Audi RS4 Avant: první snímky a oficiální informace

Již není co tajit. Značka Audi potvrdila, že na svém stánku na březnovém autosalonu v Ženevě představí zcela nové Audi RS4 Avant.

Co se pohonné jednotky týče, potvrdily se naše předchozí, svého času ještě neoficiální informace. Nové Audi RS4 Avant bude skutečně poháněno osmiválcem, který bude adaptován s minimem úprav z modelu Audi RS5. Tato zážehová, atmosféricky plněná vysokootáčková jednotka V8 (omezovač má nastaven až na 8 300 ot./min.!) dosahuje shodných základních parametrů s tou, jež pohání kupé RS5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi RS4 Avant: první oficiální snímky

Vykazovat má tedy nejvyšší výkon 450 koní (331 kW) při 8 250 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 430 Nm dostupnou v rozmezí od 4 000 do 6 000 ot./min. „Krouťák“ bude přenášen skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic a soustavu Quattro na kola obou náprav.

Audi RS4: slavný model se do hry vrátí již v Ženevě

Audi RS4: slavný model se do hry vrátí již v Ženevě

Je tedy zřejmé, že tento vůz s praktickou karoserií kombi bude vykazovat špičkové jízdní výkony. Automobilka slibuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,7 s, což je mimochodem jen o 0,1 s horší výsledek než u kupé Audi RS5 se stejným motorem. Nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena obligátní hranicí 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Již letmý pohled do interiéru i pod kapotu naznačí, že půjde o skutečnou bestii...

Zvenčí si na novém Audi RS4 Avant všimneme výraznější masky chladiče, nových nárazníků s většími otvory pro přístup vzduchu k chladičům a předním brzdám nebo mírně rozšířených blatníků. Interiér se dočkal anatomických, kůží čalouněných předních sedadel s výrazným bočním vedením a sportovního volantu s plochou spodní částí věnce.

Audi RS5 oficiálně: 450 atmosférických koní

Audi RS5 oficiálně: 450 atmosférických koní

Nové Audi RS4 Avant vyjede do světa se specifickými devatenáctipalcovými litými ráfky, nově odladěným pérováním a tlumením a posílenou brzdovou soustavou. Jeho světová premiéra je plánována na nadcházející ženevský autosalon, prodej by měl být zahájen ve druhé půli letošního roku.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků