Audi S4 Avant 3.0 TFSI vyměnilo kompresor za turba

Vpředu se usadil nově vyvinutý šestiválec. Na 100 km/h akceleruje 1675 kg těžký kombík za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost hlídá na 250 km/h elektronický omezovač.
Seznam kapitol
  1. Audi S4 Avant
  2. Fotogalerie: Audi S4 Avant

Nová generace Audi S4 se představila v září na autosalonu ve Frankfurtu ve verzi sedan. Nyní se na autosalonu v Ženevě odhalí praktičtější varianta Audi S4 Avant. Model s karoserií kombi k řadě S4 neodmyslitelně patří.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi S4 Avant využívá techniku již dříve představeného sedanu. Posílený motor V6 3.0 TFSI nyní přeplňují turbodmychadla, nikoliv kompresor

Vpředu se usadil nově vyvinutý šestiválec 3.0 TFSI, který se nyní místo kompresoru spoléhá na turbodmychadla. Výkon vzrostl na 260 kW (354 koní) a točivý moment byl zaokrouhlen na hezkých 500 Nm v rozsahu 1370 až 4500 ot./min.

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Audi S4 Avant má samozřejmě pohon všech kol quattro se sportovním zadním diferenciálem. Nastavení pohonu preferuje zadní nápravu, automatická osmistupňová převodovka je pak samozřejmostí, s manuálem už model S4 nekoupíte.

Na 100 km/h akceleruje 1675 kg těžký kombík za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost hlídá na 250 km/h elektronický omezovač. Audi myslí i na spotřebu, u modelu S4 Avant udává v kombinaci 7,5 litru na 100 km. Spotřebě pomáhá delší odstupňování posledních rychlostí v převodovce nebo schopnost převodovky se mezi rychlostmi 55 až 160 km/h po sundání nohy z plynu odpojit do úspornějšího módu s nižším třením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová S4 Avant je ve srovnání s předchůdcem o 75 kg lehčí a to má bohatší základní výbavu. Za adaptivní podvozek nebo Wi-Fi si ale podle tradice musíte připlácet

Zatímco základní objem kufru 505 až 1510 litrů dostanete vždy, za adaptivní podvozek si budete muset připlatit. Jak už se stalo zvykem, připlácet můžete dle libosti za lepší sedačky, kvalitnější audio systém nebo lepší navigaci či zábavní systém vozidla. Nově můžete mít na palubě internet s WiFi a podobně. Základní cena 61 150 eur (1 650 000 korun) se tak může hravě navýšit.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi S4 Avant
  2. Fotogalerie: Audi S4 Avant
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků