Audi ruší motory W12 a V10 pro A8, končí i 3,2 FSI?

Změna je život a staré věci musí uvolnit místo těm novým, to je zkrátka pokrok. Nebo je to v tomto případě spíše naopak? Verdikt necháme na vás. Ať tak či onak, automobilka Audi nyní vypustila ze svého výrobního dvě vrcholné verze své vlajkové lodi A8: W12 a S8 s motorem V10. Nepočítá se s nimi již pro modelový rok 2010, poslední vozy s těmito motory prý již byly vyrobeny. Vypuštění jedinečného dvanáctiválce je jistě smutnou zprávou pro milovníky bizarních konstrukcí. Pro obdivovatele desetiválce odvozeného z motoru Lamborghini je stažení typu S8 smutné, ale útěchou jim zůstává, že se podobná jednotka i nadále bude objevovat ve vozech S6 a R8 V10.

Luxusní cestovní vozy s velkými motory se vyrábí i mezi exkluzivními značkami v minimálních počtech a vzhledem k náročnosti produkce i vývoje jsou v podstatě jen prestižní otázkou a ukázkou „možností“. Vypuštění zmíněných motorů z nabídky pro model A8 vrhá značku Audi v porovnání s výrobky BMW či Mercedes-Benz do citelné nevýhody, vzpomeňme automobily S63 AMG nebo BMW 760i, o nichž jsme psali na tomto, resp. tomto místě. Z marketingového pohledu však půjde o pragmatické opatření, které zřejmě připravuje prostor pro nástup Panamery od příbuzné společnosti Porsche, jíž jsme vám podrobně představili na tomto místě.

Vedle toho Audi dává vale i dalšímu ze svých špičkových motorů, 3,2 FSI. Jeden z mála vidlicových šestiválcových agregátů, který byl s to konkurovat i nejlepším řadovým motorům BMW, se minimálně na americkém trhu od příštího roku neobjeví již v žádném modelu. Zda tato nemoc postihne i Evropu a místo atmosférického V6 se skutečně nízkou spotřebou se dočkáme přeplňovahého čtyřválce, úsporného jen na papíře (jak už to v dnešní době bývá...) zatím nevíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A8 W12 / BMW 760 / Mercedes - Benz S63 AMG
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků