Audi RS6 oficiálně: výkonné, ale těžké

Audi představilo své superkombi. Výkon supersportu, hmotnost náklaďáku a praktičnost rodinného vozu v jednom. (nově živé foto)

O pohon vozu se stará nový desetiválec o objemu 5,2 litru s přímým vstřikem paliva FSI. Agregát 5,2 V10 je navíc dopován dvojicí turbodmychadel, což se podepsalo na výkonu, který dosahuje dle oficiálních údajů 426 kW (580 k) a točivý moment dosahuje hodnoty 650 Nm. Neoficiálně se ovšem hovoří o výkonu přes 610 koní a točivém momentu téměř 700 Nm.

Velmi vysoký výkon není ovšem jen špičkový a křivka průběhu je ukázková. Točivý moment dosahuje svého maxima, tedy 650 Nm, od 1 500 do 6 250 ot/min. Výkon pak dosahuje svého maxima od 6 250 až po 6 700 ot/min.

I přes monstrózní výkon a náhon na všechna kola dosahuje Audi RS6 zrychlení na stovku za nepříliš oslinivých 4,6 s. Ani později RS6 nedojme, alespoň ne tak, jak slibuje šest set koní výkonu. Zrychlení na 200 km/h se má odehrát za 14,9 s. Maximální rychlost činí klasicky 250 km/h, kdy zasáhne omezovač. S ohledem na konstrukci a výkon se ovšem předpokládá maximální rychlost bez omezovače okolo 320 km/h. To jsou jistě uvěřitelné údaje, horší je to s kombinovanou spotřebou 13,9 l naturalu na 100 km.

Důvodem neohromující dynamiky je pochopitelně hmotnost. Audi RS6 Avant váží pohotovostních 2 025 kg, což je opravdu extrémní hodnota. Pokud se nezměnila fyzika, pak lze již dopředu říci, že tento vůz moc agilní v zatáčkách nebude. Na rovině mu to půjde lépe, ale ne o tolik. Podobného zrychlení na sto i dvě stě dosahují Porsche s výkonem ani ne 400 koní. Ale RS6 míří pochopitelně za jinými zákazníky...

Superkombi samozřejmě musí být i praktické, nabídne RS6 Avant základních 580 litrů zavazadlového prostoru, který lze rozšířit až na 1 660 l. Druhé hodnoty však u nás dosáhne jen hrstka majitelů, jelikož lze očekávat, že tento vůz se stane hitem u podnikatelů díky odpočtu DPH. Základní cena pro německý trh pak byla stanovena na 101 000 eur, tedy něco přes 2,8 mil. korun.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi RS6 na živýcho fotografiích z Frankfurtu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Oficiální fotografie Audi RS6 Avant

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků