Audi S1 v Paříži nebude, zřejmě nebude vůbec

Audi S1 v Paříži nebude, zřejmě nebude vůbec

Mělo se to za hotovou věc. Už od dob prvního představení Audi A1 automobilka naznačovala, že přijde s ostrou verzí S1, u níž bylo jasné, že bude disponovat pohonem předních kol. Ještě před pár týdny jsme počítali s tím, že vůz si odbude svou premiéru 30. září v Paříži. Minulý týden nás ale Audi překvapilo odhalením A1 s motorem 1,4 TFSI 185 koní. Tuhle techniku jsme přece očekávali v S1...

Bylo tak pravděpodobné, že z S1 prostě sešlo a nejnovější informace přímo za automobilky tento předpoklad potvrzují. Zdá se, že „Vorsprung durch Marketing” nakonec prohrál se zdravým rozumem a automobilka S1 odpískala. Proč? Jak jsme od začátku upozorňovali, šlo by o první a jediné Audi s „S” v názvu, které nemá pohon všech kol Quattro. Automobilka tedy nechtěla rozmělňovat prestiž „eskového” označení a vrcholné A1 bude říkat prostě jen A1. A vzhledem k tomu, že její platforma dosud s pohonem všech kol nepočítá (známe ji i ze Škody Fabia) je dosti nepravděpodobné, že bychom se malé S1 vůbec kdy dočkali.

Nicméně, když se to vezme kolem a kolem, není to jedno? V Paříži očekávaná nejsilnější A1 bude to samé v bledě modré, jen zkrátka nebude „S”...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
S do názvu Audi A1 zřejmě i nadále dostanete jen s paketem S-line
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků