Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Audi RS5 vyměnilo benzínovou V8 za TDI s elektrickým turbem

Audi RS5 TDI Concept oživuje hned dvě myšlenky, se kterými si Audi pohrává už pár let: na sportovní model poháněný vznětovým motorem a „elektrické turbo“. 

Zatímco standardní Audi RS5 má pod kapotou skvělý zážehový osmiválec, koncepční RS5 TDI si musí vystačit se šestiválcovým dieselem 3.0 TDI. Ten má vedle tradičního výfukového turbodmychadla také menší dmychadlo poháněné elektřinou, které zlepšuje reakci na plyn i průběh momentové křivky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I se šestiválcem je koncept rychlejší než produkční verze RS5

Výsledek? Pěkných 750 Nm už v 1250 ot./min., což znamená, že tohle auto kroutí plnou silou prakticky od volnoběhu. Ani za nejvyšší výkon 385 koní se Audi RS5 TDI stydět nemusí. Poháněna jsou pochopitelně všechna čtyři kola, takže koncept nemá problém dosáhnout stokilometrové rychlosti za rovné čtyři sekundy po startu. 

Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Pro srovnání, sériové Audi RS5 je o půl sekundy pomalejší. A zatímco v jeho případě zasáhne elektronický omezovač po dosažení obligátních 250 km/h, dieselový koncept může uhánět levým pruhem německé dálnice až dvěstěosmdesátkou. 

Auto v této podobě do výroby téměř jistě nezamíří, ale se zařazením elektrických dmychadel do výroby se v Ingolstadtu do blízké budoucnosti počítá.

Zdroj: Welt.de

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků