Audi RS6: německý superexpres přistižen (spy photos)

Když byla v roce 2004 ukončena výroba předchozí generace A6, zmizel ze scény i zástupce Audi v prestižní kategorii dálničních superexpresů - model RS6. Jediné, co může v současné době Audi nabídnout, je S6 s desetiválcem o výkonu 434 koní. To je ovšem ve srovnání s konkurenty - BMW M5 a MB E63 AMG, jejichž výkon přesahuje v obou případech hranici 500 koní, dost málo. To se má ale změnit, protože Audi intenzivně pracuje na nové RS6.

Špionážní fotografie, které vám přinášíme, byly pořízeny při závěrečných testech na německém Nürburgringu. Pokud auto na fotkách srovnáme se stávající S6, můžeme si všimnout větších vstupů vzduchu na předním nárazníku, širších blatníků, difuzoru na zadním nárazníku a dvou oválných koncovek výfuku. Ostatně ty budou hlavním rozlišovacím znakem vůči S6, protože ta má 4 kulaté koncovky.

Vzhled ale není to nejdůležitější, co nás u RS6 zajímá. Jaký dostane motor a jaký bude jeho výkon? Zatímco o motoru pochybovat nemusíme (bude to stará známá V10 z Gallarda doplněná o 2 turbodmychadla), o jeho výkonu se ještě nedávno jen spekulovalo. Naštěstí ale existují „náhodné” úniky informací z vývojových oddělení, a tak dnes už prakticky jistě víme, že to bude 579 koní. Tím se RS6 dostane před své konkurenty. Zvládne to i v oblasti jízdních výkonů? To samozřejmě netušíme, o rychlosti v přímce ale můžeme úspěšně spekulovat. S daným výkonem a hmotností do dvou tun by měl vůz pokořit stovku za méně než 4,5 sekundy a po odstranění omezovače rychlosti by mohl atakovat hranici 320 km/h. A to jsou úžasná čísla, vezmeme-li v potaz každodenní využitelnost velkého sedanu.

Novinka by měla debutovat na frankfurtském autosalonu v říjnu tohoto roku. A můžeme potěšit i praktičtěji zaměřené řidiče. V nabídce bude i RS6 Avant.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Připravované Audi RS6 na Nordschleife

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků