Audi S4 definitivně s přeplňovaným šestiválcem

Na podzim minulého roku světem proběhly první informace o tom, že Audi přejde u části ostrých modelů střední třídy s označením S4 opět k přeplňovaným agregátům. U předchozí generace dostalo Audi S4 atmosférický osmiválec s výkonem 345 koní.

Jenže doba si žádá své a papírové emise a papírová spotřeba velkého osmiválce se dnes moc nehodí, proto je lepší nasadit menší přeplňovaný motor, který v laboratoři ukáže nižší spotřebu a automobilka si tak postupně snižuje své emise.

Dalším důležitým faktem je, že Audi neumí v současnosti udělat velký osmiválec s nízkou hmotností. Konkurenční BMW totiž dokázal vyrobit čtyřlitrový osmiválec pro model BMW M3, který váží méně, než kultovní motor 3,2 R6.

To vše pak znamená, že Audi po delší době opět nasadí přeplňovaní pro ostrou Audi S4. Pod kapotou by se dle všeho měl objevit upravený šestiválec 3,2 FSI, který má Audi v současnosti pod kapotou u běžných modelů. Tento motor nemá ovšem dostat dvojité přeplňování jako konkurenční x35i u BMW, ani dvě velká turba, ale stejnou technologii, jakou používá Volkswagen u svého motoru 1,4 TSI, tedy kompresor a turbo.

Díky tomu budou eliminovány prodlevy po sešlápnutí plynového pedálu a motor bude mít dostatek výkonu jak v nízkých, tak vysokých otáčkách. U základní verze motoru se hovoří o výkonu okolo 340 koní a u vrcholné až 450 koní. Ta by měla sloužit pro model RS4.

Každopádně o tom, co bude pod kapotou modelu S4 budeme více vědět na podzim, kdy se má Audi novinku představit světu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků