Audi RS6 je realitou. Raketová série pokračuje.

Audi RS6 již není jen pouhým snem fanoušků sportovní jízdy a zároveň vyznavačů automobilů se čtyřmi kruhy ve znaku, je skutečností.
Audi RS6 je realitou. Raketová série pokračuje.

Série RS byla zatím vždy vyhrazena automobilům střední modelové řady. Platilo to jak o Audi RS2, které vycházelo z modelu 80, tak o RS4, která vycházela z A4 potažmo S4. Zatím vždy byly „erseska“ k dostání výhradně s karoserií kombi neboli Avant. To vše však bude platit či Klepněte pro větší obrázekspíše platilo do doby než spatřilo světlo světa Audi RS6, protože RS6 se bude vyrábět jako kombi i jako limuzína.

Tím co bude pravděpodobně nejzajímavějším, je pohonná jednotka. Je však třeba říci, že opravdu oficiálních informací je poskrovnu. Je téměř jisté, že pod kapotou RS6 bude osmiválcový motor o objemu 4.2 litru (tedy v základu shodný s agregátem pohánějícím S6), navíc by však měl být přeplňován dvojicí turbodmychadel, což ve výsledku bude Klepněte pro větší obrázekznamenat výkon ne menší než 335 kW, tedy přibližně se předpokládá výkon 460 ks, což RS6 postaví na první místo mezi automobily své třídy. Zajímavá je také maximální hodnota točivého momentu, která by měla dosáhnout hodnoty 560 Nm dostupných od 1 950 ot./min do 5 500 ot/min. (některé prameny uvádějí hodnotu 600 Nm).

Jízdní výkony RS6 budou stejně jako tomu bylo u RS4 velice zajímavé. Předpokládá se zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 vteřiny. Maximální rychlost bude elektronicky omezena Klepněte pro větší obrázekna 250 km/h.

Výkon se bude přenášen na všechny čtyři kola prostřednictvím standardně dodávané automatické pětistupňové převodovky Tiptronic s možností manuální volby rychlostních stupňů i tlačítky na volantu.

RS6 snadno poznáte podle přepracovaného předního i zadního nárazníku nebo podle dvojice velkých oválných koncovek výfuku. K nepřehlédnutelným prvků patří také 18“ litá Klepněte pro větší obrázekkola obutá do pneumatik o rozměru 255/35 ZR18.

Interiér ozdobí karbonové obložení a ve výbavě nebudou chybět všechny prvky běžné u automobilů této kategorie. U RS6 bude výbava navíc obsahovat elektricky ovládaná Klepněte pro větší obrázeksportovní sedadla, automatickou klimatizaci, CD měnič, satelitní navigaci s možností televizního příjmu nebo vestavěný GSM telefon.

Předpokládáme, že u zákazníků bude mít RS6 ještě větší úspěch než měla RS4, a to zejména díky automatické převodovce, protože většina movitých zákazníků chce i jistou míru pohodlí a přece jenom větší míru bezpečnosti, kterou u takto výkonného automobilu automat poskytuje.

Na první evropské trhy bude RS6 uvedena v září letošního roku. Cena na tom českém by se mohla pohybovat od 3,0 milionu do 3,5 milionu korun.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků