Audi RS6: kde se zrychlení uvádí hodnotou 0–200 km/h

Už po léta patří ke každému typu Audi také sportovní verze RS, u které je přepracovaný agregát i podbozek. V případě Audi RS6 jsou výkonové a dynamické parametry skutečně pozoruhodné: výkon 331 kW, zrychlení 0-100 km/h za 4,7 s a z 0 na 200 za méně než 18 s, maximální rychlost elektronicky omezena na 250 km/h.
Audi RS6: kde se zrychlení uvádí hodnotou 0–200 km/h
Seznam kapitol
  1. Motor, brzdy, bezpečnostní výbava
  2. Systém quattro, vnější vzhled, vybavení

Nejvýkonnější sériový vůz Audi je dílem společného vývoje specialistů firmy quattro GmbH a automobilky Audi AG. Charakterizují ho zejména osmiválcov motor V8 biturbo, pohon všech kol quattro, zavěšení kol DRC (Dynamic Ride Control) a osmipístkové kotoučové brzdy.

RS6 přichází na český trh

Osmiválec 4.2 V8 biturbo má hliníkový blok a celkem čtyřicet ventilů, přičemž o plnění každého válce se starají vždy  tři sací ventily, vyprazdňování je pak úkolem dvojice výfukových ventilů v každém válci. Ventily jsou ovládány vahadly s rolnami, které snižují třecí ztráty rozvodového systému. Účinnost práce motoru zvyšují mezichladiče stlačeného vzduchu zařazené ke každému ze dvojice turbodmychadel, takže točivý moment si drží svoji maximální hodnotu 560 Nm v širokém rozmezí otáček 1950 až 5600 za minutu.

Audi RS6 je prvním modelem značky s inovativním zavěšením DRC (Dynamic Ride Control). Vždy dvojice diagonálně postavených tlumičů pérování je spolu hydraulicky propojena. Hydraulické vedení tlumičů se kříží ve speciální centrální ventilové skříni, která zaručuje bleskovou změnu charakteristiky tlumení v závislosti na aktuální situaci – především na propérování toho kterého kola. Tlumiče tak neustále působí proti momentům vyvolávajícím naklánění vozu podél podélné nebo příčné osy.

Právě nyní se tento výjimečný vůz objevuje i na českém trhu. Jeho cena byla stanovena na
2 800 000 Kč a 2 885 300 v případě verze RS 6 Avant (tedy kombi).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Bohatá bezpečnostní výbava

Do standardní výbavy modelů Audi RS 6 patří také elektronický stabilizační systém ESP poslední generace, který je speciálně naladěný tak, aby sportovně založeným řidičům nekazil požitek z ostré jízdy. ESP zasahuje skutečně až v momentech, kdy se jízda těsně přiblíží hranici stability a teprve potom krátkým řízeným přibrzděním některého z kol vyvolává požadovaný stáčivý moment, který účinně stabilizuje jízdu.

Bezpečnost jízdy zvyšují i další elektronické systémy, jako jsou např. protiblokovací systém brzd ABS, elektronický rozdělovač brzdných sil EBV, elektronická závěra diferenciálu EDS, protiprokluzové zařízení ASR nebo systém MSR, který monitoruje velikost přenášeného točivého momentu motoru a podle okamžité situace přivírá nebo pootvírá škrticí klapku. Také všechny tyto systémy byly naladěny tak, aby umocňovaly požitek z dynamické jízdy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Pořádné brzdy

Pro sportovně laděné modely Audi RS 6/RS 6 Avant vyvinuli specialisté firmy quattro GmbH zcela nový mimořádně výkonný brzdový systém. U všech čtyř kol jsou kotoučové brzdy, jejichž vnitřně chlazené kompozitové disky vycházejí z konstrukce brzd závodních automobilů. Hliníkové třmeny brzd snižují hmotnost tzv. neodpružených hmot a tím zlepšují jízdní vlastnosti.

Brzdové kotouče vozů Audi RS 6 mají vpředu průměr 365 mm, vzadu pak 335 mm. Vpředu mají modely Audi RS 6 osmipístkové pevné třmeny, vzadu pak jednopístkové plovoucí třmeny.

Kotoučové brzdy jsou vestavěné do osmáctipalcových ráfků z hliníkové slitiny rozměru 8,5 J x 18 devítipaprskového designu, na které se obouvají pneumatiky rozměru 255/40 R18. Na přání mohou zákazníci dostat i lité ráfky rozměru 9 J x 19 originálního pětipaprskového designu s pneumatikami rozměru 255/35 R19. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Modely Audi RS 6 jsou standardně vybaveny systémem kontroly tlaku v pneumatikách, který prostřednictvím čidel ve ventilcích kol neustále monitoruje tlak vzduchu uvnitř plášťů. Na jakoukoli změnu tlaku je řidič okamžitě upozorněn varovným signálem.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Motor, brzdy, bezpečnostní výbava
  2. Systém quattro, vnější vzhled, vybavení
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků