Audi S4 definitivně s přeplňovaným šestiválcem

Na podzim minulého roku světem proběhly první informace o tom, že Audi přejde u části ostrých modelů střední třídy s označením S4 opět k přeplňovaným agregátům. U předchozí generace dostalo Audi S4 atmosférický osmiválec s výkonem 345 koní.

Jenže doba si žádá své a papírové emise a papírová spotřeba velkého osmiválce se dnes moc nehodí, proto je lepší nasadit menší přeplňovaný motor, který v laboratoři ukáže nižší spotřebu a automobilka si tak postupně snižuje své emise.

Dalším důležitým faktem je, že Audi neumí v současnosti udělat velký osmiválec s nízkou hmotností. Konkurenční BMW totiž dokázal vyrobit čtyřlitrový osmiválec pro model BMW M3, který váží méně, než kultovní motor 3,2 R6.

To vše pak znamená, že Audi po delší době opět nasadí přeplňovaní pro ostrou Audi S4. Pod kapotou by se dle všeho měl objevit upravený šestiválec 3,2 FSI, který má Audi v současnosti pod kapotou u běžných modelů. Tento motor nemá ovšem dostat dvojité přeplňování jako konkurenční x35i u BMW, ani dvě velká turba, ale stejnou technologii, jakou používá Volkswagen u svého motoru 1,4 TSI, tedy kompresor a turbo.

Díky tomu budou eliminovány prodlevy po sešlápnutí plynového pedálu a motor bude mít dostatek výkonu jak v nízkých, tak vysokých otáčkách. U základní verze motoru se hovoří o výkonu okolo 340 koní a u vrcholné až 450 koní. Ta by měla sloužit pro model RS4.

Každopádně o tom, co bude pod kapotou modelu S4 budeme více vědět na podzim, kdy se má Audi novinku představit světu.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků