Audi S3 Cabrio podrobněji a v nové galerii: Rychlý otesánek

Novinka má rychlý motor z S3 i rychlou střechu z A3 Cabrio, ale pořádně kvůli tomu přibrala. Váží o 130 kg víc než ekvivalentní hatchback.

Nové Audi A3 Cabrio už známe. A sportovní Audi S3 samozřejmě rovněž. Bylo tedy jen otázkou času, kdy v Ingolstadtu spojí obě varianty A3 dohromady, aby vzniklo nové Audi S3 Cabrio. Automobilka oznámila jeho příchod už při premiéře A3 Cabrio, teď ale přidává podrobnější informace a také novou sadu fotografií.

Čtyřmístný kabriolet, založený na platformě MQB, má vícevrstvou látkovou střechu se speciální pěnovou výplní, která pohlcuje hluk. Elektrohydraulický mechanismus zvládne její otevření či zavření za pouhých 18 sekund a může pracovat při jízdě rychlostí až 50 km/h. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekS3 má chromem lemovanou masku „singleframe“ a hliníkový rám čelního okna

Technika a design nového Audi S3 Cabrio se pochopitelně neliší od uzavřené S3, necháme-li stranou konstrukční změny vynucené ztrátou střechy. Přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI dává v tomto modelu rovných tři sta koní – o dvacet víc než v Leonu Cupra a o osmdesát víc než v Octavii RS. Točivý moment 380 Nm je k dispozici od 1800 až do 5500 ot. min-1

Odstranění střechy se pochopitelně muselo projevit mírným nárůstem hmotnosti a tedy zhoršením dynamiky. S3 Cabrio je při hmotnosti 1620 kg o drastických 130 kg těžší než třídveřová S3. I pětidveřové Audi S3 Sportback váží jen 1520 kg. Čas potřebný ke zrychlení z nuly na 100 km/h se prodloužil ze 4,8 na 5,4 s. Na nejvyšší rychlosti se žádný rozdíl nepozná, je elektronicky omezená na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 7,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekPustit do interiéru slunce trvá pouhých 18 sekund a netřeba kvůli tomu zastavovat

Všechny hodnoty z předchozího odstavce platí pro auta s převodovkou S Tronic. Kabriolet se totiž s ručním řazením nabízet nebude, ačkoliv pro S3 i S3 Sportback k dispozici je. Z převodovky poputuje točivý moment motoru na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex.

Nové Audi S3 se začne prodávat v létě a v Německu má stát 48 500 eur (v přepočtu asi 1,33 milionu Kč).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků