Audi S4, biturbo V6 opět na scéně

Dvě poslední generace ostřejších provedení Audi A4 dostaly pod kapotu atmosférické osmiválce. Ovšem dříve se tyto vozy pyšnily přeplňovanými motory, které se opět vrátí na scénu. Zatímco důvod k přesunu k atmosférickým motorům byl ten, že jde o volbu sportovnější (lineární průběh výkonu, okamžité odezvy atp.) a pro vozy s písmenem S a RS ve znaku tedy jednoznačně lepší, důvod k opačnému posunu je spíše ekologicko-administrativní (nižší objem a použití turba povede dozajista ke snížení tabulkové spotřeby a tedy i emisí CO2, co na tom že v reálu bude efekt spíše opačný) a to je pro eSka a eReSka jednoznačně špatná zpráva. Doba si ale žádá své...

Tip: Představení nové generace Audi A4 naleznete zde.

Pod kapotou Audi S4 se tak objeví třílitrový šestiválec 3,0 FSI, který bde doplněn o dvojité turbo. Motor s označením 3,0 TFSI s přímým vstřikem paliva pak nabídne výkon 330 koní, tedy zhruba o 25 více, než největší rival BMW 335i. Audi S4 3,0 TFSI by měla navíc vykazovat nižší papírovou spotřebu a to až o 15 procent ve srovnání s atmosférickým osmiválcem. Výkon bude opět posílán na všechna čtyři kola přes asymetrický náhon quattro.

Audi S4 bude představeno v počátku příštího roku a to buď na autosalonu v Detroitu, nebo na jarním ženevském autosalonu.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků