Audi RS6 Sportec RS700: decentní sedan s obří sílou

Ačkoliv jméno švýcarské ladičské společnosti Sportec se obvykle pojí se sportovními vozy Porsche, letos pánové při příležitosti ženevského autosalonu sáhli po obvyklém zástupci vyšší střední třídy se čtyřmi kruhy na přídi avšak i s dobře známým označením RS6. Pod názvem Sportec RS700 se skrývá decentně laděný sedan, který se již z výroby může pochlubit hojným počtem koní pod kapotou.

Domníváte-li se, že číslo 700 značí počet koní pod kapotou po úpravě, pak uvažujete zcela správně. Díky technickým a elektronickým úpravám přeplňovaného desetiválce se jeho výkon vyšplhal ze 426 kW/580 až na 515 kW/700 koní a hůře na tom není ani maximální točivý moment, jenž nyní atakuje hranici 800 Nm. Takto posílené RS6 stačí na sprint z nuly na 100 km/h pouhé čtyři vteřiny, zatímco 190 km/h dosáhne již za 12 vteřin. To pravé ale nastane až po dodatečném odinstalování omezovače rychlosti, kdy tato audina bude schopna uhánět rychlostí až 308 km/h.
Sportec k tomu všemu nabízí ještě kit podvozku, jenž tento vůz posune o 30 mm blíže k zemi, k dispozici je přitom i další rada převážně stylingových doplňků. Jak jsme již zmínili v úvodu, tento kousek samozřejmě nechybí v hale věnované výtvorům světových ladičských společností v ženevském Palexpu.
Klepněte pro větší obrázek 
Audi RS6 Sportec
 
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků