Audi S4, biturbo V6 opět na scéně

Dvě poslední generace ostřejších provedení Audi A4 dostaly pod kapotu atmosférické osmiválce. Ovšem dříve se tyto vozy pyšnily přeplňovanými motory, které se opět vrátí na scénu. Zatímco důvod k přesunu k atmosférickým motorům byl ten, že jde o volbu sportovnější (lineární průběh výkonu, okamžité odezvy atp.) a pro vozy s písmenem S a RS ve znaku tedy jednoznačně lepší, důvod k opačnému posunu je spíše ekologicko-administrativní (nižší objem a použití turba povede dozajista ke snížení tabulkové spotřeby a tedy i emisí CO2, co na tom že v reálu bude efekt spíše opačný) a to je pro eSka a eReSka jednoznačně špatná zpráva. Doba si ale žádá své...

Tip: Představení nové generace Audi A4 naleznete zde.

Pod kapotou Audi S4 se tak objeví třílitrový šestiválec 3,0 FSI, který bde doplněn o dvojité turbo. Motor s označením 3,0 TFSI s přímým vstřikem paliva pak nabídne výkon 330 koní, tedy zhruba o 25 více, než největší rival BMW 335i. Audi S4 3,0 TFSI by měla navíc vykazovat nižší papírovou spotřebu a to až o 15 procent ve srovnání s atmosférickým osmiválcem. Výkon bude opět posílán na všechna čtyři kola přes asymetrický náhon quattro.

Audi S4 bude představeno v počátku příštího roku a to buď na autosalonu v Detroitu, nebo na jarním ženevském autosalonu.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků