Audi RS6 Sportec RS700: decentní sedan s obří sílou

Ačkoliv jméno švýcarské ladičské společnosti Sportec se obvykle pojí se sportovními vozy Porsche, letos pánové při příležitosti ženevského autosalonu sáhli po obvyklém zástupci vyšší střední třídy se čtyřmi kruhy na přídi avšak i s dobře známým označením RS6. Pod názvem Sportec RS700 se skrývá decentně laděný sedan, který se již z výroby může pochlubit hojným počtem koní pod kapotou.

Domníváte-li se, že číslo 700 značí počet koní pod kapotou po úpravě, pak uvažujete zcela správně. Díky technickým a elektronickým úpravám přeplňovaného desetiválce se jeho výkon vyšplhal ze 426 kW/580 až na 515 kW/700 koní a hůře na tom není ani maximální točivý moment, jenž nyní atakuje hranici 800 Nm. Takto posílené RS6 stačí na sprint z nuly na 100 km/h pouhé čtyři vteřiny, zatímco 190 km/h dosáhne již za 12 vteřin. To pravé ale nastane až po dodatečném odinstalování omezovače rychlosti, kdy tato audina bude schopna uhánět rychlostí až 308 km/h.
Sportec k tomu všemu nabízí ještě kit podvozku, jenž tento vůz posune o 30 mm blíže k zemi, k dispozici je přitom i další rada převážně stylingových doplňků. Jak jsme již zmínili v úvodu, tento kousek samozřejmě nechybí v hale věnované výtvorům světových ladičských společností v ženevském Palexpu.
Klepněte pro větší obrázek 
Audi RS6 Sportec
 
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků