Audi RS6 Plus stojí tři a čtvrt milionu

Poznámka redakce: O Audi RS6 Plus jsme na AutoRevue.cz psali už dříve. Nyní přidáváme oficiální tiskovou zprávu s českou cenou, která činí 3 246 000 Kč (včetně DPH).

Společnost quattro GmbH upravila sportovní Audi RS 6 – změny se dotkly nejenom designu, ale také pohonné jednotky. Tou je ušlechtilý osmiválec, který nyní dává výkon 353 kW/480 k, což je o 22 kW/30 k více než standardně. Zlepšil se i průběh točivého momentu – jeho nejvyšší hodnota 560 Nm je nyní k dispozici už od otáček 1950 min-1 a „drží“ až do otáček 6000 min-1. Pásmo maximálního točivého momentu se tak rozšířilo o významných 400 min-1. V zájmu udržení stabilních tepelných podmínek supervýkonného motoru mu technici quattro GmbH raději přidali dva další tepelné výměníky, umístěné za mezichladiči stlačeného vzduchu.

S vyšlechtěným osmiválcem pod kapotou dokáže Audi RS 6 plus, jak byl nový model nazván, zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,6 s a hranici rychlosti 200 km/h pokoří za pouhých 17,3 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi RS 6 plus obsahuje patřičně upravené zavěšení kol – podvozek DRC (Dynamic Ride Control) diagonálně propojuje tlumiče, které prostřednictvím centrálního ventilu dokážou měnit tuhost podle pohybů karoserie, což snižuje naklánění vozu v zatáčkách. Systém nevyužívá elektronické komponenty, takže je velmi spolehlivý. Zájemci si mohou navíc bez jakéhokoli příplatku objednat ještě sportovnější zavěšení, které sníží světlou výšku vozu o dalších 10 mm.

Krocení divokého modelu Audi RS 6 plus je úkolem pro mohutně dimenzované perforované kotouče brzd, které jsou dobře viditelné pod pětiramennými koly z hliníkové slitiny rozměru 19“, na která se obouvají pneumatiky 255/35 R19. Luxusně pojatý sériový interiér je vyvedený v černé kůži, s níž dokonale ladí karbonové dekorace. Zájemci o výkonné Audi RS 6 plus mohou volit některý ze standardních laků karoserie pro řadu RS 6, nebo si bez příplatku mohou vybrat jeden z nových výbavových paketů "Black cognac", "Blue" nebo "Silver". 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na svoji výjimečnost nejvýkonnější Audi RS 6 plus upozorňuje i tabulkou s výrobním číslem, která je umístěna na středové konzoli – ta nikdy nebude nést více než tři číslice, protože společnost quattro GmbH se v zájmu udržení exkluzivity tohoto modelu rozhodla vyrobit maximálně 999 exemplářů, a to výhradně v karosářské verzi Avant.

Jakkoli se Audi RS 6 plus profiluje jako nekompromisní sportovec, jeho funkční, bezpečnostní a luxusní výbava je mimořádně bohatá. Bezpečnost a ochranu pasažérů umocňují mj. čelní airbagy, boční airbagy vpředu i vzadu a průběžné hlavové airbagy SIDEGUARD, protiblokovací systém brzd ABS, perforované kotouče brzd, elektronický stabilizační systém s integrovaným brzdovým asistentem, xenonové světlomety Plus nebo stálý pohon všech kol quattro. Komfort jízdy zase zvyšuje např. automatická dvouzónová klimatizace, kožené čalounění sedadel (vpředu sportovní sedadla Recaro), elektrické vyhřívání předních i vnějších zadních sedadel, autorádio Concert se soundsystémem BOSE apod.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků