Audi RS6 dostane desetiválec (spy photos)

Audi RS6 dostane desetiválec (spy photos)

V současné době prodává Audi v řadě A6 pouze klasický sedan a kombi, jejichž nejvýkonnější motor je osmiválec 4.2 V8 s výkonem 246 kW. Stará generace přitom nabízela ještě modely S6 a RS6. Zatímco model S6 byl vybaven stejným motorem, jaký má pod kapotou nynější S4, tedy osmiválec 4.2 V8 s výkonem 253 kW, model RS6 byl vybaven stejným motorem, ovšem s přeplňováním. Díky tomu nabídl výkon 331 kW, tedy 450 k.

Tip: Jízdní dojmy s RS6 Avant 

Na ženevském autosalonu představila automobilka model RS4, který nemá po vzoru svého předchůdce přeplňovaný motor, ale „obyčejný“ atmosférický agregát 4.2 V8 FSI s výkonem 309 kW (420 k). To ukazuje na určitou změnu v „myšlení“ a snaze se postavit odvěkému rivalovi z Mnichova; ten také používá ve svých top modelech pouze atmosférické motory.

Proto není divu, když by další generace modelu RS6 měla podle Autocaru dostat atmosférický desetiválec. Ten by teoreticky mohl pocházet z Gallarda - tam má objem pět litrů a výkon rovných 500 k (368 kW). Měl by však dostat přímé vstřikování FSI a možná i vyšší objem, 5.2 V10. BMW M5 a M6 má rovněž desetiválec s podobným výkonem 373 kW, tedy 507 k. Samozřejmostí bude pohon quattro, po vzoru RS4 bude rozdělen v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Ve standardu by měly být tlumiče fungující na principu elektroreologické kapaliny.

Mezi modely RS6 a A6 se pravděpodobně usadí také S6, který by mohla dostat stejný motor, jakým je vybaven model RS4, tedy atmosférický osmiválec s výkonem 420 k. Pokud jde o vzhled S6/RS, stejně jako u předchozí generace půjde jen o decetní úpravy designu, ostatně to je vidět na fotografiích. Podle Autocaru je na nich zachycen model RS6, Automedia, která nám fotografie zaslala, však uvádí S6. 

Tip: Další obrázky S6/RS6 jsou k nalezení ve foru na RS6.com.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků