Audi S1 odhaleno. Kapesní čtyřkolka umí stovku pod šest sekund

Audi představuje v Ženevě nejmenšího člena rodiny „S“ modelů. Jeho technika a jízdní výkony jsou ale docela dospělé.
Seznam kapitol
  1. Design, technika, video
  2. Kompletní fotogalerie

Audi S1 přináší mezi nejmenší ostré hatchbacky pohon všech kol a výkon přeplňovaného dvoulitru – tedy atributy o třídu větších „hot-hatchů“. Díky motoru 2.0 TFSI naladěnému na 231 koní a 370 Nm zvládne nové Audi S1 zrychlení na 100 km/h za 5,8 s a rozjede se až na 250 km/h. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNové Audi S1 bude rovnou nabízeno i jako pětidveřová verze S1 Sportback

Máte-li pocit, že jste o podobném autě u nás nedávno četli, nemýlíte se. Nebylo to však Audi. Také sesterský Volkswagen Polo se v Ženevě ukáže v nové ostré verzi R se stejnou technikou.

Vedle třídveřového Audi S1 bude k mání i pětidveřové Audi S1 Sportback, které je o desetinu pomalejší v akceleraci a má o decilitr vyšší homologovanou spotřebu – 7,1 namísto 7,0 l/100 km.

Obě karosářské varianty mají u zadní nápravy uloženou hydraulicky ovládanou lamelovou spojku, která údajně dostala speciální sportovní software. Stejně je na tom i elektronický stabilizační systém, který navíc pomáhá s vektorováním točivého momentu. 

Nový život pro staré jméno

Audi S1 byl soutěžní speciál, vyvinutý v 80. letech pro skupinu B. Měl podélně uložený řadový pětiválec, pohon všech kol a v pozdějších evolucích i dvouspojkovou převodovku.  

Ačkoliv Audi A1 má – jako všechna malá auta – vzadu klikovou nápravu, sportovní S1 dostala kvůli pohonu všech kol čtyřprvkové zavěšení. Jezdit bude na sedmnáctipalcových kolech, ale za příplatek vám u Audi rádi namontují osmnáctky. Ve standardní výbavě navíc nebudou chybět adaptivní tlumiče pérování. 

To všechno dohromady by mělo dát novému Audi S1 úroveň jízdních vlastností, jakou jsme mezi malými rychlými hatchbacky dosud nezažili. Aby auto podle toho vypadalo, dali mu designéři z Ingolstadtu agresivněji stylizované nárazníky, nástavce prahů a xenonová světla s LED denním svícením. Za příplatek vám nabídnou exteriérový stylingový paket quattro s ještě agresivnějším vzhledem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Anatomické sedačky s integrovanými opěrkami hlavy dostanete jen za příplatek, ale motor 2.0 TFSI i pohon všech kol budou naštěstí v sérii

Ceny nového Audi jsou bohužel stejně dospělé jako jeho technika. V Německu bude Audi S1 stát 29 950 eur (v přepočtu asi 823 500 Kč), resp. 30 800 eur (847 000 Kč) v případě verze Sportback. Na ceny v českých korunách si ještě nějakou dobu počkáme.

Další premiéry Audi na autosalonu v Ženevě:

Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Audi TT oficiálně, rovnou i v ostré verzi TTS s výkonem 310 koní

Audi TT oficiálně, rovnou i v ostré verzi TTS s výkonem 310 koní

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, technika, video
  2. Kompletní fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků