Audi S3 Cabrio podrobněji a v nové galerii: Rychlý otesánek

Novinka má rychlý motor z S3 i rychlou střechu z A3 Cabrio, ale pořádně kvůli tomu přibrala. Váží o 130 kg víc než ekvivalentní hatchback.

Nové Audi A3 Cabrio už známe. A sportovní Audi S3 samozřejmě rovněž. Bylo tedy jen otázkou času, kdy v Ingolstadtu spojí obě varianty A3 dohromady, aby vzniklo nové Audi S3 Cabrio. Automobilka oznámila jeho příchod už při premiéře A3 Cabrio, teď ale přidává podrobnější informace a také novou sadu fotografií.

Čtyřmístný kabriolet, založený na platformě MQB, má vícevrstvou látkovou střechu se speciální pěnovou výplní, která pohlcuje hluk. Elektrohydraulický mechanismus zvládne její otevření či zavření za pouhých 18 sekund a může pracovat při jízdě rychlostí až 50 km/h. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekS3 má chromem lemovanou masku „singleframe“ a hliníkový rám čelního okna

Technika a design nového Audi S3 Cabrio se pochopitelně neliší od uzavřené S3, necháme-li stranou konstrukční změny vynucené ztrátou střechy. Přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI dává v tomto modelu rovných tři sta koní – o dvacet víc než v Leonu Cupra a o osmdesát víc než v Octavii RS. Točivý moment 380 Nm je k dispozici od 1800 až do 5500 ot. min-1

Odstranění střechy se pochopitelně muselo projevit mírným nárůstem hmotnosti a tedy zhoršením dynamiky. S3 Cabrio je při hmotnosti 1620 kg o drastických 130 kg těžší než třídveřová S3. I pětidveřové Audi S3 Sportback váží jen 1520 kg. Čas potřebný ke zrychlení z nuly na 100 km/h se prodloužil ze 4,8 na 5,4 s. Na nejvyšší rychlosti se žádný rozdíl nepozná, je elektronicky omezená na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 7,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekPustit do interiéru slunce trvá pouhých 18 sekund a netřeba kvůli tomu zastavovat

Všechny hodnoty z předchozího odstavce platí pro auta s převodovkou S Tronic. Kabriolet se totiž s ručním řazením nabízet nebude, ačkoliv pro S3 i S3 Sportback k dispozici je. Z převodovky poputuje točivý moment motoru na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex.

Nové Audi S3 se začne prodávat v létě a v Německu má stát 48 500 eur (v přepočtu asi 1,33 milionu Kč).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků