Audi ruší motory W12 a V10 pro A8, končí i 3,2 FSI?

Změna je život a staré věci musí uvolnit místo těm novým, to je zkrátka pokrok. Nebo je to v tomto případě spíše naopak? Verdikt necháme na vás. Ať tak či onak, automobilka Audi nyní vypustila ze svého výrobního dvě vrcholné verze své vlajkové lodi A8: W12 a S8 s motorem V10. Nepočítá se s nimi již pro modelový rok 2010, poslední vozy s těmito motory prý již byly vyrobeny. Vypuštění jedinečného dvanáctiválce je jistě smutnou zprávou pro milovníky bizarních konstrukcí. Pro obdivovatele desetiválce odvozeného z motoru Lamborghini je stažení typu S8 smutné, ale útěchou jim zůstává, že se podobná jednotka i nadále bude objevovat ve vozech S6 a R8 V10.

Luxusní cestovní vozy s velkými motory se vyrábí i mezi exkluzivními značkami v minimálních počtech a vzhledem k náročnosti produkce i vývoje jsou v podstatě jen prestižní otázkou a ukázkou „možností“. Vypuštění zmíněných motorů z nabídky pro model A8 vrhá značku Audi v porovnání s výrobky BMW či Mercedes-Benz do citelné nevýhody, vzpomeňme automobily S63 AMG nebo BMW 760i, o nichž jsme psali na tomto, resp. tomto místě. Z marketingového pohledu však půjde o pragmatické opatření, které zřejmě připravuje prostor pro nástup Panamery od příbuzné společnosti Porsche, jíž jsme vám podrobně představili na tomto místě.

Vedle toho Audi dává vale i dalšímu ze svých špičkových motorů, 3,2 FSI. Jeden z mála vidlicových šestiválcových agregátů, který byl s to konkurovat i nejlepším řadovým motorům BMW, se minimálně na americkém trhu od příštího roku neobjeví již v žádném modelu. Zda tato nemoc postihne i Evropu a místo atmosférického V6 se skutečně nízkou spotřebou se dočkáme přeplňovahého čtyřválce, úsporného jen na papíře (jak už to v dnešní době bývá...) zatím nevíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A8 W12 / BMW 760 / Mercedes - Benz S63 AMG
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků