Audi S1 prý nakonec bude, s Quattrem

Bylo, nebylo, bude, nebude. Takto zní začátek pohádky o Audi S1, která se píše již pěkných pár měsíců. Podle původních záměrů měla být S1 představena na pařížském autosalonu a prý ještě v době naší prezentace posledních špionážních fotografií Audi bylo rozhodnuto S1 v Paříži představit.

Právě v reakci na obecně zavládnuvší zklámání, že vznikne první „S” bez Quattra ale Audi na poslední chvíli otočilo a o pár týdnů později bez velké pompy představilo A1 1,4 TFSI S-line s výkonem 185 koní. Není pochyb o tom, že tohle měla být S1, i sama automobilka výše zmíněný příběh potvrdila.

Otázkou tedy bylo, zda S1 vůbec ještě má šanci vzniknout. Měli jsme za to, že nikoli, neboť platforma vozu PQ25 (sdílí ji třeba i VW Polo nebo Škoda Fabia) zástavbu pohonu všech kol zatím neumožňuje a nezdálo se být pravděpodobné, že by v této třídě vozu mělo smysl na podobném řešení pracovat.

Jenže člověk míní a život mění. Podle poslední informací se vývoj platformy PQ25 odebere právě tímto směrem. Zdroje v automobilce tvrdí, že koncernu VW stačí najít tři modely pro využití pohonu všech kol a vývoj bude rentabilní. A právě tyto tři modely prý automobilka našla - vedle Audi S1 to má být i VW Polo R a CrossPolo.

Nejsme si ale jisti, zda lze těmto informacím věřit, neboť Volkswagen si s pohonem všech kol nedělá hlavu u vyšších R (Scirocco) ani Cross (Golf) modelů. Proč by tedy zrovna u Pola měl jít touto cestou? Audi S1 by zřejmě nebylo takovým hitem, aby mělo smysl hledat takto krokolomné cesty, jak jej vyrobit.

Berme tedy výše zmíněné s nadhledem a u našeho pohádkového začátku raději zvolme pro tuto chvíli jako určující onu poslední formulku - nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zatím je pravděpodobnější, že na konci příběhu o Audi S1 zůstane tento model - A1 1,4 TFSI 185k.
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků