Audi S4 od Avusu: 425 koní v jemném balení

Ladičská firma Avus představila vylepšené provedení Audi S4. Nabízí značně zvýšený výkon a přitom velmi zdrženlivý styl.

Řada A4 patří tradičně k nejúspěšnějším modelům automobilky z Ingolstadtu a její vrcholná verze s typickým označením S4 je již ve své standardní podobě skutečně působivým strojem. Nezáleží přitom příliš, zda zrovna sedíte uvnitř, díváte se na svižně působící exteriér nebo sledujete údaje v tabulce technických specifikací. Pánům z Avus Performance to však není dost a rozhodli se představit svoji vlastní vizi „S“portovního sedanu.

Citelně posílena byla pohonná jednotka. Úpravce neuvádí jakým způsobem, což ale značí jeidné - podle všeho půjde „tradičně” především o přeprogramování řídicí jednotky a připadně i vylepšení výfukového traktu a sání. Tak či onak, výkon třílitrového zážehového šestiválce s přeplňováním poskočíl ze standardních 333 koní (245 kW) až na 425 koní (316 kW). Aby měl řidič tuto porci koníků stále pod kontrolou, přikročili u Avus Performance k optimalizaci jízdních vlastností a modifikaci tlumicích a pružicích jednotek. Řidič díky tomu může stále využívat předností standardně dodávaného aktivního řízení podvozku Magnetic Ride, ale škála výběru jednotlivých programů je nyní širší.

O kontakt s vozovkou se starají trojdílné, dvacetipalcové ráfky CC o šířce 9 palců opatřené prvotřídními pneumatikami Hankook Ventus S1 Evo s rozměry 255/30. Pro zlepšení akustického dojmu byly standardní tlumiče výfuků nahrazeny nerezovými, laděnými jednotkami.

Aby byl dojem celého vozu působivý hned od prvního pohledu, věnovali se u Avusu každému detailu. Jejich Audi S4 se proto vyznačuje zpětnými zrcátky, maskou chladiče, doplňkovými díly předního nárazníku a difuzorem v zadním nárazníku lakovanými lesklým černým odstínem.  Za příplatek však mohou být tyto součásti opatřeny i povrchem simulujícím uhlíkové kompozity.

„Karbon“ najdeme též v interiéru. Zde se nachází především na středové konzoli a upraveném volantu čalouněném kůží v několika druzích. Foto interiéru nemáma, ale zvenku celek působí relativně umírněným dojmem - pokud tedy máte v oblibě vozy, které dělají dojem spíše svými výkony než vzhledem, měl by toto být jeden z vašich favoritů.

Pokud vás zajímají ceny, pak Avus zatím „hodil do placu” jen cenu úpravy motoru, kterou si cení na 2 499 Eur (něco přes 60 tisíc Kč). Pro ceny ostatních doplňků se musíte obrátit na úpravce s konkrétním požadavkem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi S4 od Avus Performance

bazar

Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 280 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 950 km
Cena: 174 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 866 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků