Audi RS5 oficiálně: 450 atmosférických koní

Během víkendu na veřejnost unikly první informace z prospektu k novém Audi RS5. Uběhl jen jeden den a máme pro vás úplné údaje.

Zbrusu nové Audi RS5 jste si mohli již v neděli vychutnat na desítkách katalogových fotografií ve vysokém rozlišení. O technických detailech jsme ale neměli žádné informace, a tak jsme si trochu zaspekulovali. Nakonec jsme od pravdy nebyli až tak daleko. Co přesně tedy nová RS5 nabídne?

V prvé řadě již víme, že poslední počin z dílen divize Quattro GmbH bude poháněn podobnou pohonnou jednotkou, jakou disponovalo poslední Audi RS4 nebo současná R8 V8. A přiznejme si, motor je v tomto případě zásadní veličinou. Jedná se o zážehový, vysokootáčkový vidlicový osmiválec s objemem 4,2 l a atmosférickým plněním, jenž byl modifikován tak, že nyní disponuje výkonem 450 koní (331 kW) při 8 250 ot./min. (omezovač je nastaven na 8 300 ot./min.) a točivým momentem 430 Nm v rozmezí od 4 000 do 6 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Radost nad brilantními údaji pohonného ústrojí ale trochu kazí obvyklá bolístka Audi - RS5 totiž trpí pohotovostní hmotností 1 725 kg, kvůli níž zrychlí z klidu na 100 km/h za pěkných, na „čtyřkolku” však nikoli dechberoucích 4,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 250 km/h. Pokud si u Audi připlatíte, omezovač rychlosti vám posunou na 280 km/h.

Rozsáhlým vývojem prošly závěsy všech kol a sportovní naladění pružin, tlumičů a stabilizátorů snížilo světlou výšku vozu o 20 mm v porovnání se základním modelem A5. Standardně se dodávají specifické pětipaprskové ráfky s průměrem 19 palců obouvající pneumatiky o rozměru 265/35, připlatit si lze za dvacetipalcové ráfky s pneumatikami 275/30. Na předních kolech jsou usazeny ventilované brzdové kotouče s průměrem 365 mm a osmipístkové hliníkové třmeny s černým lakováním a logy RS, za příplatek se dodávají uhlíko-keramické kotouče o průměru 380 mm. Zadní spoiler se vysouvá po překročení rychlosti 120 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak je u nejvýkonnějších vozů z Ingolstadtu obvyklé, také Audi RS5 je osazeno soustavou trvalého pohonu všech kol Quattro, ale zde se setkáváme s významnou novinkou. Dosud běžně používaný mezinápravový diferenciál Torsen byl totiž nahrazen novou vícelamelovou konstrukcí s elektronicky spínanými spojkami. Standardní rozložení přísunu výkonu mezi přední a zadní nápravu je nastaveno na 40:60, v mezních situacích lze přenášet až 70 % na přední kola, resp. 85 % vzad. Připlatit si lze také za aktivní zadní diferenciál, jenž má za úkol dále zlepšit chování vozu zvláště na limitech fyzikálních zákonů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Krom hmotnosti bude choutky puristů mírnit též jediná dostupná převodovká - dvouspojková, automatická, sedmistupňová skříň S-Tronic (DSG). To naznačuje, že Audi konečně disponuje převodovkou schopnou spolupracovat s velmi výkonnými pohonnými jednotkami. A na závěr uvedeme ještě jeden údaj z říše pohádek, továrnou udávanou průměrnou spotřebu benzínu. Ta byla v kombinovaném provozu stanovena na hodnotu 10,8 l/100 km.

Audi RS5 oslaví svoji premiéru na autosalonu v Ženevě a do prodejů se v Evropě dostane letos na jaře za ceny od 77 700 Euro (cca 2 miliony Kč).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi RS5
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků