Audi RS6 Plus stojí tři a čtvrt milionu

Poznámka redakce: O Audi RS6 Plus jsme na AutoRevue.cz psali už dříve. Nyní přidáváme oficiální tiskovou zprávu s českou cenou, která činí 3 246 000 Kč (včetně DPH).

Společnost quattro GmbH upravila sportovní Audi RS 6 – změny se dotkly nejenom designu, ale také pohonné jednotky. Tou je ušlechtilý osmiválec, který nyní dává výkon 353 kW/480 k, což je o 22 kW/30 k více než standardně. Zlepšil se i průběh točivého momentu – jeho nejvyšší hodnota 560 Nm je nyní k dispozici už od otáček 1950 min-1 a „drží“ až do otáček 6000 min-1. Pásmo maximálního točivého momentu se tak rozšířilo o významných 400 min-1. V zájmu udržení stabilních tepelných podmínek supervýkonného motoru mu technici quattro GmbH raději přidali dva další tepelné výměníky, umístěné za mezichladiči stlačeného vzduchu.

S vyšlechtěným osmiválcem pod kapotou dokáže Audi RS 6 plus, jak byl nový model nazván, zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,6 s a hranici rychlosti 200 km/h pokoří za pouhých 17,3 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi RS 6 plus obsahuje patřičně upravené zavěšení kol – podvozek DRC (Dynamic Ride Control) diagonálně propojuje tlumiče, které prostřednictvím centrálního ventilu dokážou měnit tuhost podle pohybů karoserie, což snižuje naklánění vozu v zatáčkách. Systém nevyužívá elektronické komponenty, takže je velmi spolehlivý. Zájemci si mohou navíc bez jakéhokoli příplatku objednat ještě sportovnější zavěšení, které sníží světlou výšku vozu o dalších 10 mm.

Krocení divokého modelu Audi RS 6 plus je úkolem pro mohutně dimenzované perforované kotouče brzd, které jsou dobře viditelné pod pětiramennými koly z hliníkové slitiny rozměru 19“, na která se obouvají pneumatiky 255/35 R19. Luxusně pojatý sériový interiér je vyvedený v černé kůži, s níž dokonale ladí karbonové dekorace. Zájemci o výkonné Audi RS 6 plus mohou volit některý ze standardních laků karoserie pro řadu RS 6, nebo si bez příplatku mohou vybrat jeden z nových výbavových paketů "Black cognac", "Blue" nebo "Silver". 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na svoji výjimečnost nejvýkonnější Audi RS 6 plus upozorňuje i tabulkou s výrobním číslem, která je umístěna na středové konzoli – ta nikdy nebude nést více než tři číslice, protože společnost quattro GmbH se v zájmu udržení exkluzivity tohoto modelu rozhodla vyrobit maximálně 999 exemplářů, a to výhradně v karosářské verzi Avant.

Jakkoli se Audi RS 6 plus profiluje jako nekompromisní sportovec, jeho funkční, bezpečnostní a luxusní výbava je mimořádně bohatá. Bezpečnost a ochranu pasažérů umocňují mj. čelní airbagy, boční airbagy vpředu i vzadu a průběžné hlavové airbagy SIDEGUARD, protiblokovací systém brzd ABS, perforované kotouče brzd, elektronický stabilizační systém s integrovaným brzdovým asistentem, xenonové světlomety Plus nebo stálý pohon všech kol quattro. Komfort jízdy zase zvyšuje např. automatická dvouzónová klimatizace, kožené čalounění sedadel (vpředu sportovní sedadla Recaro), elektrické vyhřívání předních i vnějších zadních sedadel, autorádio Concert se soundsystémem BOSE apod.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků