Audi S3 a S3 Sportback už i s dvouspojkovou převodovkou

Pro našeho pozorného čtenáře jistě nebude žádnou novinkou, že Audi bude nabízet svou známou dvouspojkovou převodovku pod názvem S Tronic i ke sportovním modelům S3 a pětidveřové S3 Sportback. Po dvou měsících od zveřejněním první informace však automobilka těsně před uvedením doplnila i bližší informace.

Dvouspojková převodovka S Tronic bude za příplatek 1 950 eur (50 000 Kč) pronášet výkon 195 kW z 2,0 litrového přeplňovaného čtyřválce TFSI a její přítomnost se projevuje nejen lepším zrychlením, ale podle údajů výrobce i lepší kombinovanou spotřebou. Kratší verze S3 zrychluje z nuly na stovku za 5,5 vteřin (oproti původním 5,7 vteřinám) a verze Sportback pokoří stovku z klidu za 5,6 vteřin. Hodnota kombinované spotřeby klesla o dvě desetiny litru na 8,3 l/100 km.  

Závěrem nutno zmínit, že tato převodovka není u Audi žádnou novinkou, obdoba koncernové DSG se pod názvem S Tronic dodává již od roku 2003, kdy se poprvé objevila v modelu TT poháněném 3,2 litrovým šestiválcem.

Klepněte pro větší obrázek
Audi S3 Sportback
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků