Audi S3, nejrychlejší hatchback současnosti

Nejnovější, nejrychlejší, nejvýkonnější, to vše v jednom představuje nová Audi S3.
Audi S3, nejrychlejší hatchback současnosti

Motoristický svět se dočkal dalšího ostrého vozu. Na silnice přichází nová generace sportovně laděného modelu Audi, s označením S3. Již minulá generace se pyšnila velmi výbornou dynamikou a tak šlo předpokládat, že mladší sourozenec přinese něco navíc.

Pokud se podíváme na dnešní třídu výkonných vozů nižší střední třídy, pak vrchol po stránce výkonnostní tvoří BMW řady 1 ve verzi 130i. Tento vůz je ovšem moc civilní a běžně se s tzv. hot hatchi nesrovnává. Tam doposud vládne Astra OPC se svými 176 kW (240 k) na přední nápravě. Audi S3 jde však ještě dál a dle všech parametrů bude něco mezi Astrou OPC a BMW 130i.

Hnacím agregátem bude osvědčený čtyřválec 2,0 FSI, který dopuje turbodmychadlo. Výsledný výkon má hodnotu 195 kW (265 k) při 6 000 ot./min a točivý moment 350 Nm. Jedná se o modifikovaný motor, jehož základní verzi nabízí i Škoda Octavia RS. Stejně jako u motoru 1,8 T existovalo několik výkonnostních variant, i u 2,0 TFSI je tomu stejně. Doposud tvořil vrchol výkon 240 k u Leonu Cupra a Audi S3 posunuje tuto hranici ještě výše.

Tří dveřový top model S3 nabídne opravdu výborné zrychlení. Na stovku to zvládne za 5,7 s (BMW 130i za 6,1 s), což je absolutně nejlepší hodnota mezi konkurenty. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Audi S3 by si měla v kombinovaném provozu říci o 9,1 l paliva na 100 km.

Výkon je přenášen prostřednictím šestistupňové manuální převodovky a spojky Haldex na všechna čtyři kola.

Model je postaven na 18" kolech z lehké slitiny s pneu o rozměru 225/40. Za velkými koly je umístěn zbrusu nový 17" brzdový systém, který má zajistit rychlé zastavení i z vysokých rychlosti. Také podvozek doznal proti běžným verzím změn. Je snížen o slušných 25 mm a také notně modifikován. Jiné je nastavení odklonů a také uložení, tlumiče a pružiny jsou nové.

V sériové výbavě pak řidič najde automatickou klimatizaci, informační palubní systém, vč. stopek pro měření času na okruhu, mlhové světlomety, xenony, kompletní el. výbavu a mnoho dalšího. Cena na Německém trhu byla stanovena na 35 150 eur (přibližně 1 mil. Kč) bez daně a objednat půjde od 31. srpna. V Česku lze očekávat cenu nad hranici milionu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 


Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků