Audi RS6 má mít skutečný výkon přes 600 koní

Na konci května jsme vám přinesli definitivní specifikace nové generace ostrého supersedanu a superkombi v podání Audi. Model Audi RS6 dostane pod kapotu motor o objemu 5 litru s deseti válci, který je dopován dvěma velkými turbodmychadly.

Dle automobilky je výsledný výkon tohoto vozu 426 kW (579 k), což výrazně překračuje jakéhokoli konkurenta a je to i výrazně více než u supersportů jako je Lamborghini Gallardo, nebo Ferrari F430.

Jenže ani tímto monstrózním výkonem to prý nekončí. Neoficiálně se totiž objevily informace o tom, že udávaný výkon není opravdový. Ten by měl dosahovat až 448 kW, tedy 610 koní. A to se již dostáváme do sféry opravdových supersportů, tedy bohužel jen výkonem.

Možná se vám to zdá neuvěřitelné, že by vůz vyšší střední třídy dosahoval takového výkonu, ale i ten tovární je pořádně velký. U Audi někdy bývá skutečný výkon motorů vyšší než ten udávaný a pokud se toto stane i u modelu RS6, případně nám trochu klesne teplota, může Audi RS6 skutečně atakovat tyto mety.

Pak se asi nebudeme divit, že vás plně naložené kombi s „rakví“ na střeše předjede, když budete chtít být první na semaforu ve svém Porsche 911 Turbo.

Na to, jak je to doopravdy si musíme ještě nějaký pátek počkat, protože RS6 ještě není v prodeji. Ale dá se očekávat, že určitě dojde na měření výkonu na brzdě a poté budeme vědět, zda superkombi a supersedan vyšší střední třídy atakuje výkonnostní hranici těch nejexkluzivnějších supersportů na světě.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků