Audi RS6 s desetiválcem, facelift pro Saab 9-5

Alfa Romeo připravuje nový kabriolet Spider odvozený od kupé Brera, Audi RS6 bude mít kapotou atmosférický desetiválcový motor, Opel Signum dostane facelift ve stylu nové Astry, Saab připravuje úpravy vzhledu a techniky pro 9-5 a Fiat chystá zcela nové SUV.
Audi RS6 s desetiválcem, facelift pro Saab 9-5

Tip: Nezapomeňte se podívat na naše špionážní videa: Aston Martin V8 Vantage, BMW M6, BMW řady 3 C+C, Fiat Punto, Mercedes-Benz třídy G, Mitsubishi Lancer Evo 9, Porsche 911 Carrera Turbo, Porsche Cayman, Range Rover Sport a Toyota TXS. Další špionážní fotografie najdete v naší speciální rubrice.

Alfa Romeo Spider

Nový kabriolet Brera Spider jsme už na AutoRevue.cz jednou ukázali. Nyní přidáváme další fotografie z lepších úhlů vč. ilustrace, jak bude novinka vypadat. Spider, který se představí na frankfurtském autosalonu, vychází z nedávno uvedeného kupé Brera. To stojí na zkrácené platformě sedanu 159, nabízí stejnou techniku a pod kapotou následující motory: 2.2 JTS s výkonem 136 kW, 3.2 V6 191 kW a 2.4 JTD 147 kW. Stejně jako vysloužilé GTV má i Brera Spider plátěnou střechu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto © Automedia

Audi S6/RS6

V současné době prodává Audi v řadě A6 pouze klasický sedan a kombi, jejichž nejvýkonnější motor je osmiválec 4.2 V8 s výkonem 246 kW. Stará generace přitom nabízela ještě modely S6 a RS6. Zatímco model S6 byl vybaven stejným motorem, jaký má pod kapotou nynější S4, tedy osmiválec 4.2 V8 s výkonem 253 kW, model RS6 byl vybaven stejným motorem, ovšem s přeplňováním. Díky tomu nabídl výkon 331 kW, tedy 450 k.

Tip: Jízdní dojmy s RS6 Avant

Na ženevském autosalonu představila automobilka model RS4, který nemá po vzoru svého předchůdce přeplňovaný motor, ale „obyčejný“ atmosférický agregát 4.2 V8 FSI s výkonem 309 kW (420 k). To ukazuje na určitou změnu v „myšlení“ a snaze se postavit odvěkému rivalovi z Mnichova; ten také používá ve svých top modelech pouze atmosférické motory.

Proto není divu, když by další generace modelu RS6 měla podle Autocaru dostat atmosférický desetiválec. Ten by teoreticky mohl pocházet z Gallarda - tam má objem pět litrů a výkon rovných 500 k (368 kW). Měl by však dostat přímé vstřikování FSI a možná i vyšší objem, 5.2 V10. BMW M5 a M6 má rovněž desetiválec s podobným výkonem 373 kW, tedy 507 k. Samozřejmostí bude pohon quattro, po vzoru RS4 bude rozdělen v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Ve standardu by měly být tlumiče fungující na principu elektroreologické kapaliny.

Mezi modely RS6 a A6 se pravděpodobně usadí také S6, který by mohla dostat stejný motor, jakým je vybaven model RS4, tedy atmosférický osmiválec s výkonem 420 k. Pokud jde o vzhled S6/RS, stejně jako u předchozí generace půjde jen o decetní úpravy designu, ostatně to je vidět na fotografiích. Podle Autocaru je na nich zachycen model RS6, Automedia, která nám fotografie zaslala, však uvádí S6. Já se také kloním spíše k S6.

Tip: Další obrázky S6/RS6 jsou k nalezení ve foru na RS6.com.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Opel Signum facelift

Stejně jako Opel Vectra i Signum dostane na frankfurtském autosalonu malý facelift vzhledu. Ten se bude týkat především upravené přední masky ve stylu Astry, světlomety jsou protáhlejší a mají kapkovitý tvar. Současný základní motor 1.8 90 kW nahradí vylepšené provedení s výkonem 103 kW, lepším průběhem točivého momentu a nižší spotřebou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto © Automedia

Saab 9-5 facelift

Ještě během letošního roku dostane evropský top model nabídky švédského Saabu facelift, který postihne především přední masku a záď. Pod kapotou verze Aero se objeví výkonnější motor, vůz dostane vylepšený podvozek, který zlepší jízdní vlastnosti. Spekuluje se také o úpravách interiéru. Faceliftovaný model 9-5 by se měl v prodeji udržet do roku 2007, kdy má přijít nástupce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiat SUV

Fiat si brousí zuby na segment SUV. Prvním krokem byla Panda 4x4, druhým krokem bude vůz postavený na základě studie Simba, která vychází z již zmíněné Pandy. Skutečné SUV ale přijde až v příštím roce, přičemž Fiat by jej mohl představit už závěrem tohoto roku. Půjde o vůz menších proporcí, délka nepřesáhne čtyři metry. Vůz tedy nebude o nic větší, než nové Punto.

Novinka bude stát na platformě A japonské automobilky Suzuki - ta dodá převážnou část techniky z modelu Vitara. Motory ale budou ryze „fiaťácké“, najdete zde klasiku jako 1.3 JTD 66 kW, 1.9 JTD 88 a 110 kW. Poháněna budou samozřejmě všechna kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto © Automedia

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků