Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

15 komentářů

Zelí
29. května • 16:31

Když začal vyrábět VW v roce 2004 motor 1,4tfsi 125kw, málokdo si toho všimnul. Přitom se jednalo a stále se jedná o nejmodernější benzínový motor jaký se sériově a malosériově vyrábí. Kombinuje přeplňování mechanickým kompresorem v nízkých otáčkách s postupným přechodem na přeplňování turbodmychadlem ve vyšších otáčkách. Tento motor se stále vyrábí a do aut montuje !!!! Zatím nikdo nic lepšího v benzínových motorech nevymyslel !!!!
Už v roce 2004 bylo jasné, že toto řešení je ideální kombinace přeplňování obzvláště pro turbodieselové motory. Zajímavé je ale to, že to pročekalo a proleželo nepovšimnuto 10 let než se tato kombinace u dieslu objevila.
A ještě je překvapivější to, že konkurence to měla naservírované na zlatém podnosu a nevyužila toho. Už jenom toto ukazuje na slabou úroveň konkurenčních motorářů.
VW potvrzuje to, že je od poloviny osmdesátých let technický a technologický leader ve výrobě automobilů.

Antiautomat
29. května • 19:03

Hm tak ked je ten motor udajne tak svely, potom preco konci? :-D:-D
Vsetky tieto tzv. motory roka vacsinou po ohromnom medialnom humbuku rychlo skoncia zabudnute na smetisku dejin. Zaujimave, ze?
A pritom staci tak malo : pridat 200 kubikov a dostavate jednasestku TSi, ktora by bola schopna pohanat tri stvrtiny portfolia a urobila by to to lacnejsie (vyrobne, technologicky a logisticky) a lepsie (vykonom a aj spotrebou). Ci uz preplnana raz alebo uplne prajednoduchym dvojkomorovym turbom (ked to uz musi teda byt).
Omyl koncernu si samozrejme konkurencni motorari uvedomili a uvedomuju a na rozdiel od koncernu tam nedrzia nezmyselne spolu jednaosmicku a dvojliter (je to zrejme kvoli tomu ze koncern ma nasekanych tisicky prevodoviek, ktore su nepouzitelne na dalsi vyvoj), ale spravne a logicky dali prednost ovela univerzalnejsej jednasestke. Tak trebars taky opel s jednasestkou SIDI (plus, na rozdiel od koncernu dokazu vyrobit 'kovove' rozvody, ktore sa nesypu), no a o fordackom ecobooste 1.6, ktory je presne tym, co koncern nema (a na co doplaca), snad ani netreba.

strčprstskrzkrk
30. května • 16:39

Prečo motor z r. 2004 končí?
Protože je 2014 a vývoj zas o desetiletý kus pokročil.
Proč by měnili 1,4 na 1,6 když 1,4 funguje, i přes původní hysterické křiky o životnosti žádný lifetime problém nemá a parametrům z doby 2004 s dvojitým přeplňováním se dnes blíží s přeplňováním jednoduchým a ještě k tomu je daleko úspornější a výrobně levnější. Před 20 lety všichni čubrněli, když motor 1,6 dával 100HP a něco vydržel. Před 10lety přišla 1,4tsi se 150, a 160 a o chvilku později i se 180 a 185 HP. A drží taky. Dnes má Ford litrový motor ve stejném výkonovém pásmu a taky drží (jen na rozdíl od TSI v zátěži velmi chlastá). Za deset let to zas bude o kus dál.

Rampa
28. května • 21:21

Elektricky poháněný kompresor je konečně tady, docela dlouho o tom mluvili a furt nic. Může to být zajímavé, žádný turbolag a turba mohou být nastavena na střední a horní spektrum otáček. Docela se těším na zkušenost s tímhle zázrakem.

John
28. května • 23:41

Ten má vedle tradičního výfukového turbodmychadla také menší dmychadlo poháněné elektřinou, které zlepšuje reakci na plyn i průběh momentové křivky.
Cize nie elektricky pohanany kompresor.

Rampa
29. května • 11:15

Dmychadlo poháněné elektřinou je kompresor poháněný elektřinou. :-))

Fantomas
29. května • 9:05

Vždyť je to jen slovíčkaření. Nebo vidíš rozdíl mezi dmychadlem a kompresorem?

John
29. května • 9:18

Fantomas je tam rozdiel. Ide o mechanicku konstrukciu a z toho plynuce vlastnosti. Kompresor ma inu ucinnost je zlozitejsi a ma vacsie zotrvacne hmoty. Dalej cena je u kompresoru vyssia.
Turbo je mensie a lahsie sa na neho aplikuje pohon elektromotorom.B-]

Fantomas
29. května • 9:36

Pleteš dvě věci - turbo (turbínové dmychadlo) a dmychadlo, což je obecně druh kompresoru, nebo obráceně - kompresor je druh dmychadla.
Přestože tady půjde pravděpodobně o elektrické turbo, tak v článku je zmíněno dmychadlo, ty jsi psal dmychadlo, a to je obecně, pokud se to blíž neupřesní, to samé co kompresor.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
John
29. května • 13:41

Ano mas pravdu v clanku je skutocne spomenute dmychadlo.:-D

Antiautomat
29. května • 14:04

Nespravny je ten nadpis.
Rozmyslajme: Turbo-Duchadlo.
Turbina je stroj premienajuci enegiu prudiaceho a expandujuceho plynu (tu treba este rozlisovat rovnotlakovu a pretlakovu turbinu) na mechanicku pracu ( potom trebars moze nasledne pohanat one duchadlo. A nie opacne (na to je kompresor). Cize pojem elektricke turbo je slovny zvratok. Elektricke duchadlo je spravne. Ja som len zvedavy, ktory marketing zacne toto vesele a lzivo (ci uz nevedomky alebo zamerne, asi to druhe ako vzdy) mixovat dohromady. Uz vidim tie nezmysly v katalogoch. Napad samotny sa mi inak po technickej stranke pozdava, otazka je ucinnost premeny energie a tym padom efektivnost.

Fantomas
29. května • 14:39

I já jsem použil elektrické turbo, což je špatně, díky za pomoc a upřesnění.

John
29. května • 9:18

Fantomas je tam rozdiel. Ide o mechanicku konstrukciu a z toho plynuce vlastnosti. Kompresor ma inu ucinnost je zlozitejsi a ma vacsie zotrvacne hmoty. Dalej cena je u kompresoru vyssia.
TUrbo je mensie a lahsie sa na neho aplikuje pohon elektromotorom.B-]

John
28. května • 20:31

To bude revolucia v dieseloch. Sestvalec uz bude valcovat osemvalce v zrychleni.B-]

strčprstskrzkrk
29. května • 15:51

Nebude. Počkej si na Paříž a parametry 4,2TDI pro novou Q7.

Doporučujeme

Články odjinud