Audi RS6 oficiálně: výkonné, ale těžké

Audi představilo své superkombi. Výkon supersportu, hmotnost náklaďáku a praktičnost rodinného vozu v jednom. (nově živé foto)

O pohon vozu se stará nový desetiválec o objemu 5,2 litru s přímým vstřikem paliva FSI. Agregát 5,2 V10 je navíc dopován dvojicí turbodmychadel, což se podepsalo na výkonu, který dosahuje dle oficiálních údajů 426 kW (580 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 650 Nm. Neoficiálně se ovšem hovoří o výkonu přes 610 koní a točivém momentu téměř 700 Nm.

Velmi vysoký výkon není ovšem jen špičkový a křivka průběhu je ukázková. Točivý moment dosahuje svého maxima, tedy 650 Nm, od 1 500 do 6 250 ot/min. Výkon pak dosahuje svého maxima od 6 250 až po 6 700 ot/min.

I přes monstrózní výkon a náhon na všechna kola dosahuje Audi RS6 zrychlení na stovku za nepříliš oslinivých 4,6 s. Ani později RS6 nedojme, alespoň ne tak, jak slibuje šest set koní výkonu. Zrychlení na 200 km/h se má odehrát za 14,9 s. Maximální rychlost činí klasicky 250 km/h, kdy zasáhne omezovač. S ohledem na konstrukci a výkon se ovšem předpokládá maximální rychlost bez omezovače okolo 320 km/h. To jsou jistě uvěřitelné údaje, horší je to s kombinovanou spotřebou 13,9 l naturalu na 100 km.

Důvodem neohromující dynamiky je pochopitelně hmotnost. Audi RS6 Avant váží pohotovostních 2 025 kg, což je opravdu extrémní hodnota. Pokud se nezměnila fyzika, pak lze již dopředu říci, že tento vůz moc agilní v zatáčkách nebude. Na rovině mu to půjde lépe, ale ne o tolik. Podobného zrychlení na sto i dvě stě dosahují Porsche s výkonem ani ne 400 koní. Ale RS6 míří pochopitelně za jinými zákazníky...

Superkombi samozřejmě musí být i praktické, nabídne RS6 Avant základních 580 litrů zavazadlového prostoru, který lze rozšířit až na 1 660 l. Druhé hodnoty však u nás dosáhne jen hrstka majitelů, jelikož lze očekávat, že tento vůz se stane hitem u podnikatelů díky odpočtu DPH. Základní cena pro německý trh pak byla stanovena na 101 000 eur, tedy něco přes 2,8 mil. korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi RS6 na živýcho fotografiích z Frankfurtu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Oficiální fotografie Audi RS6 Avant
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků