Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Audi RS5 TDI Concept oživuje hned dvě myšlenky, se kterými si Audi pohrává už pár let: na sportovní model poháněný vznětovým motorem a „elektrické turbo“. 

Zatímco standardní Audi RS5 má pod kapotou skvělý zážehový osmiválec, koncepční RS5 TDI si musí vystačit se šestiválcovým dieselem 3.0 TDI. Ten má vedle tradičního výfukového turbodmychadla také menší dmychadlo poháněné elektřinou, které zlepšuje reakci na plyn i průběh momentové křivky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I se šestiválcem je koncept rychlejší než produkční verze RS5

Výsledek? Pěkných 750 Nm už v 1250 ot./min., což znamená, že tohle auto kroutí plnou silou prakticky od volnoběhu. Ani za nejvyšší výkon 385 koní se Audi RS5 TDI stydět nemusí. Poháněna jsou pochopitelně všechna čtyři kola, takže koncept nemá problém dosáhnout stokilometrové rychlosti za rovné čtyři sekundy po startu. 

Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Pro srovnání, sériové Audi RS5 je o půl sekundy pomalejší. A zatímco v jeho případě zasáhne elektronický omezovač po dosažení obligátních 250 km/h, dieselový koncept může uhánět levým pruhem německé dálnice až dvěstěosmdesátkou. 

Auto v této podobě do výroby téměř jistě nezamíří, ale se zařazením elektrických dmychadel do výroby se v Ingolstadtu do blízké budoucnosti počítá.

Zdroj: Welt.de

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků