Audi RS6 Plus: nejrychlejší sériová audina současnosti

Na lipském autosalonu představí Audi vylepšený model RS6 Plus, který je postaven na základě už dosluhujícího kombi A6 Avant. Pod kapotou je stejný motor jako v RS6, tedy 4.2 V8 bi-turbo s upravenou datovou mapou. Díky tomu nabízí RS6 Plus oproti základní verzi o 30 koní vyšší maximální výkon (480 oproti 450 k, tedy 353 kW oproti 331 kW).

Maximální točivý moment zůstal nezměněn, ale je dostupný až do 6 000 ot. (RS6 jen do 5 500 ot.); křivka momentu je enormě plochá, 560 Nm má motor od 1 950 do 6 000 ot. Maximálka je omezena 280 km/h, RS6 rozjedete jen na 250 km/h. RS6 Plus se dodává výhradně s pětistupňovým Tiptronicem se sekvenčním řazením pod volantem.

Tip: Přečtěte si test Audi RS6 Avant.

Na stovku zrychlí RS6 Plus za 4,6 s, zlepšení oproti RS6 doznalo jen desetinu sekundy. Na dvě stě pak tuto civilně vypadající potvůrku rozjedete za 17,3 s. Dobré jízdní vlastnosti a hlavně držení přímého směru ve vysokých rychlostech zajišťují 19palcová kola z lehkých slitin. Cena byla stanovena na závratných 101 050 eur, tedy hodně přes tři miliony korun. RS6 stojí „jen“ 2 800 000 korun.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků