Audi S1 v Paříži nebude, zřejmě nebude vůbec

Mělo se to za hotovou věc. Už od dob prvního představení Audi A1 automobilka naznačovala, že přijde s ostrou verzí S1, u níž bylo jasné, že bude disponovat pohonem předních kol. Ještě před pár týdny jsme počítali s tím, že vůz si odbude svou premiéru 30. září v Paříži. Minulý týden nás ale Audi překvapilo odhalením A1 s motorem 1,4 TFSI 185 koní. Tuhle techniku jsme přece očekávali v S1...

Bylo tak pravděpodobné, že z S1 prostě sešlo a nejnovější informace přímo za automobilky tento předpoklad potvrzují. Zdá se, že „Vorsprung durch Marketing” nakonec prohrál se zdravým rozumem a automobilka S1 odpískala. Proč? Jak jsme od začátku upozorňovali, šlo by o první a jediné Audi s „S” v názvu, které nemá pohon všech kol Quattro. Automobilka tedy nechtěla rozmělňovat prestiž „eskového” označení a vrcholné A1 bude říkat prostě jen A1. A vzhledem k tomu, že její platforma dosud s pohonem všech kol nepočítá (známe ji i ze Škody Fabia) je dosti nepravděpodobné, že bychom se malé S1 vůbec kdy dočkali.

Nicméně, když se to vezme kolem a kolem, není to jedno? V Paříži očekávaná nejsilnější A1 bude to samé v bledě modré, jen zkrátka nebude „S”...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S do názvu Audi A1 zřejmě i nadále dostanete jen s paketem S-line
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků