Audi S4, biturbo V6 opět na scéně

Dvě poslední generace ostřejších provedení Audi A4 dostaly pod kapotu atmosférické osmiválce. Ovšem dříve se tyto vozy pyšnily přeplňovanými motory, které se opět vrátí na scénu. Zatímco důvod k přesunu k atmosférickým motorům byl ten, že jde o volbu sportovnější (lineární průběh výkonu, okamžité odezvy atp.) a pro vozy s písmenem S a RS ve znaku tedy jednoznačně lepší, důvod k opačnému posunu je spíše ekologicko-administrativní (nižší objem a použití turba povede dozajista ke snížení tabulkové spotřeby a tedy i emisí CO2, co na tom že v reálu bude efekt spíše opačný) a to je pro eSka a eReSka jednoznačně špatná zpráva. Doba si ale žádá své...

Tip: Představení nové generace Audi A4 naleznete zde.

Pod kapotou Audi S4 se tak objeví třílitrový šestiválec 3,0 FSI, který bde doplněn o dvojité turbo. Motor s označením 3,0 TFSI s přímým vstřikem paliva pak nabídne výkon 330 koní, tedy zhruba o 25 více, než největší rival BMW 335i. Audi S4 3,0 TFSI by měla navíc vykazovat nižší papírovou spotřebu a to až o 15 procent ve srovnání s atmosférickým osmiválcem. Výkon bude opět posílán na všechna čtyři kola přes asymetrický náhon quattro.

Audi S4 bude představeno v počátku příštího roku a to buď na autosalonu v Detroitu, nebo na jarním ženevském autosalonu.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků