Audi RS4 a RS5 zůstanou u atmosférického osmiválce

Po nedávném představení přeplňovaného třílitrového šestiválce z dílen Audi, který má „za úkol” nahradit některé osmiválce pro řady A4 a A6, se začalo spekulovat, do jakých dalších modelů se tento motor může také dostat. Krom takřka všech dalších modelových řad přišly na přetřes i sportovní verze S a RS, zejména ty odvozené od A4.

Ačkoli by vzhledem k použití kompresoru a nikoli turbodmychadla nemuselo být nasazení tohoto motoru ani ve sportovně laděných provedeních vyloženě tragédií, kompresorový třílitr se nakonec dostane jen do verze S4. Nejostřejší provedení RS si mají ponechat současný motor 4,2 FSI V8, který má po příchodu RS5 nabídnout výkon až kolem 450 koní. S obdobným výkonem by pak měla přijít i nová RS4.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Audi RS4 Avant

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků