Audi S1 odhaleno. Kapesní čtyřkolka umí stovku pod šest sekund

Audi představuje v Ženevě nejmenšího člena rodiny „S“ modelů. Jeho technika a jízdní výkony jsou ale docela dospělé.
Seznam kapitol
  1. Design, technika, video
  2. Kompletní fotogalerie

Audi S1 přináší mezi nejmenší ostré hatchbacky pohon všech kol a výkon přeplňovaného dvoulitru – tedy atributy o třídu větších „hot-hatchů“. Díky motoru 2.0 TFSI naladěnému na 231 koní a 370 Nm zvládne nové Audi S1 zrychlení na 100 km/h za 5,8 s a rozjede se až na 250 km/h. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNové Audi S1 bude rovnou nabízeno i jako pětidveřová verze S1 Sportback

Máte-li pocit, že jste o podobném autě u nás nedávno četli, nemýlíte se. Nebylo to však Audi. Také sesterský Volkswagen Polo se v Ženevě ukáže v nové ostré verzi R se stejnou technikou.

Vedle třídveřového Audi S1 bude k mání i pětidveřové Audi S1 Sportback, které je o desetinu pomalejší v akceleraci a má o decilitr vyšší homologovanou spotřebu – 7,1 namísto 7,0 l/100 km.

Obě karosářské varianty mají u zadní nápravy uloženou hydraulicky ovládanou lamelovou spojku, která údajně dostala speciální sportovní software. Stejně je na tom i elektronický stabilizační systém, který navíc pomáhá s vektorováním točivého momentu. 

Nový život pro staré jméno

Audi S1 byl soutěžní speciál, vyvinutý v 80. letech pro skupinu B. Měl podélně uložený řadový pětiválec, pohon všech kol a v pozdějších evolucích i dvouspojkovou převodovku.  

Ačkoliv Audi A1 má – jako všechna malá auta – vzadu klikovou nápravu, sportovní S1 dostala kvůli pohonu všech kol čtyřprvkové zavěšení. Jezdit bude na sedmnáctipalcových kolech, ale za příplatek vám u Audi rádi namontují osmnáctky. Ve standardní výbavě navíc nebudou chybět adaptivní tlumiče pérování. 

To všechno dohromady by mělo dát novému Audi S1 úroveň jízdních vlastností, jakou jsme mezi malými rychlými hatchbacky dosud nezažili. Aby auto podle toho vypadalo, dali mu designéři z Ingolstadtu agresivněji stylizované nárazníky, nástavce prahů a xenonová světla s LED denním svícením. Za příplatek vám nabídnou exteriérový stylingový paket quattro s ještě agresivnějším vzhledem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Anatomické sedačky s integrovanými opěrkami hlavy dostanete jen za příplatek, ale motor 2.0 TFSI i pohon všech kol budou naštěstí v sérii

Ceny nového Audi jsou bohužel stejně dospělé jako jeho technika. V Německu bude Audi S1 stát 29 950 eur (v přepočtu asi 823 500 Kč), resp. 30 800 eur (847 000 Kč) v případě verze Sportback. Na ceny v českých korunách si ještě nějakou dobu počkáme.

Další premiéry Audi na autosalonu v Ženevě:

Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Audi TT quattro sport: lehčí, silnější, a samozřejmě rychlejší…

Audi TT oficiálně, rovnou i v ostré verzi TTS s výkonem 310 koní

Audi TT oficiálně, rovnou i v ostré verzi TTS s výkonem 310 koní

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, technika, video
  2. Kompletní fotogalerie

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků