Audi S1 prý nakonec bude, s Quattrem

Bylo, nebylo, bude, nebude. Takto zní začátek pohádky o Audi S1, která se píše již pěkných pár měsíců. Podle původních záměrů měla být S1 představena na pařížském autosalonu a prý ještě v době naší prezentace posledních špionážních fotografií Audi bylo rozhodnuto S1 v Paříži představit.

Právě v reakci na obecně zavládnuvší zklámání, že vznikne první „S” bez Quattra ale Audi na poslední chvíli otočilo a o pár týdnů později bez velké pompy představilo A1 1,4 TFSI S-line s výkonem 185 koní. Není pochyb o tom, že tohle měla být S1, i sama automobilka výše zmíněný příběh potvrdila.

Otázkou tedy bylo, zda S1 vůbec ještě má šanci vzniknout. Měli jsme za to, že nikoli, neboť platforma vozu PQ25 (sdílí ji třeba i VW Polo nebo Škoda Fabia) zástavbu pohonu všech kol zatím neumožňuje a nezdálo se být pravděpodobné, že by v této třídě vozu mělo smysl na podobném řešení pracovat.

Jenže člověk míní a život mění. Podle poslední informací se vývoj platformy PQ25 odebere právě tímto směrem. Zdroje v automobilce tvrdí, že koncernu VW stačí najít tři modely pro využití pohonu všech kol a vývoj bude rentabilní. A právě tyto tři modely prý automobilka našla - vedle Audi S1 to má být i VW Polo R a CrossPolo.

Nejsme si ale jisti, zda lze těmto informacím věřit, neboť Volkswagen si s pohonem všech kol nedělá hlavu u vyšších R (Scirocco) ani Cross (Golf) modelů. Proč by tedy zrovna u Pola měl jít touto cestou? Audi S1 by zřejmě nebylo takovým hitem, aby mělo smysl hledat takto krokolomné cesty, jak jej vyrobit.

Berme tedy výše zmíněné s nadhledem a u našeho pohádkového začátku raději zvolme pro tuto chvíli jako určující onu poslední formulku - nebude...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zatím je pravděpodobnější, že na konci příběhu o Audi S1 zůstane tento model - A1 1,4 TFSI 185k.
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků