Audi S4 definitivně s přeplňovaným šestiválcem

31 komentářů

joj
29. dubna • 20:27

f kombíku...

aaa
28. dubna • 12:40

BMW x35i ma 2 mala turba kazde pro 3 valce a proto je to bi turbo. Audi bude mit 3.0TFSI 2 mala turba kazde pro 3 valce takze taky bi turbo.

sss
30. dubna • 5:06

x35i má dvě turbodmychadla mitsubischi, které se používají u modelu colt 1.5T.

Pepa
29. dubna • 7:09

Znamená to tedy, že když mám dvě milenky, tak jsem bisexuál ??? :-O

deerhunter
29. dubna • 8:55

jestli si je davas najednou tak jo, ale jestli nejdriv jednu a druha se prida az pozdeji tak jsi asi twinsexual :)

Pepa
29. dubna • 10:33

No jo. A když každou zvlášť ???

dtsmaniak
29. dubna • 13:32

a nemoh by ses vzdycky o tu plonkovou podelit? to je preci nevyuzity vykon, to je jak jedno turbo nechat lezet ladem v garazi :-D

Radek Ondrášík
28. dubna • 12:44

BMW x35i je twinturbo

aaa
28. dubna • 13:23

neni , 35d je twinturbo ale 35i je biturbo

Switch
28. dubna • 18:22

Oba ste repy protoze twin turbo je stejny jako biturbo, jsou to jen nazvy ale princip stejnej. Audi ma biturbo a treba Toyota ma twinturbo pokud se neplatu. Nereste pi....ny!!!

klasik
28. dubna • 20:57

Tie nazvy by mohli v podstate logicky znamenat to iste, ale neznamenaju. Twinturbo je myslim zapojenie 2x turbo seriovo a biturbo paralelne?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
28. dubna • 21:01

To zase ne :)

klasik
28. dubna • 21:24

Wikipedia:
"Parallel twin-turbo refers to a turbocharger configuration in which two identical turbochargers equally split the turbocharging duties. Each turbocharger is driven by one half of the engine's spent exhaust energy""Sequential twin-turbo refers to a set up in which the motor can utilize only one turbocharger for lower engine speeds, and both turbochargers at higher engine speeds."Takze jedno z nich je seriove zapojenie a jedno paralelne, len ktore z nich je twinturbo a ktore biturbo... :-/

deerhunter
29. dubna • 8:06

no pokud si dobre vzpominam, tak nejdriv samo BMW oznacovalo x35d jako twin-turbo a x35i jako biturbo. Ted ale sama fabrika nazyva x35i taky jako twin-turbo ... sami v tom udelali hokej ...

Radek Ondrášík
28. dubna • 19:17

Audi má jak biturbo tak twinturbo ;-)Ono to zas "tak stejné" není.

Radek Ondrášík
28. dubna • 13:30

A upřesním:Paralelní twinturbo: Parallel twin-turbo refers to a turbocharger configuration in which two identical turbochargers equally split the turbocharging duties.Sekvenční twinturbo: Sequential twin-turbo refers to a set up in which the motor can utilize only one turbocharger for lower engine speeds, and both turbochargers at higher engine speeds.Jde o to, že jak dvě stejná, tak malé+velké je "twin turbo". Biturbo se pokud vím používá u dvouřadových motorů do V.

aaa
28. dubna • 16:44

no jo taky pravda. Tak to ja jen ze kdyz uz ty turba delame, tak je i nejak oznacujem a nakonec zakaznik si to nazve po svem....

Radek Ondrášík
28. dubna • 13:27

hmmm...citace od BMW:Řadový benzínový šestiválec.Nový 3,0 litrový motor Twin Turbo velmi rychle rozptýlí všechny pochybnosti, které byste mohli mít o turbomotorech. Již v nejnižších rychlostech má pohonná jednotka pozoruhodný nástup: maximální točivý moment 400 Nm je dosažen již při 1300 otáčkách za minutu. Kombinace přímého vstřikování High-Precision Injection, lehkých materiálů a plně variabilní regulace ventilů VALVETRONIC vytváří efektivní dynamiku a mimořádnou hospodárnost provozu.*****Ono obecně je ve značení TwinTurbo a biturbo zmatek a kde kdo si to používá jak se mu líbí.

deerhunter
28. dubna • 14:31

ano, twin nebo bi, kazda automobilka to pouziva po svem, nicmene ... u x35i neni preplnovani "dvojite", jak pisete v clanku, ale prave jednoduche, je to ono paralelni twin-turbo, ne sekvencni jako u x35d.
Je v tom zmatek a jedno se plete s druhym, protoze BMW prislo pomerne kratce po sobe s dvema ruznymi technologiemi dvou turb u dvou uplne odlisnych byt shodne trilitrovych sestivalcu (diesel/benzin) a jeste k tomu radovych:)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
28. dubna • 14:47

to souhlasím, že "dvojité" není na místě.

richie
28. dubna • 10:15

Audi neumí vyrobit lehký osmívalec? To je snad vtip. Nebo pokus o flameB-]

Radek Ondrášík
28. dubna • 10:21

A který její osmiválec je lehký? Resp. lehčí než šestivál, který ten V8 nahrazuje?

sss
30. dubna • 5:04

k tomu lehčímu osmiválci jen tolik pane redaktore, že původní BMW R6 byl poctivá litina, a to se to potom přechodem na hliník dá nějaké to kilo sundat.
audi má dávno všechny šestiválce hliníkové, tudíž by museli přejít na asi plast, aby byl osmiválec lehčí...

Sutrak
28. dubna • 14:40

Radku ci ostatni? Nemas prosim po ruce hmotnosti motoru 2.7biturbo V6, co byl v RS4 '00 hmotnost 4.2V8, co je v soucasne RS4 a pak hmotnosti toho R6, co byl v predchzejici M3 a V8, co je v soucasne M3?Pokud nemas, nic se nedeje, pujdu pohledat...

Radek Ondrášík
28. dubna • 14:47

Nemam vahu tech motoru, takze neposlouzim, vim jen, ze ten V8 u BMW je o par desitek kilo lehci. Je to nekde mezi tiskovkami BMW, takze pristup k tomu je.

Sutrak
28. dubna • 15:15

Ano, o obsahu te tiskovky vim. Pohledam vecer vahy mnou zminovanych motoru.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Moah
28. dubna • 16:17

bylo by mozne to tu potom hodit? docela by me to taky zajimalo

Radek Ondrášík
28. dubna • 16:32

A Audi S4 minulé generace: Srdcem nového Audi S4 je motor V8 o zdvihovém objemu 4.2 l. Tento agregát je pozoruhodný nejen svým výkonem 253 kW (344 k), ale také svými kompaktními rozměry, které umožnily jeho montáž ve voze střední třídy. To vše především díky velmi krátké délce 464 mm, které bylo dosaženo netradičním přesunutím rozvodového řetězu z čela do zádi motoru čímž bylo ušetřeno cenných 52 mm. Celá konstrukce pohonného ústrojí se pak vyznačuje snahou o maximální redukci hmotnosti. Výsledkem je váha motoru pouhých 195 kg, která je dokonce nižší než motoru V6 2.7 biturbo použitého předchozího modelu S4 (!). Dalším důsledkem odlehčené konstrukce je dovolená hranice maximálních otáček motoru na hodnotě 7200 ot/min.- takže vše beru zpět a Audi umí udělat lehký osmiválec :)

Sutrak
28. dubna • 19:51

Byl jsi rychlejsi :-) Mimochodem, presne sem jsem to smeroval. Diky.

Radek Ondrášík
28. dubna • 20:22

Alespoň jsem zase o něco chytřejší :)

Radek Ondrášík
28. dubna • 16:27

Tak k tomu novému V8 pro BMW M3: nový osmiválec váží jen 202 kg. V porovnání s šestiválcovým motorem předchozího modelu to znamená úsporu hmotnosti 15 kg. Hmotnost dvou válců navíc byla tedy více než pouze kompenzována. K tomu je nutné přičíst, že vysokootáčková koncepce již ze svého principu je zárukou nízké hmotnosti hnacího ústrojí jako celku a velmi krátkého zpřevodování.

Doporučujeme

Články odjinud