Audi RS4 Avant: první snímky a oficiální informace

Již není co tajit. Značka Audi potvrdila, že na svém stánku na březnovém autosalonu v Ženevě představí zcela nové Audi RS4 Avant.

Co se pohonné jednotky týče, potvrdily se naše předchozí, svého času ještě neoficiální informace. Nové Audi RS4 Avant bude skutečně poháněno osmiválcem, který bude adaptován s minimem úprav z modelu Audi RS5. Tato zážehová, atmosféricky plněná vysokootáčková jednotka V8 (omezovač má nastaven až na 8 300 ot./min.!) dosahuje shodných základních parametrů s tou, jež pohání kupé RS5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi RS4 Avant: první oficiální snímky

Vykazovat má tedy nejvyšší výkon 450 koní (331 kW) při 8 250 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 430 Nm dostupnou v rozmezí od 4 000 do 6 000 ot./min. „Krouťák“ bude přenášen skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic a soustavu Quattro na kola obou náprav.

Audi RS4: slavný model se do hry vrátí již v Ženevě

Audi RS4: slavný model se do hry vrátí již v Ženevě

Je tedy zřejmé, že tento vůz s praktickou karoserií kombi bude vykazovat špičkové jízdní výkony. Automobilka slibuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,7 s, což je mimochodem jen o 0,1 s horší výsledek než u kupé Audi RS5 se stejným motorem. Nejvyšší rychlost bude elektronicky omezena obligátní hranicí 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Již letmý pohled do interiéru i pod kapotu naznačí, že půjde o skutečnou bestii...

Zvenčí si na novém Audi RS4 Avant všimneme výraznější masky chladiče, nových nárazníků s většími otvory pro přístup vzduchu k chladičům a předním brzdám nebo mírně rozšířených blatníků. Interiér se dočkal anatomických, kůží čalouněných předních sedadel s výrazným bočním vedením a sportovního volantu s plochou spodní částí věnce.

Audi RS5 oficiálně: 450 atmosférických koní

Audi RS5 oficiálně: 450 atmosférických koní

Nové Audi RS4 Avant vyjede do světa se specifickými devatenáctipalcovými litými ráfky, nově odladěným pérováním a tlumením a posílenou brzdovou soustavou. Jeho světová premiéra je plánována na nadcházející ženevský autosalon, prodej by měl být zahájen ve druhé půli letošního roku.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků