Audi S3, nejrychlejší hatchback současnosti

Nejnovější, nejrychlejší, nejvýkonnější, to vše v jednom představuje nová Audi S3.
Audi S3, nejrychlejší hatchback současnosti

Motoristický svět se dočkal dalšího ostrého vozu. Na silnice přichází nová generace sportovně laděného modelu Audi, s označením S3. Již minulá generace se pyšnila velmi výbornou dynamikou a tak šlo předpokládat, že mladší sourozenec přinese něco navíc.

Pokud se podíváme na dnešní třídu výkonných vozů nižší střední třídy, pak vrchol po stránce výkonnostní tvoří BMW řady 1 ve verzi 130i. Tento vůz je ovšem moc civilní a běžně se s tzv. hot hatchi nesrovnává. Tam doposud vládne Astra OPC se svými 176 kW (240 k) na přední nápravě. Audi S3 jde však ještě dál a dle všech parametrů bude něco mezi Astrou OPC a BMW 130i.

Hnacím agregátem bude osvědčený čtyřválec 2,0 FSI, který dopuje turbodmychadlo. Výsledný výkon má hodnotu 195 kW (265 k) při 6 000 ot./min a točivý moment 350 Nm. Jedná se o modifikovaný motor, jehož základní verzi nabízí i Škoda Octavia RS. Stejně jako u motoru 1,8 T existovalo několik výkonnostních variant, i u 2,0 TFSI je tomu stejně. Doposud tvořil vrchol výkon 240 k u Leonu Cupra a Audi S3 posunuje tuto hranici ještě výše.

Tří dveřový top model S3 nabídne opravdu výborné zrychlení. Na stovku to zvládne za 5,7 s (BMW 130i za 6,1 s), což je absolutně nejlepší hodnota mezi konkurenty. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Audi S3 by si měla v kombinovaném provozu říci o 9,1 l paliva na 100 km.

Výkon je přenášen prostřednictím šestistupňové manuální převodovky a spojky Haldex na všechna čtyři kola.

Model je postaven na 18" kolech z lehké slitiny s pneu o rozměru 225/40. Za velkými koly je umístěn zbrusu nový 17" brzdový systém, který má zajistit rychlé zastavení i z vysokých rychlosti. Také podvozek doznal proti běžným verzím změn. Je snížen o slušných 25 mm a také notně modifikován. Jiné je nastavení odklonů a také uložení, tlumiče a pružiny jsou nové.

V sériové výbavě pak řidič najde automatickou klimatizaci, informační palubní systém, vč. stopek pro měření času na okruhu, mlhové světlomety, xenony, kompletní el. výbavu a mnoho dalšího. Cena na Německém trhu byla stanovena na 35 150 eur (přibližně 1 mil. Kč) bez daně a objednat půjde od 31. srpna. V Česku lze očekávat cenu nad hranici milionu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 


Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 13 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků