Audi S3, nejrychlejší hatchback současnosti

Nejnovější, nejrychlejší, nejvýkonnější, to vše v jednom představuje nová Audi S3.
Audi S3, nejrychlejší hatchback současnosti

Motoristický svět se dočkal dalšího ostrého vozu. Na silnice přichází nová generace sportovně laděného modelu Audi, s označením S3. Již minulá generace se pyšnila velmi výbornou dynamikou a tak šlo předpokládat, že mladší sourozenec přinese něco navíc.

Pokud se podíváme na dnešní třídu výkonných vozů nižší střední třídy, pak vrchol po stránce výkonnostní tvoří BMW řady 1 ve verzi 130i. Tento vůz je ovšem moc civilní a běžně se s tzv. hot hatchi nesrovnává. Tam doposud vládne Astra OPC se svými 176 kW (240 k) na přední nápravě. Audi S3 jde však ještě dál a dle všech parametrů bude něco mezi Astrou OPC a BMW 130i.

Hnacím agregátem bude osvědčený čtyřválec 2,0 FSI, který dopuje turbodmychadlo. Výsledný výkon má hodnotu 195 kW (265 k) při 6 000 ot./min a točivý moment 350 Nm. Jedná se o modifikovaný motor, jehož základní verzi nabízí i Škoda Octavia RS. Stejně jako u motoru 1,8 T existovalo několik výkonnostních variant, i u 2,0 TFSI je tomu stejně. Doposud tvořil vrchol výkon 240 k u Leonu Cupra a Audi S3 posunuje tuto hranici ještě výše.

Tří dveřový top model S3 nabídne opravdu výborné zrychlení. Na stovku to zvládne za 5,7 s (BMW 130i za 6,1 s), což je absolutně nejlepší hodnota mezi konkurenty. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Audi S3 by si měla v kombinovaném provozu říci o 9,1 l paliva na 100 km.

Výkon je přenášen prostřednictím šestistupňové manuální převodovky a spojky Haldex na všechna čtyři kola.

Model je postaven na 18" kolech z lehké slitiny s pneu o rozměru 225/40. Za velkými koly je umístěn zbrusu nový 17" brzdový systém, který má zajistit rychlé zastavení i z vysokých rychlosti. Také podvozek doznal proti běžným verzím změn. Je snížen o slušných 25 mm a také notně modifikován. Jiné je nastavení odklonů a také uložení, tlumiče a pružiny jsou nové.

V sériové výbavě pak řidič najde automatickou klimatizaci, informační palubní systém, vč. stopek pro měření času na okruhu, mlhové světlomety, xenony, kompletní el. výbavu a mnoho dalšího. Cena na Německém trhu byla stanovena na 35 150 eur (přibližně 1 mil. Kč) bez daně a objednat půjde od 31. srpna. V Česku lze očekávat cenu nad hranici milionu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 


Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků