28
Fotogalerie

Audi RS5: unikl katalog superostrého kupé (28 foto)

O příchodu Audi RS5 se spekuluje již od dob, kdy poprvé spatřila světlo světa řada A5. Její nejostřejší provedení se zdálo být na dosah - technika RS4 byla k dispozici sedanu i kombi, zástavba osmiválce pod kapotu kupé pak byla dávno realizována v případě varianty S5. Stačilo přidat trochu koní a pár nezbytných úprav...

Jenže RS5 ne a ne přijít a i zarytí příznivci čtyř kruhů již přestávali věřit, že se tak někdy stane. Jak už ale u Audi bývá zvykem, automobilka si vrcholná provedení svých modelů nechává na pozdějši léta jejich produkce a můžeme vám s potěšením oznámit, že A5 resp. RS5 nebude z toho pravidla výjimkou. Samotná „á-pětka” se totiž na trhu pohybuje již čtvrtým rokem a právě v této chvíli si můžeme být jisti, že její RS verze nezůstane jen na papírech vývojového oddělení Audi.

Absolutní jistotu nám dává únik snímků z katalogu Audi RS5, který se má představit až v březnu na ženevském autosalonu. Materiál se dostal ven skrze firmu, která pro Audi katalog vyrábí a ať už slo o úmysl, nebo ne, můžeme si celé dva týdny před premiérou vychutnat snímky ingolstadtského krasavce hned ve vysokém rozlišení.

Svým designem RS5 určitě nepřekvapí, změny oproti A5 se soustředí především na oba nárazníky. Ten přední s mohutnými nasávacími otvory a výraznou voštinovou maskou chladiče i ten zadní s funkčním difusorem a též mohutnými koncovkami výfuků. K nepřehlédnutí je též širší a nižší stavba podpořená výraznějšími bočními prahy, spíše mezi detaily lze zahrnout zadní světla s LED nebo plejádu specifických kol z lehkých slitin.

Interiér se od nám již dobře známé A5/S5 příiš neliší, i když dostupné fotografie nechávají ještě dost prostoru ke spekulacím. Na první pohled zaujmou především sportovní sedadla ve třech odlišných provedeních, potěšujícím zjištěním je, že Audi dalo konečně vale nesmyslnému zploštění volantu na jeho spodní straně, které bylo mezi posledními „eReSy” dosud standardem.

O technice není v uniknuvších materiálech zmínky, a tak si musíme pomoci sami. Jisotou je pohon všech kol quattro, ze snímků interiéru je též zjevná možnost volby manuální nebo automatické převodovky. O motoru RS5 spekulují zahraniční média mocně, ale vesměs zcela nemístně. Očekávání použití některého z přeplňovaných motorů je ranou vedle, snímek zachycující otáčkoměr vozu značí začátek červeného pole až za 8 tisíci otáček, to použití přeplňovaného agregátu vylučuje. Při takových „točkách” zbývá na výběr atmosférický 4,2 V8 z RS4 nebo stejně plněný 5,0 V10 z S6. Desetiválec se nám zdá být velmi nepravděpodobnoi možností, a tak se přikláníme spíše k volbě 4,2 V8 naladěnému na vyšší výkon než 420 koní již známých z RS4. Některé zdroje se již dříve zmiňovaly o tomto motoru s výstupem 450-460 koní a právě ten by měl najít v RS5 místo.

Další informace zřejmě přinese až oficiální představení a na to si musíme ještě chvíli počkat. Do té doby se můžete kochat některou z téměř třicítky přiložených fotografií.

Audi RS5 katalog 01.jpg Audi RS5 katalog 02.jpg Audi RS5 katalog 03.jpg
Audi RS5 katalog 04.jpg Audi RS5 katalog 05.jpg Audi RS5 katalog 06.jpg
Audi RS5 katalog 07.jpg Audi RS5 katalog 08.jpg Audi RS5 katalog 09.jpg
Audi RS5 katalog 10.jpg Audi RS5 katalog 11.jpg Audi RS5 katalog 12.jpg
Audi RS5 katalog 13.jpg Audi RS5 katalog 14.jpg Audi RS5 katalog 15.jpg
Audi RS5 katalog 16.jpg Audi RS5 katalog 17.jpg Audi RS5 katalog 18.jpg
Audi RS5 katalog 19.jpg Audi RS5 katalog 20.jpg Audi RS5 katalog 21.jpg
Audi RS5 katalog 22.jpg Audi RS5 katalog 23.jpg Audi RS5 katalog 24.jpg
Audi RS5 katalog 25.jpg Audi RS5 katalog 26.jpg Audi RS5 katalog 27.jpg
Audi RS5 katalog 28.jpg
Audi RS5 v uniknuvším katalogu

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud