Audi RS6 Plus stojí tři a čtvrt milionu

Audi RS6 Plus stojí tři a čtvrt milionu

Poznámka redakce: O Audi RS6 Plus jsme na AutoRevue.cz psali už dříve. Nyní přidáváme oficiální tiskovou zprávu s českou cenou, která činí 3 246 000 Kč (včetně DPH).

Společnost quattro GmbH upravila sportovní Audi RS 6 – změny se dotkly nejenom designu, ale také pohonné jednotky. Tou je ušlechtilý osmiválec, který nyní dává výkon 353 kW/480 k, což je o 22 kW/30 k více než standardně. Zlepšil se i průběh točivého momentu – jeho nejvyšší hodnota 560 Nm je nyní k dispozici už od otáček 1950 min-1 a „drží“ až do otáček 6000 min-1. Pásmo maximálního točivého momentu se tak rozšířilo o významných 400 min-1. V zájmu udržení stabilních tepelných podmínek supervýkonného motoru mu technici quattro GmbH raději přidali dva další tepelné výměníky, umístěné za mezichladiči stlačeného vzduchu.

S vyšlechtěným osmiválcem pod kapotou dokáže Audi RS 6 plus, jak byl nový model nazván, zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,6 s a hranici rychlosti 200 km/h pokoří za pouhých 17,3 s.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Audi RS 6 plus obsahuje patřičně upravené zavěšení kol – podvozek DRC (Dynamic Ride Control) diagonálně propojuje tlumiče, které prostřednictvím centrálního ventilu dokážou měnit tuhost podle pohybů karoserie, což snižuje naklánění vozu v zatáčkách. Systém nevyužívá elektronické komponenty, takže je velmi spolehlivý. Zájemci si mohou navíc bez jakéhokoli příplatku objednat ještě sportovnější zavěšení, které sníží světlou výšku vozu o dalších 10 mm.

Krocení divokého modelu Audi RS 6 plus je úkolem pro mohutně dimenzované perforované kotouče brzd, které jsou dobře viditelné pod pětiramennými koly z hliníkové slitiny rozměru 19“, na která se obouvají pneumatiky 255/35 R19. Luxusně pojatý sériový interiér je vyvedený v černé kůži, s níž dokonale ladí karbonové dekorace. Zájemci o výkonné Audi RS 6 plus mohou volit některý ze standardních laků karoserie pro řadu RS 6, nebo si bez příplatku mohou vybrat jeden z nových výbavových paketů "Black cognac", "Blue" nebo "Silver". 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na svoji výjimečnost nejvýkonnější Audi RS 6 plus upozorňuje i tabulkou s výrobním číslem, která je umístěna na středové konzoli – ta nikdy nebude nést více než tři číslice, protože společnost quattro GmbH se v zájmu udržení exkluzivity tohoto modelu rozhodla vyrobit maximálně 999 exemplářů, a to výhradně v karosářské verzi Avant.

Jakkoli se Audi RS 6 plus profiluje jako nekompromisní sportovec, jeho funkční, bezpečnostní a luxusní výbava je mimořádně bohatá. Bezpečnost a ochranu pasažérů umocňují mj. čelní airbagy, boční airbagy vpředu i vzadu a průběžné hlavové airbagy SIDEGUARD, protiblokovací systém brzd ABS, perforované kotouče brzd, elektronický stabilizační systém s integrovaným brzdovým asistentem, xenonové světlomety Plus nebo stálý pohon všech kol quattro. Komfort jízdy zase zvyšuje např. automatická dvouzónová klimatizace, kožené čalounění sedadel (vpředu sportovní sedadla Recaro), elektrické vyhřívání předních i vnějších zadních sedadel, autorádio Concert se soundsystémem BOSE apod.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 211 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků