Audi S3 a S3 Sportback už i s dvouspojkovou převodovkou

Pro našeho pozorného čtenáře jistě nebude žádnou novinkou, že Audi bude nabízet svou známou dvouspojkovou převodovku pod názvem S Tronic i ke sportovním modelům S3 a pětidveřové S3 Sportback. Po dvou měsících od zveřejněním první informace však automobilka těsně před uvedením doplnila i bližší informace.

Dvouspojková převodovka S Tronic bude za příplatek 1 950 eur (50 000 Kč) pronášet výkon 195 kW z 2,0 litrového přeplňovaného čtyřválce TFSI a její přítomnost se projevuje nejen lepším zrychlením, ale podle údajů výrobce i lepší kombinovanou spotřebou. Kratší verze S3 zrychluje z nuly na stovku za 5,5 vteřin (oproti původním 5,7 vteřinám) a verze Sportback pokoří stovku z klidu za 5,6 vteřin. Hodnota kombinované spotřeby klesla o dvě desetiny litru na 8,3 l/100 km.  

Závěrem nutno zmínit, že tato převodovka není u Audi žádnou novinkou, obdoba koncernové DSG se pod názvem S Tronic dodává již od roku 2003, kdy se poprvé objevila v modelu TT poháněném 3,2 litrovým šestiválcem.

Klepněte pro větší obrázek
Audi S3 Sportback
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků