Audi RS6 dostane desetiválec (spy photos)

V současné době prodává Audi v řadě A6 pouze klasický sedan a kombi, jejichž nejvýkonnější motor je osmiválec 4.2 V8 s výkonem 246 kW. Stará generace přitom nabízela ještě modely S6 a RS6. Zatímco model S6 byl vybaven stejným motorem, jaký má pod kapotou nynější S4, tedy osmiválec 4.2 V8 s výkonem 253 kW, model RS6 byl vybaven stejným motorem, ovšem s přeplňováním. Díky tomu nabídl výkon 331 kW, tedy 450 k.

Tip: Jízdní dojmy s RS6 Avant 

Na ženevském autosalonu představila automobilka model RS4, který nemá po vzoru svého předchůdce přeplňovaný motor, ale „obyčejný“ atmosférický agregát 4.2 V8 FSI s výkonem 309 kW (420 k). To ukazuje na určitou změnu v „myšlení“ a snaze se postavit odvěkému rivalovi z Mnichova; ten také používá ve svých top modelech pouze atmosférické motory.

Proto není divu, když by další generace modelu RS6 měla podle Autocaru dostat atmosférický desetiválec. Ten by teoreticky mohl pocházet z Gallarda - tam má objem pět litrů a výkon rovných 500 k (368 kW). Měl by však dostat přímé vstřikování FSI a možná i vyšší objem, 5.2 V10. BMW M5 a M6 má rovněž desetiválec s podobným výkonem 373 kW, tedy 507 k. Samozřejmostí bude pohon quattro, po vzoru RS4 bude rozdělen v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Ve standardu by měly být tlumiče fungující na principu elektroreologické kapaliny.

Mezi modely RS6 a A6 se pravděpodobně usadí také S6, který by mohla dostat stejný motor, jakým je vybaven model RS4, tedy atmosférický osmiválec s výkonem 420 k. Pokud jde o vzhled S6/RS, stejně jako u předchozí generace půjde jen o decetní úpravy designu, ostatně to je vidět na fotografiích. Podle Autocaru je na nich zachycen model RS6, Automedia, která nám fotografie zaslala, však uvádí S6. 

Tip: Další obrázky S6/RS6 jsou k nalezení ve foru na RS6.com.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků