TEST Audi S3 Sportback TFSI (228 kW): Tak mi to teda nandej, bejby!

Nové Audi S3 Sportback si toho nechá opravdu hodně líbit. Při pořádné náloži se ale vůbec netrápí, vlastně si to užívá.
Radosti
Skvělé jízdní vlastnosti
Každodenní použitelnost
Tradičně kvalitní interiér
Starosti
Nudný projev motoru
Slabý zvuk
8  /10

Výkonný rodinný hatchback s pohonem všech kol se pro německé automobilky ukázal jako velmi zajímavá disciplína, kde se spolu mohou přít ještě nad rámec klasických ostrých hatchbacků. Čekáme na nový VW Golf R a máme tu ještě Mercedes-AMG A35 4Matic, BMW M135i xDrive a Audi S3. Všechno to jsou kompaktní rychlé čtyřkolky s výkonem kolem tří set koní a automatickou převodovkou.

TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Nové Audi S3 debutovalo loni v létě a své schopnosti zabalilo do dvou různých karoserií - Sportback a limuzína. V tomto si s mercedesem mohou podat ruce. My jsme podívali na zoubek kratší verzi, která drží tradici malých ingolstadtských rychlíků již od prvních generace, respektive tři roky po uvedení základní verze. To už je 22 let. Už tehdy to znamenalo silný přeplňovaný motor a pohon všech kol quattro. Hlavně se ale považuje za jednoho ze zakladatelů prémiových ostrých hatchbacků.

Jasná vize

Novou A3 měli na starosti koncernový šikula Phillipp Römers a šéfdesignér Audi Marc Lichte. U základní ostré verze se postupovalo tradičně a je tu vidět dost nepopsaných listů, které značka zaplní až u verze RS 3. S je prostě decentní, ale třeba na modely Quattro třemi úzkými průduchy pod kapotou odkazovat nezapomíná. Jinak je to A3 politá trochou pepřové omáčky na černých osmnáctkách.

Vnitřek je také to samé jako u standardní A3, jen v něm navíc najdete lepší volant s perforovanou kůží v oblasti úchopů a sportovně tvarovaná sedadla s vyšším bočním vedením, nastavitelnou délkou sedáku a rudým prošíváním. Žádné ideální skořepiny to pochopitelně nejsou, ale o nedostatečnou oporu těla se bát nemusíte. Integrované hlavové opěrky jsou v ideální poloze, takže se můžete pořádně opřít a necítíte se zkrouceně.

Audi A7L je prodlouženou verzí běžného Sportbacku. Nyní ovšem jako sedan

Audi A7L je prodlouženou verzí běžného Sportbacku. Nyní ovšem jako sedan

Verze S se vyznačují i hliníkovou optickou sadou. Materiál ve formě lišty se táhne po celé délce přístrojové desky a najdete ho i na pedálech včetně opěrky pro levou nohu, na spodní části volantu a za klikami dveří. Horní část palubní desky, volant a výplně dveří se pak také mohou pochlubit červeným prošíváním, které koresponduje se sedadly. Jinak máte novou A3 se všemi aspekty, které k ní patří.

Takže tu máme vzhledově ostřejší rodinný hatchback pro pět lidí a se sklopnou zadní lavicí v poměru 40:20:40, dost dobrou výbavou a již pověstným zpracováním. Řekl bych, že s přihlédnutím ke konkurenci je Audi S3 nejvíce decentní. Rozhodně to ale neznamená, že by taková byla i jízda.

Tuneři Lightweight se loučí s BMW M2 speciálem vyladěným na 741 koní

Tuneři Lightweight se loučí s BMW M2 speciálem vyladěným na 741 koní

I když má nová Audi S3 k dispozici dvě karoserie, oproti předchozí generaci je nabídka zúžená. Nabízela se totiž i jako třídveřový hatchback a jako kabriolet, což byl takový tajný tip na sportovně laděné kábro se slušným výkonem. Karoserie ale nejsou to jediné, co se nyní podstatně změnilo.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky