Audi RS6 Plus: nejrychlejší sériová audina současnosti

31 komentářů

Majkl
19. dubna • 10:02

už jsem četl, že nová RS6 bude mít 500k v biturbu V8 a pak má být ještě verze (zatím neoznačená) s tím desetiválcem z Gallarda. Jinak to biturbo V8 budou dávat i do nové 8, takže váhám. No a jinak k tomu co kolik jede...Asi tak: mám "starou" A8 3.3 TDI V8 s jemnou úpravou od Digitech. Nemusíte mi to věřit (to je každého věc), ale jede to tak 275 km/h. Samozřejmě "na pětku z kopce", ale udrží cestovních 240 km/h a to jak shora uvedeno docela stačí. A ještě jednu poznámku. Quattro je holt quattro, protože mě osobně nekolikrát zachránilo život. Mimochodem minitrovi Svobodovi ta osma zachránila život a kdyby se nebožtík pan Schneider byl přivázal, tak by ho ta osma taky zachránila. I když v ničem člověk není nesmrtelný....

Turbo
19. dubna • 12:43

Nevim, jak mu ta osma zachranila zivot. Vic by pro sebe udelal, kdyby se poutal. Podle me evidentne pripoutanej nebyl, jinak by z toho vylezl jako ostatni po svych.

Jogurt
19. dubna • 23:46

Čím ho osma zachránila? No třeba tím že to auto šlo v dost značné rychlosti přes betonový zátaras a přes boudu zpátky na kola a přitom kabina zůstala tak jak byla předtím. Taky si myslím že ministr pásy zapnuté neměl, kliknutím hlavy při kotrmelci si jen tak pronic zanic asi 6. obratel nezlomíte. Lítal mezi bočními, zadními a hlavovými airbagy zřejmě jako nudle v bandě. Řidič a opičák vepředu evidentně připoutaní byli když vyvázli s leknutím a modřinami.

Takže vlastně díky nezničitelnosti A8 nás ten Sobotkův pogrom  nemine, Cyril to ve čtvrtek odhlasuje... Zlomenej krk mu nepřeju ale málem jsme vyvázli jen s technickou euronovelou DPH. A už to vypadalo že Svobodova smůla bude vysvobozením národa.........

Majkl
21. dubna • 13:52

No jo. Ale bavorak by šel do vývrtky a mohla být euronovela...připoutanej nebyl a zlomenej obratel taky nikomu nepřeju. Ale moje srdce prostě bije pro čtyři kruhy. už jsem holt ňákej divnej...

Turbo
21. dubna • 14:29

Kabina rozhodne nezustala tak, jak mela.
Co si chtel rict tou vyvrtkou?
Myslim, ze je upne jedno, jestli to bylo A8, BMW7, Lexus 430, MB S nebo jine auto podobne tridy. Vize, ze strecha A8 "unese" vic je bludna.

Majkl
19. dubna • 10:02

už jsem četl, že nová RS6 bude mít 500k v biturbu V8 a pak má být ještě verze (zatím neoznačená) s tím desetiválcem z Gallarda. Jinak to biturbo V8 budou dávat i do nové 8, takže váhám. No a jinak k tomu co kolik jede...Asi tak: mám "starou" A8 3.3 TDI V8 s jemnou úpravou od Digitech. Nemusíte mi to věřit (to je každého věc), ale jede to tak 275 km/h. Samozřejmě "na pětku z kopce", ale udrží cestovních 240 km/h a to jak shora uvedeno docela stačí. A ještě jednu poznámku. Quattro je holt quattro, protože mě osobně nekolikrát zachránilo život. Mimochodem minitrovi Svobodovi ta osma zachránila život a kdyby se nebožtík pan Schneider byl přivázal, tak by ho ta osma taky zachránila. I když v ničem člověk není nesmrtelný....

slon
18. dubna • 13:20

ale RS6 bola v trackteste na DSF rychlejsia ako MB 55 AMG,ale je to kratka trat,tak ze aj tych par desatin je tam dost

Touareg
18. dubna • 14:44

Jaké 55 AMG? SL? E?

Já jsem akorát jednou v motorvision viděl test S8, myslím, že to bylo možná i ABT a byl tam zábšr na tachometr při jízdě na dálnici - 270. Víc to už asi nejelo (resp. nejede)... Ale i tak slušné dělo "kdysi" mezi limuzínami myslím si...

XP
17. dubna • 8:15

Zajímalo by mě, s čím příjde nová Audi RS6. Jestli bude mít stejnej motor či silnější nebo jak to bude?

lampasak
16. dubna • 15:01

Jel sem s kamošem normal RS6 na dálnici na to dupnul a já čekal že se to 250 zastaví ale ono to jelo pořád dál 310 kterých prej jede jsme sice nedosáhli ale stejne sem mel docela v gatích ale to auto bylo skoro nové a bez jakých koli úprav ale s tím že se audiny jezdí přes 250 bez odstranění omezovače sem se setkal už u "staré A8" Tak se mějte a sorač za ty chyby

omi
16. dubna • 18:13

Slysem jsem ze s8 jela 297! A celkem tomu i verim.

m5
17. dubna • 5:06

s8 ma 360ps a porsche turbo co je urcite o par metrakov lahsie auto ma 420ps. Toto porsche o ktorom hovorim ma pisanu maximalku kolko? 305? Ze by tazka s8 isla 300? ehm :)

Toto je link na nejakeho nemeckeho tunera co robi aj motormanagement a z jeho tabuliek vyplyva dost jasne ze pre s8 je limit 280 a to aj s upravenym motorom na 400ps. http://www.bb-automobiltechnik.de/english/mau_v_s8.html

S8 nemoze ist 300 pretoze je na to prilis slaba a prilis tazka. Nic na tom nezmeni ani fakt ze na tachometri bolo trebars 350

X12345678
19. dubna • 10:06

Dovolím si oponovat. U vozů této kategorie nehraje až tak velkou roli hmotnost (ostatně u A8 je poměrně nízká díky hliníkové karoserii a závěsům kol) a dokonce ani výkon motoru, protože ten je "dostačující". A na rychloměr to rovněž nesvádějte, jeho chyba se u A/S/RS 6 a 8 blíží nule, účinný obvod kol pro údaj rychloměru se tu nenastavuje přes diadnostiku ale informaci dodává GPS.

S6 a S8 nepojede i bez omezovače více než málo nad 285km/h z jednoho prostého důvodu: Převody versus otáčky motoru. U vozu s manuální převodovkou se při této rychlosti na šestý rychlostní stupeň dostanete k hranici omezovače 7000 ot/min., automat má převod o trochu delší ale zas o něco vyšší mechanické ztráty.

Turbo
16. dubna • 11:20

0-100 - 4,6s - super, quattro je quattro.
0-200 - 17,3s - nejak mu dosel dech ne? Asi taky quattro je quattro.

Honza
16. dubna • 11:38

To je jako spatny??? 0-100 za 17,3  ...podle me je to uplna raketa a pritom je to takovej vagon

Turbo
16. dubna • 11:54

Jojo, spatny. Jestli to ma byt nejostrejsi verze A6. Podivej se na vykony MB AMG s jejich turbomotory. A pak se podivej na M5 s jejich motory BEZ turba. X let stara M5 ma 0-200 za 16,6. U nove se odhaduje 13s.
PS: nejsem pritelem megabloku s turbinou z letadla viz AMG. Super vykony na papire, ale na okruhu jim ujede kde kdo.

lampasak
18. dubna • 12:42

Na papíře jsou to hodnoty pěkné ale 4x4 je 4x4 několikrát sem RS6 potkal ve francii v serpentynach na mokre a trosku namrzle silnici a držele jako přibita předjižděla nás pár metrů před zatáčkou ale to zrychlení a brzdy byly brutus

Kanec
17. dubna • 8:19

Kamaráde M5 zrychlí s manuálem z 0-100 za 5.3 má větší objem než Audi a dva válce navrch.

RS6 zrychlí s automatem na sto za 4.6 (4.7 combík) má menší objem, ale turbo. Tudíž krouták všude

Turbo
18. dubna • 10:22

Tak nevim na koho reagujes, ale jestli na me, tak:
0-100 4,6s je super - jak pisu o nekolik prispevku vyse. Proste 4x4 je 4x4.
100-200 rozhoduje motor a 4x4 je tedy spis na obtiz.
Pokud si to porovnas se starou M5, ktera je taky V8 - 4,9l - 294kW (Audi 4,2l s turbem - 353kW), tak zjistis, ze 100-200 ma RS6+ za 12,7s a M5 za 11,4s. Coz pri takovem vekovem rozdilu neni nic moc. Pri srovnani s novou M5(V10 - 5.0l - 368kW) je to uplne mimo. Ta skoro za stejnou dobu co RS6+ udela 100-200 udela 0-200. Pocet valcu v tomhle pripade az tak velkou roli nehraje. A jestli chces byt puntickar, tak si najdi koeficient pro porovnavani osahu motoru s turbem a bez nej.

omi
16. dubna • 18:06

Ja myslim, ze souvislost mezi turbem vs. normalnim motorem a zrychlenim nemusi byt skoro zadna. Jde o to, ze aniz bys musel podradit, mas pod nohou plny kroutak uz od cca 2000. A vo tom to je...

Turbo
18. dubna • 10:44

Tak jsem te nejak nepochopil. Turbo produkuje kroutak, ten produkuje vykon a podle toho to pak jede. Proto ma stejny motor s turbem lepsi "vsechny" parametry, nez motor bez turba.
Plny kroutak pod nohou ve 2000 je ti s tiptronikem naprd, protoze automat vi, ze pri zrychleni potrebujes hlavne vykon a tak ti podradi. Pokud nechces zavodit, tak se samozrejme kroutak ve 2000 hodi.

clk
16. dubna • 12:49

jenom bych trosku poopravil...mercedes nepoziva turbo, ale mechanicke dmychadlo...

Turbo
16. dubna • 13:26

Jak kde. Treba V12 ma turbo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
clk
16. dubna • 15:29

to je fakt

X12345678
16. dubna • 11:06

Ono je to u Audi S/RS s omezovačem trošku složitější. Výrobce sice deklaruje že omezovač aktivován je, moje zkušenosti s několika sériovými vozy S6, RS4 a RS6 jsou takové, že všechny jely výrazně nad 250km/h (poctivě měřeno i když jejich rychloměry jsou velmi přesné). Detaily viz dřívější test.

Každopádně pokud by někdo do tohoto vozu investoval a měl pocit, že nejede dostatečně rychle, je deaktivace případně aktivovaného omezovače otázkou dvaceti minut práce s řídící jednotkou. Nabídek najdete na internetu v zahraničí habaděj, u nás rovněž nekolik.

omi
15. dubna • 22:12

Do sbirky bych ji za tu cenu bral.  Ne vazne. Konecne nema omezovac na 250. Nemeli ho tam ale davat vubec, 300 by nebyl zadny problem (zruseni omezovace vlasne taky neni problem). 560 Nm od 1950, to je prednost, ktera je u turbomotoru k nezaplaceni. Jet na ctyrku ve vesnici a mit pod nohou nez nutnosti razeni takovou silu... Hm, to bych chtel videt.

Niemand
15. dubna • 22:40

Omezovac je problem. Nemecti vyrobci nepsane pravidlo o omezovaci na 250 km/h zatim jednotne dodrzovali. Audi se rozhodlo tento nepsany uzus porusit. Uvidime jak zareaguji ostatni.

Kazdopadne asi neni problem nechat omezovac u nejakeho ladice odstranit. Ja bych se jenom bal, jet s vlastne civilnim vozem vice jak rekneme 300 km/h. Tam uz hraje velkou roli i aerodynamika, kterou ma sice Audi urcite zmaknutou, ale ...

Luky
17. dubna • 18:10

Na lonskem Autosalonu mi u Audi rikali, ze omezovac sice je nastaveny na 250, ale veskere komponenty ve voze jsou testovany pro rychlosti 320km/h!!!!!

Funcarver
15. dubna • 23:25

NO ona RS6 není už civlní vůz.. s A6 toho nemá moc společného... To uto je kompletně překopáno, právě kvůli výkonům kterými disponuje, takže žádný strach...

Jen tak pro zajímavost RS4 měla co do karoserie společné s A4 Avant pouze střechu a kapotu motoru (ten vrch, co se zvedá)... Kompletně překopaný podvozek.. brzdy, kde se rozpínaly brzdové kotouče (používají závodní auta), místo aby se svíraly brzdové destičky. ....

Strach bych opravdu neměl.. vždyť RS modely ani nevyrábí Audi.. sice jsou designově podobné sériovým AUdinám, ale jsou to kompletně přepracovaná auta...

 

ACE
16. dubna • 10:29

To máš jistě pravdu, ale jak píše Niemand, při rychlostech >300?

Funcarver
16. dubna • 22:57

pri tech rychlostech bych se nebal o auto,  je na to stavene (viz vyse), ale bal bych se svoji chyby jako ridice...  Nedela mi problem pripustit si, ze v pri rychlostech 300+ by me reakce uz asi nebyly adekvatni, jednoduse receno, na takove rychlosti ja asi nemam... To ale neni problem Audi, ale muj...

Doporučujeme

Články odjinud