Audi RS6 dostane desetiválec (spy photos)

V současné době prodává Audi v řadě A6 pouze klasický sedan a kombi, jejichž nejvýkonnější motor je osmiválec 4.2 V8 s výkonem 246 kW. Stará generace přitom nabízela ještě modely S6 a RS6. Zatímco model S6 byl vybaven stejným motorem, jaký má pod kapotou nynější S4, tedy osmiválec 4.2 V8 s výkonem 253 kW, model RS6 byl vybaven stejným motorem, ovšem s přeplňováním. Díky tomu nabídl výkon 331 kW, tedy 450 k.

Tip: Jízdní dojmy s RS6 Avant 

Na ženevském autosalonu představila automobilka model RS4, který nemá po vzoru svého předchůdce přeplňovaný motor, ale „obyčejný“ atmosférický agregát 4.2 V8 FSI s výkonem 309 kW (420 k). To ukazuje na určitou změnu v „myšlení“ a snaze se postavit odvěkému rivalovi z Mnichova; ten také používá ve svých top modelech pouze atmosférické motory.

Proto není divu, když by další generace modelu RS6 měla podle Autocaru dostat atmosférický desetiválec. Ten by teoreticky mohl pocházet z Gallarda - tam má objem pět litrů a výkon rovných 500 k (368 kW). Měl by však dostat přímé vstřikování FSI a možná i vyšší objem, 5.2 V10. BMW M5 a M6 má rovněž desetiválec s podobným výkonem 373 kW, tedy 507 k. Samozřejmostí bude pohon quattro, po vzoru RS4 bude rozdělen v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Ve standardu by měly být tlumiče fungující na principu elektroreologické kapaliny.

Mezi modely RS6 a A6 se pravděpodobně usadí také S6, který by mohla dostat stejný motor, jakým je vybaven model RS4, tedy atmosférický osmiválec s výkonem 420 k. Pokud jde o vzhled S6/RS, stejně jako u předchozí generace půjde jen o decetní úpravy designu, ostatně to je vidět na fotografiích. Podle Autocaru je na nich zachycen model RS6, Automedia, která nám fotografie zaslala, však uvádí S6. 

Tip: Další obrázky S6/RS6 jsou k nalezení ve foru na RS6.com.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků