Audi S3, nejrychlejší hatchback současnosti

Nejnovější, nejrychlejší, nejvýkonnější, to vše v jednom představuje nová Audi S3.
Audi S3, nejrychlejší hatchback současnosti

Motoristický svět se dočkal dalšího ostrého vozu. Na silnice přichází nová generace sportovně laděného modelu Audi, s označením S3. Již minulá generace se pyšnila velmi výbornou dynamikou a tak šlo předpokládat, že mladší sourozenec přinese něco navíc.

Pokud se podíváme na dnešní třídu výkonných vozů nižší střední třídy, pak vrchol po stránce výkonnostní tvoří BMW řady 1 ve verzi 130i. Tento vůz je ovšem moc civilní a běžně se s tzv. hot hatchi nesrovnává. Tam doposud vládne Astra OPC se svými 176 kW (240 k) na přední nápravě. Audi S3 jde však ještě dál a dle všech parametrů bude něco mezi Astrou OPC a BMW 130i.

Hnacím agregátem bude osvědčený čtyřválec 2,0 FSI, který dopuje turbodmychadlo. Výsledný výkon má hodnotu 195 kW (265 k) při 6 000 ot./min a točivý moment 350 Nm. Jedná se o modifikovaný motor, jehož základní verzi nabízí i Škoda Octavia RS. Stejně jako u motoru 1,8 T existovalo několik výkonnostních variant, i u 2,0 TFSI je tomu stejně. Doposud tvořil vrchol výkon 240 k u Leonu Cupra a Audi S3 posunuje tuto hranici ještě výše.

Tří dveřový top model S3 nabídne opravdu výborné zrychlení. Na stovku to zvládne za 5,7 s (BMW 130i za 6,1 s), což je absolutně nejlepší hodnota mezi konkurenty. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Audi S3 by si měla v kombinovaném provozu říci o 9,1 l paliva na 100 km.

Výkon je přenášen prostřednictím šestistupňové manuální převodovky a spojky Haldex na všechna čtyři kola.

Model je postaven na 18" kolech z lehké slitiny s pneu o rozměru 225/40. Za velkými koly je umístěn zbrusu nový 17" brzdový systém, který má zajistit rychlé zastavení i z vysokých rychlosti. Také podvozek doznal proti běžným verzím změn. Je snížen o slušných 25 mm a také notně modifikován. Jiné je nastavení odklonů a také uložení, tlumiče a pružiny jsou nové.

V sériové výbavě pak řidič najde automatickou klimatizaci, informační palubní systém, vč. stopek pro měření času na okruhu, mlhové světlomety, xenony, kompletní el. výbavu a mnoho dalšího. Cena na Německém trhu byla stanovena na 35 150 eur (přibližně 1 mil. Kč) bez daně a objednat půjde od 31. srpna. V Česku lze očekávat cenu nad hranici milionu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 


TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků