Audi S4 definitivně s přeplňovaným šestiválcem

Na podzim minulého roku světem proběhly první informace o tom, že Audi přejde u části ostrých modelů střední třídy s označením S4 opět k přeplňovaným agregátům. U předchozí generace dostalo Audi S4 atmosférický osmiválec s výkonem 345 koní.

Jenže doba si žádá své a papírové emise a papírová spotřeba velkého osmiválce se dnes moc nehodí, proto je lepší nasadit menší přeplňovaný motor, který v laboratoři ukáže nižší spotřebu a automobilka si tak postupně snižuje své emise.

Dalším důležitým faktem je, že Audi neumí v současnosti udělat velký osmiválec s nízkou hmotností. Konkurenční BMW totiž dokázal vyrobit čtyřlitrový osmiválec pro model BMW M3, který váží méně, než kultovní motor 3,2 R6.

To vše pak znamená, že Audi po delší době opět nasadí přeplňovaní pro ostrou Audi S4. Pod kapotou by se dle všeho měl objevit upravený šestiválec 3,2 FSI, který má Audi v současnosti pod kapotou u běžných modelů. Tento motor nemá ovšem dostat dvojité přeplňování jako konkurenční x35i u BMW, ani dvě velká turba, ale stejnou technologii, jakou používá Volkswagen u svého motoru 1,4 TSI, tedy kompresor a turbo.

Díky tomu budou eliminovány prodlevy po sešlápnutí plynového pedálu a motor bude mít dostatek výkonu jak v nízkých, tak vysokých otáčkách. U základní verze motoru se hovoří o výkonu okolo 340 koní a u vrcholné až 450 koní. Ta by měla sloužit pro model RS4.

Každopádně o tom, co bude pod kapotou modelu S4 budeme více vědět na podzim, kdy se má Audi novinku představit světu.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků