Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Audi RS5 TDI Concept oživuje hned dvě myšlenky, se kterými si Audi pohrává už pár let: na sportovní model poháněný vznětovým motorem a „elektrické turbo“. 

Zatímco standardní Audi RS5 má pod kapotou skvělý zážehový osmiválec, koncepční RS5 TDI si musí vystačit se šestiválcovým dieselem 3.0 TDI. Ten má vedle tradičního výfukového turbodmychadla také menší dmychadlo poháněné elektřinou, které zlepšuje reakci na plyn i průběh momentové křivky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I se šestiválcem je koncept rychlejší než produkční verze RS5

Výsledek? Pěkných 750 Nm už v 1250 ot./min., což znamená, že tohle auto kroutí plnou silou prakticky od volnoběhu. Ani za nejvyšší výkon 385 koní se Audi RS5 TDI stydět nemusí. Poháněna jsou pochopitelně všechna čtyři kola, takže koncept nemá problém dosáhnout stokilometrové rychlosti za rovné čtyři sekundy po startu. 

Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Pro srovnání, sériové Audi RS5 je o půl sekundy pomalejší. A zatímco v jeho případě zasáhne elektronický omezovač po dosažení obligátních 250 km/h, dieselový koncept může uhánět levým pruhem německé dálnice až dvěstěosmdesátkou. 

Auto v této podobě do výroby téměř jistě nezamíří, ale se zařazením elektrických dmychadel do výroby se v Ingolstadtu do blízké budoucnosti počítá.

Zdroj: Welt.de

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků