Audi RS6 je realitou. Raketová série pokračuje.

Audi RS6 již není jen pouhým snem fanoušků sportovní jízdy a zároveň vyznavačů automobilů se čtyřmi kruhy ve znaku, je skutečností.
Audi RS6 je realitou. Raketová série pokračuje.

Série RS byla zatím vždy vyhrazena automobilům střední modelové řady. Platilo to jak o Audi RS2, které vycházelo z modelu 80, tak o RS4, která vycházela z A4 potažmo S4. Zatím vždy byly „erseska“ k dostání výhradně s karoserií kombi neboli Avant. To vše však bude platit či Klepněte pro větší obrázekspíše platilo do doby než spatřilo světlo světa Audi RS6, protože RS6 se bude vyrábět jako kombi i jako limuzína.

Tím co bude pravděpodobně nejzajímavějším, je pohonná jednotka. Je však třeba říci, že opravdu oficiálních informací je poskrovnu. Je téměř jisté, že pod kapotou RS6 bude osmiválcový motor o objemu 4.2 litru (tedy v základu shodný s agregátem pohánějícím S6), navíc by však měl být přeplňován dvojicí turbodmychadel, což ve výsledku bude Klepněte pro větší obrázekznamenat výkon ne menší než 335 kW, tedy přibližně se předpokládá výkon 460 ks, což RS6 postaví na první místo mezi automobily své třídy. Zajímavá je také maximální hodnota točivého momentu, která by měla dosáhnout hodnoty 560 Nm dostupných od 1 950 ot./min do 5 500 ot/min. (některé prameny uvádějí hodnotu 600 Nm).

Jízdní výkony RS6 budou stejně jako tomu bylo u RS4 velice zajímavé. Předpokládá se zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 vteřiny. Maximální rychlost bude elektronicky omezena Klepněte pro větší obrázekna 250 km/h.

Výkon se bude přenášen na všechny čtyři kola prostřednictvím standardně dodávané automatické pětistupňové převodovky Tiptronic s možností manuální volby rychlostních stupňů i tlačítky na volantu.

RS6 snadno poznáte podle přepracovaného předního i zadního nárazníku nebo podle dvojice velkých oválných koncovek výfuku. K nepřehlédnutelným prvků patří také 18“ litá Klepněte pro větší obrázekkola obutá do pneumatik o rozměru 255/35 ZR18.

Interiér ozdobí karbonové obložení a ve výbavě nebudou chybět všechny prvky běžné u automobilů této kategorie. U RS6 bude výbava navíc obsahovat elektricky ovládaná Klepněte pro větší obrázeksportovní sedadla, automatickou klimatizaci, CD měnič, satelitní navigaci s možností televizního příjmu nebo vestavěný GSM telefon.

Předpokládáme, že u zákazníků bude mít RS6 ještě větší úspěch než měla RS4, a to zejména díky automatické převodovce, protože většina movitých zákazníků chce i jistou míru pohodlí a přece jenom větší míru bezpečnosti, kterou u takto výkonného automobilu automat poskytuje.

Na první evropské trhy bude RS6 uvedena v září letošního roku. Cena na tom českém by se mohla pohybovat od 3,0 milionu do 3,5 milionu korun.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků