Audi S3 vs. Audi Sport Quattro: divoká jízda prachem San Rema

Marketingové oddělení značky Audi připravilo pro své příznivce krátký film, jenž by žádnému fandovi čtyř prolínajících se kruhů neměl ujít…

(Aktualizováno 13. 11., 20:00) Upřesněny výkonové parametry původního provedení Audi Quattro. 

Novodobé Audi je, podobně jako mateřský Volkswagen, poměrně mladou automobilkou, ovšem tím spíše si tam hýčkají své legendy. V Ingolstadtu je jednou z nejvýznamnějších legend Audi Quattro z roku 1980 (dnes se dochovaným vozům pro odlišení přezdívá Ur-Quattro), jež mimochodem přineslo do velkosériové výroby pohon všech kol quattro. Letos v únoru pak slavilo Audi výrobu 5 mil. opatřených tímto náhonem.

Retro | Zajímavosti | Audi

Audi Quattro: legenda slaví třicet let

Původní Audi Quattro představilo světu první pohonnou soustavu Audi AWD, navíc kombinovanou s přeplňovaným zážehovým motorem. Nyní běžný recept, před třemi dekádami však ojedinělý krok. V době premiéry vynikalo Quattro desetiventilovým pětiválcem s jediným vačkovým hřídelem a objemem 2,1 l, jenž byl původně naladěn na 200 koní (147 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Inu pánové si při natáčení jistě užili spoustu zábavy...

Tím ale propojování slavné historie s horkou přítomností u Audi nekončí, vzpomeňme třeba koncept Audi Sport Quattro z letošního autosalonu ve Frankfurtu, jenž by měl brzy vyústit v sériové provedení. Nyní společnost Audi svým příznivcům představuje necelé tři minuty dlouhý film, jehož hlavními protagonisty jsou slavné Audi Sport Quattro a současné Audi S3

Premiéry | Sportovní auta | Audi

Audi S3: 300 koní, 5,1 s, 250 km/h

Snímek zachycuje část někdejší italské Rallye San Remo mezi obcemi Torre a Castello a Asciano. Nic dramatického nečekejte, žádný měřený závod to není, ale je to pěkný, svižně sestříhaný film plný decentních smyků a působivých oblaků prachu. A ještě jedna poznámka: za volant Audi Sport Quattro v tomto snímku usedl slavný Stig Blomqvist…

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků