Audi S3 Cabrio podrobněji a v nové galerii: Rychlý otesánek

Novinka má rychlý motor z S3 i rychlou střechu z A3 Cabrio, ale pořádně kvůli tomu přibrala. Váží o 130 kg víc než ekvivalentní hatchback.

Nové Audi A3 Cabrio už známe. A sportovní Audi S3 samozřejmě rovněž. Bylo tedy jen otázkou času, kdy v Ingolstadtu spojí obě varianty A3 dohromady, aby vzniklo nové Audi S3 Cabrio. Automobilka oznámila jeho příchod už při premiéře A3 Cabrio, teď ale přidává podrobnější informace a také novou sadu fotografií.

Čtyřmístný kabriolet, založený na platformě MQB, má vícevrstvou látkovou střechu se speciální pěnovou výplní, která pohlcuje hluk. Elektrohydraulický mechanismus zvládne její otevření či zavření za pouhých 18 sekund a může pracovat při jízdě rychlostí až 50 km/h. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekS3 má chromem lemovanou masku „singleframe“ a hliníkový rám čelního okna

Technika a design nového Audi S3 Cabrio se pochopitelně neliší od uzavřené S3, necháme-li stranou konstrukční změny vynucené ztrátou střechy. Přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI dává v tomto modelu rovných tři sta koní – o dvacet víc než v Leonu Cupra a o osmdesát víc než v Octavii RS. Točivý moment 380 Nm je k dispozici od 1800 až do 5500 ot. min-1

Odstranění střechy se pochopitelně muselo projevit mírným nárůstem hmotnosti a tedy zhoršením dynamiky. S3 Cabrio je při hmotnosti 1620 kg o drastických 130 kg těžší než třídveřová S3. I pětidveřové Audi S3 Sportback váží jen 1520 kg. Čas potřebný ke zrychlení z nuly na 100 km/h se prodloužil ze 4,8 na 5,4 s. Na nejvyšší rychlosti se žádný rozdíl nepozná, je elektronicky omezená na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 7,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekPustit do interiéru slunce trvá pouhých 18 sekund a netřeba kvůli tomu zastavovat

Všechny hodnoty z předchozího odstavce platí pro auta s převodovkou S Tronic. Kabriolet se totiž s ručním řazením nabízet nebude, ačkoliv pro S3 i S3 Sportback k dispozici je. Z převodovky poputuje točivý moment motoru na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex.

Nové Audi S3 se začne prodávat v létě a v Německu má stát 48 500 eur (v přepočtu asi 1,33 milionu Kč).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků