Audi S1 prý nakonec bude, s Quattrem

Bylo, nebylo, bude, nebude. Takto zní začátek pohádky o Audi S1, která se píše již pěkných pár měsíců. Podle původních záměrů měla být S1 představena na pařížském autosalonu a prý ještě v době naší prezentace posledních špionážních fotografií Audi bylo rozhodnuto S1 v Paříži představit.

Právě v reakci na obecně zavládnuvší zklámání, že vznikne první „S” bez Quattra ale Audi na poslední chvíli otočilo a o pár týdnů později bez velké pompy představilo A1 1,4 TFSI S-line s výkonem 185 koní. Není pochyb o tom, že tohle měla být S1, i sama automobilka výše zmíněný příběh potvrdila.

Otázkou tedy bylo, zda S1 vůbec ještě má šanci vzniknout. Měli jsme za to, že nikoli, neboť platforma vozu PQ25 (sdílí ji třeba i VW Polo nebo Škoda Fabia) zástavbu pohonu všech kol zatím neumožňuje a nezdálo se být pravděpodobné, že by v této třídě vozu mělo smysl na podobném řešení pracovat.

Jenže člověk míní a život mění. Podle poslední informací se vývoj platformy PQ25 odebere právě tímto směrem. Zdroje v automobilce tvrdí, že koncernu VW stačí najít tři modely pro využití pohonu všech kol a vývoj bude rentabilní. A právě tyto tři modely prý automobilka našla - vedle Audi S1 to má být i VW Polo R a CrossPolo.

Nejsme si ale jisti, zda lze těmto informacím věřit, neboť Volkswagen si s pohonem všech kol nedělá hlavu u vyšších R (Scirocco) ani Cross (Golf) modelů. Proč by tedy zrovna u Pola měl jít touto cestou? Audi S1 by zřejmě nebylo takovým hitem, aby mělo smysl hledat takto krokolomné cesty, jak jej vyrobit.

Berme tedy výše zmíněné s nadhledem a u našeho pohádkového začátku raději zvolme pro tuto chvíli jako určující onu poslední formulku - nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zatím je pravděpodobnější, že na konci příběhu o Audi S1 zůstane tento model - A1 1,4 TFSI 185k.
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků