Audi ruší motory W12 a V10 pro A8, končí i 3,2 FSI?

Změna je život a staré věci musí uvolnit místo těm novým, to je zkrátka pokrok. Nebo je to v tomto případě spíše naopak? Verdikt necháme na vás. Ať tak či onak, automobilka Audi nyní vypustila ze svého výrobního dvě vrcholné verze své vlajkové lodi A8: W12 a S8 s motorem V10. Nepočítá se s nimi již pro modelový rok 2010, poslední vozy s těmito motory prý již byly vyrobeny. Vypuštění jedinečného dvanáctiválce je jistě smutnou zprávou pro milovníky bizarních konstrukcí. Pro obdivovatele desetiválce odvozeného z motoru Lamborghini je stažení typu S8 smutné, ale útěchou jim zůstává, že se podobná jednotka i nadále bude objevovat ve vozech S6 a R8 V10.

Luxusní cestovní vozy s velkými motory se vyrábí i mezi exkluzivními značkami v minimálních počtech a vzhledem k náročnosti produkce i vývoje jsou v podstatě jen prestižní otázkou a ukázkou „možností“. Vypuštění zmíněných motorů z nabídky pro model A8 vrhá značku Audi v porovnání s výrobky BMW či Mercedes-Benz do citelné nevýhody, vzpomeňme automobily S63 AMG nebo BMW 760i, o nichž jsme psali na tomto, resp. tomto místě. Z marketingového pohledu však půjde o pragmatické opatření, které zřejmě připravuje prostor pro nástup Panamery od příbuzné společnosti Porsche, jíž jsme vám podrobně představili na tomto místě.

Vedle toho Audi dává vale i dalšímu ze svých špičkových motorů, 3,2 FSI. Jeden z mála vidlicových šestiválcových agregátů, který byl s to konkurovat i nejlepším řadovým motorům BMW, se minimálně na americkém trhu od příštího roku neobjeví již v žádném modelu. Zda tato nemoc postihne i Evropu a místo atmosférického V6 se skutečně nízkou spotřebou se dočkáme přeplňovahého čtyřválce, úsporného jen na papíře (jak už to v dnešní době bývá...) zatím nevíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A8 W12 / BMW 760 / Mercedes - Benz S63 AMG
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků