Audi S4 Avant 3.0 TFSI vyměnilo kompresor za turba

Vpředu se usadil nově vyvinutý šestiválec. Na 100 km/h akceleruje 1675 kg těžký kombík za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost hlídá na 250 km/h elektronický omezovač.
Seznam kapitol
  1. Audi S4 Avant
  2. Fotogalerie: Audi S4 Avant

Nová generace Audi S4 se představila v září na autosalonu ve Frankfurtu ve verzi sedan. Nyní se na autosalonu v Ženevě odhalí praktičtější varianta Audi S4 Avant. Model s karoserií kombi k řadě S4 neodmyslitelně patří.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi S4 Avant využívá techniku již dříve představeného sedanu. Posílený motor V6 3.0 TFSI nyní přeplňují turbodmychadla, nikoliv kompresor

Vpředu se usadil nově vyvinutý šestiválec 3.0 TFSI, který se nyní místo kompresoru spoléhá na turbodmychadla. Výkon vzrostl na 260 kW (354 koní) a točivý moment byl zaokrouhlen na hezkých 500 Nm v rozsahu 1370 až 4500 ot./min.

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Test ojetiny Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Audi S4 Avant má samozřejmě pohon všech kol quattro se sportovním zadním diferenciálem. Nastavení pohonu preferuje zadní nápravu, automatická osmistupňová převodovka je pak samozřejmostí, s manuálem už model S4 nekoupíte.

Na 100 km/h akceleruje 1675 kg těžký kombík za 4,7 sekundy a nejvyšší rychlost hlídá na 250 km/h elektronický omezovač. Audi myslí i na spotřebu, u modelu S4 Avant udává v kombinaci 7,5 litru na 100 km. Spotřebě pomáhá delší odstupňování posledních rychlostí v převodovce nebo schopnost převodovky se mezi rychlostmi 55 až 160 km/h po sundání nohy z plynu odpojit do úspornějšího módu s nižším třením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová S4 Avant je ve srovnání s předchůdcem o 75 kg lehčí a to má bohatší základní výbavu. Za adaptivní podvozek nebo Wi-Fi si ale podle tradice musíte připlácet

Zatímco základní objem kufru 505 až 1510 litrů dostanete vždy, za adaptivní podvozek si budete muset připlatit. Jak už se stalo zvykem, připlácet můžete dle libosti za lepší sedačky, kvalitnější audio systém nebo lepší navigaci či zábavní systém vozidla. Nově můžete mít na palubě internet s WiFi a podobně. Základní cena 61 150 eur (1 650 000 korun) se tak může hravě navýšit.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi S4 Avant
  2. Fotogalerie: Audi S4 Avant

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků