamice způsobit musí. Také vyladění sníženého podvozku dalo hned po prvním razantnějším zatočení znát, že si "S4" od řidiče nechá beztrestně líbit téměř cokoli. Audi S4 míří, ostatně jako všechny vozy německé automobilky, ke konzervativněji naladěné  klientele.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi S4 prý na dálnici "zničí" Porsche 911

Vozidlo je přesně takové, jaké si ho zákazníci přejí mít. Heslem sportovního Audi S4 je každodennost. Nesmí se od základního modelu příliš lišit. Je určený pro motoristy, kteří netouží  šokovat okolí divokými tvary svého "miláčka", ale naopak ocení jemné změny v designu. Pod kapotou musí dlít potenciální uragán.

Šokující pružnost motoru

Osmiválec s řetězovým pohonem vaček a pětiventilovou technikou vykazuje výkon 253 kW/344 k. Však se nám předváděcí technik pochlubil, že na dálnici (dozajista v Německu!) "zničil v souboji" Porsche 911. Z klidu na sto zrychlí Audi S4 během 5,6 vteřiny. Na rovné dráze jsme na vlastní kůži vyzkoušeli prolomení hranice 200 km/h. Za 20,6 vteřiny to sice nejspíš nebylo, ale ručička tachometru letěla vzhůru hodně rychle.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Testovací jízda se odehrála jak na suchém, tak i mokrém povrchu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Audi S4 zachyceno při sprintu....a ostrém slalomu

S Audi S4 lze jet rychlostí až 250 km/h, potom váš rozlet utne elektronika. Naprosto šokující je pružnost motoru, který zvládne na pátý převodový stupeň rychlost v rozmezí 10 (slovy deset!) až 200 km/h. Z maxima točivého momentu 410 Nm/3500 ot./min. je při pouhých 1100 otáčkách k dispozici neuvěřitelných 310 Nm! Na šestku můžete řadit již ve čtyřicítce a plynule pokračovat až k maximu 250 km/h!

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
K dostání je také varianta kombi Avant -- Interiér dává svůj sportovní temperament znát

Audi S4 bude ve druhé polovině roku možné vybavit  kromě šestistupňové manuální převodovky také "automatem" se systémem DSP s možností volby sportovního režimu. Stálý pohon čtyř kol Quattro doplňuje mezinápravový diferenciál Torsen a diferenciál zadní nápravy. Úroveň sériové výbavy dokládá mj. přítomnost systémů ABS + EBV, na ně navazující ESP včetně elektronické uzávěrky diferenciálu EDS a protiprokluzové zařízení ASR. Čelní a boční airbagy doplňují  hlavové airbagy vpředu i vzadu.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků