S RS4 jsem se ve čtvrtek měl možnost svézt také a musím říct že "rozporuplné pocity" mám spíše z tohoto článku. Stěžovat si na souboj s elektronikou a nudu jistě lze, ale tento problém lze také velmi jednoduše vyřešit - stačí vypnout ESP. Nevím jestli se autor měl možnost svézt s některým z "řidičů od Audi". Já ano a musím říct, že projetí okruhu sérií dokonale řízených powerslidů lze označit mnoha slovy, jen ne slovem nuda. Mimochodem, doufám že věty "... zmáčknutí tlačítka Engine Start motor naskočí ... Chvíli ho poslouchám a pak mačkám spojku" jsou spíše nešťastnou formulací než důkazem o čemsi jiném. RS4 totiž bez sešlápnuté spojky nejde nastartovat
Zdravím, díky za info o té nutnosti mačkat spojku. Protože já kromě automatu vždy mačkám spojku, tak jsem tuto nutnost ani nepostřehl. Každopádně po nastartování vždy spojku pouštím, proto jsem se nespletl a není to ani špatná interpretace. Prostě nastartoval jsem se spojkou, pustil ji a poté ji znovu zmáčknul. Jak jednoduché co?Ad řízení. V článku je popis situace se zapnutým ESP. Pokud vím, i Audi řidiči mají direktivně nařízeno jezdit s ESP, pokud vozí lidi a ani oni osobně nesmí, až na vyjímky, jezdit bez ESP. Proto se mi moc nezdá, pokud to nebyl váš super-známý, který měl velkou odvahu toto zkusit, že jste jeli bez ESP. V článku ne popsán můj souboj s elektronikou, jel jsem i jedno kolo bez ESP, každopádně nuda a neutralita byla pořád stejná. Pod pojmem powerslid si představuji asi něco jiného, než co tam předváděli jak řidiči Audi tak to, co jsem si s autem zkusil. Možná to chce zkusit širší spektrum aut dané třídy. Protože to auto je nudné co se týče jízdy. Tedy pro mne. Pro vás nemusí. Pokud bych si v dané třídě vybíral auto pro zábavu, tak M3 je diametrálně jinde a s M3 se dělají powerslidy a drifty daleko lépe a k většímu prožitku, než s autem co má motor před přední nápravou a náhon 4x4.Nevím, zda jste měl tu možnost ji i řídit, pokud ano a máte srovnání s M3, pak můžeme diskutovat, ovšem z pozice spolujezdce, nebo bez přímého srovnání to musel být určitě skvělý a ojedinělý zážitek.
Vidim dobre, ze vzadu su klucky namiesto elektrickych okien ???
vážně se mi líbí jak tu někteří div nekamenují pana Ondrašíka za to co napsal(ne jak to napsal) ale kolik z vás sedělo v té audině aby mohli doopravdy říct jak to auto jede? pár čísel na papíře co jste viděli vám dává hned do hlavy klíny je je to superauto. super je ale jak kdo potřebuje. mě se audiny líbí a 2.0 tfsi quattro byl pro mě báječný zážitek a nastavení audin trošku do mrtva a pohodlna mi plně vyhovuje, ale někomu zase ne...
jak jinak, Goese asi nemůže nic překvapit. Předpokládám, že kdyby usedl do F1, napsal by pak, že čekal něco lepšího atd. Zatím mi tot ak teda vždy přišlo. Ještě jsem nikdy nečetl kladný názor na jakýkoliv motor nebo auto - všechna jsou líná, poddimenzovaná atd...
Tak to asi čteme každý něco jiného. Nedávno tu vyšel test Astry, kterou poměrně chválil, hlavně její podvozek a pak si to slíznul v diskusi, že ji chválil. Když jsem se teď podíval na jeho testy, tak jak Lancer, tak Freelander jsou poměrně pozitivně napsané. U Lancera chválí výrazně motor u Freelandera zábavu. A u RS4 taky píše veskre pozitivně, negativum tam je jenom ty jízdní vlastnosti, které ale jsou známý a i u starší generace RS4, alespoň co jsem četl, byly taky nudné proti M3. Možná to bude chtít projet osobně. Nikdo z nás tady tímto vozem asi nejel a tak hodnotit, jaké je to svezení není na místě. Pojďme raději diskutovat pod Astru, to je auto, které jsme my obyčejní lidi schopni posoudit a existuje alespoň jakási šance, že toto auto zakotví v garáži. RS4 asi ne.
Skvele auto, desny clanek. Autorovi bych doporucoval preorientovat se na jiny pracovni obor.
souhlasim. článek otřesnej...
SHIT REDAKTOR = SHIT CLANOK
seth: Co sa ti na clanku nelubi? Autor vyjadril svoj nazor, nie vsetko co sa vymika "normalnym" autam musi byt dokonale vo vsetkych smeroch. Proste treba porovnavat objektivne s autami v danej triede, s autami so sportovym zameranim. Ked si myslis, ze k autu ako je RS4 by vyhrady nemali byt, toz potom by sme poculi na vsetky auta co maju nad 400 PS len samu chvalu. Ono je myslim tazsie nenechat sa "zblbnut" emociami, predsalen na okruhu a s takym autom sa nejazdi kazdy den. Treba sa sustredit aj na nedostatky. Co nie je u auta akym je RS4 isto jednoduche. PS: btw proti RS4 nic nemam, strasne sa mi paci
Rozhodne si nemyslim, ze je audi rs4 bez chyb a jelikoz jsem ani nemel moznost ji vyzkouset, nechci polemizovat o resume recenze. Kritizoval jsem sloh autora. Mesicne prectu mnoho materialu, clanku a interview. Nektere jsou lepe napsane, nektere hure. Co se tyce kvality psani pana Ondrasika, spise bych se priklanel k horsim hodnocenim. A to nejenom na zaklade teto recenze.
Proc bych si mel kupovat M3jku od Audi, kdyz si ji muzu koupit od BMW?
Je tam jen manuální převodovka. Měla být aspoň na přání nějaká automatická. U takhle silného auta, kdo by ještě chtěl řadit ručně? Navíc dnešní automaty jsou dokonalé a nic neubírají na sportovní jízdě. Stejný problém má nová Corvette Z06. V Audi RS6 se dával automat, ještě takový ten základní tiptronic s pádlama a byl to fakt cirkus. Tak proč najednou tenhle krok dozadu?
Běžný automat bych tam nedal, když už tak nějakou sekvenci. Osobně mi manuál nevadil a vcelku tam vyhovovalo klasické "Háčko". Tiptronik je pomalý a DSG nevím, taky to není žádný zázrak, obzvláště u tohoto auta. Pokud by audi nasadilo něco podobného jako SMG tak proč ne.P.S. - mohl byste se mi ozvat na email, potřeboval bych se na něco zeptat.
S hodnocením DSG nesouhlasím, zeptej se Bonda, jak jede Ostavie II 2,0TDI DSG.. Otázkou je pouze jestli již Audi má ve výrobní fázi DSG dimenzované pro takové výkony...
Jde opravdu o obrat o 180 stupňů, ač se to na první pohled nemusí zdát. Uvidíme, jak se změna filosofie Audi projeví na prodejních číslech... Nevíte někdo kolik se vyrobylo posledních RS4 a kolik M3??? Docela by mě to srovnání zajímalo.
porovnaj pocet vyrobenych M3 s S4 a nie s RS4, ktore je porovnatelne s M3 CLS
To bude ono, toto uz neni masova trida vozu, proto by mozna kazdy vyrobce mel byt osobity, Audi na to ma, je to preci jen pojem. Napodobovat tedy nekoho jineho muze zpusobit prodejni katastrofu. Pockejme, at promluvi cisla
Super auto, ale když se podívám pořádně do interiéru tak ty ovladače směrovek, stěračů, světel, zrcátek atd. z Fabie mi vážně vadí!
ked sa na to pozries z druheho uhla pohladu a pozries sa do fabie a uvidis tam ovladace z Audi RS4 tak ta to mozno aj potesi
tak u auta tejto kategorie a tejto ceny by uz mali byt zadne okna v elektrike uplnou samzrejmostou.. tie kluky tam vyzeraju dost smiesne.. osobne si myslim, ze A4 by ich uz kludne mohla mat aj v zakladnej vybave..
ty kokos, skoro som skamenel ked som to zbadal!!! To je akoze co? Pochopim to u ortodoxnych sportakov kde sa setri kazdy gram, ale tuto????? HANBA
Podané informace jsou úplné. Myslím si ale, že zbytečně hledáte hnídy. Co jiného je třeba kritika motoru kvůli tomu, že nemá "špičku", protože má "zátah" v celém spektru otáček? O to se konstruktéři Audi jistě snažili, dali osm válců, vypustili turbo, a nakonec za to dostanou... S.F.
Audi RS4 jednoduše svým způsobem zcivilnělo. Ať je to nastavením podvozku, který je komfortní, přitom se nenaklání a drží stopu až po motor, který má lineární zátah. Proti starší generaci je to výrazná změna. M3 dostane také atmosférický osmiválec, jaké to bude v praxi uvidíme. Každopádně minulá generace byla pocitově lepší.
milý Stando, autor jen vyjádřil svůj názor a já myslím že se s tím nedá než souhlasit. Co se čeká od sportovního auta? Že v čím větších otáčkách bude motor, tím bude větší jeho dravost. A to asi u téhle audi není, proto ta výtka... Lineární zátah se hodí do běžného auta, ne do sportovního...
jéžíši, srovnávat to s nafťákem, to může fakt jen Goes
Budete se divit, ale právě toto přirovnání je na místě. Pokud usednu do sportovního auta, čekám určitý prožitek, určité nabuzení emocí. Srování s nafťákem není o tom, že bych považoval naftový motor za lepší, ale o tom, že u RS4 zařadíte v 1000 otáčkách jakýkoli stupeň, zmáčknete plyn a ono vás to zatlačí do sedačky a tím to končí. A až po omezovač je tlak stejný, prostě změna kroutícího momentu je nulová a výkon roste lineárně, proto tam není nikde žádné kopnutí a výsledný pocit z akcelerace je pak poloviční. Jistě ručička letí ke 200km/h úžadně rychle, ale upřímně řečeno, pokud se nebudete dívat na tachometr, budete mít pocit, že akcelerace je tak poloviční. Což mi u sporťáku s výkonem přes 400 koní trochu vadí.
V tom případě se ale bavíme o zcela subjektivních dojmech každého z nás. Mám S8 , rv. 2001, zvednutý výkon z původních 360 na 410PS a je to také jen o tom co zde píšete. Je to velké a poměrně těžké auto ve kterém když zrychlujete máte pocit, že zátah je bravůrní ale nic necítíte ..... je to ale o celém konceptu vozu, stejne tak jako u RS4. Kdyz jsem si potom sednul do A8 4,2 TDi, mel jsem pocit ze moje S8 nejede a pritom je na tom zryhclenim stejne. Tdi nabira strasne kroutakem odspoda kdyz se nadechnou turba, ale kdyz me ve 240 km/h zaradi S8 petku, tak Tdi uz ji tam ma dlouho. Jde o spicku, nikoli o cely prubeh. Drzte to auto mezi 6500 - 7800 ot/min a bude vam delat radost. Srovnani s Tdi neni opravdu uplne na miste. A navic RS4 je pouze sportovne naladeny sedan pro bezne uziti, nikoli sportak. A tak jako nekdo nahore bych si nikdy nedovolil RS4 srovnavat s Imprezou - Impreza je dokonalost zamerena na uplne jinou sortu zajemcu nez kdy RS4 bude.
S tim nesouhlasím. RS4 je ryze sportovní auto, které je v kabátu sedanu. S tím, že svým naladěním je možno s ním jezdit i v denním provozu. I samo Audi a i quatro GmbH o něm toto píši. RS4 a S8 jsou diametrálně odlišná auta. S8 je velká, luxusní, vysoce výkonná limuzína. RS4 je superostré náčiní těsně pod hranicí supersportů. Bohužel ostrost nasazením V8 zmizela. Ten průběh výkonu by se spíše hodil do S8 než do RS4. Tam bych chtěl zažít něco daleko silnějšího, z čeho bude řidič více "odvařený" takto bych to opravdu spíše přirovnal k jízdě k S8, než k jízdě sportovním vozem.
Ja presne vim, o cem mluvite. Jezdil jsem s volkswagenem s atmosferickym 6.0 W12 a pocit byl vyrazne "nudnejsi", nez u meho 1.9 TDI 185PS. Ale samozrejme objektivne to 6.0 W12 jede a akceleruje vyrazne lepe, jen to subjektivne vubec neni citit. Proste mirne konstantni zatlacovani do sedacek (zadne "zvedani na zadni") az do omezovace. Pro managerskou limuzinu idealni, pro "sportak" asi o neco mene - i kdyz jde jen o subjektivni pocity.Ale na druhou stranu - auta typu RS jsou castym materialem pro dalsi upravy a tak se treba najde nejaka firma, ktera do toho nabidne pro kazdou radu valcu dvoustupnove preplnovani a navrch prida trochu toho stareho dobreho nitra. Pak uz to nabidne zabavy urcite dost
jo z 1,9 tdi 185 a na zadku mas bubny predpokladam, to musi bejt teda raketa..
Jeste ze ses priznal, ze jsi Jarda. To vis ze bubny. Derovany, Jardo.
Přesně tak, minulá přeplňovaná verze byla pocitově sportovnější a o tom jsem mluvil. Proto "návyková nuda". Každopádně i výrobce RS4, tedy quatro, již při koupi nabízí zostření vozidla od podvozku, přes aero pakety a další naladění. Je jen otázkou času, kdy se k tomu přidají i další úpravci a tak 500-700 koníkové RS4ky budou jistě na světě.
Vřele souhlasím. Najezdil jsem s verzemi S a RS hodně a mezi R5 turbo a 4,2V8 a následně V6biturbo a 4,2V8 byl vždy sice výkonový nárůs ale pocitově značný pokles dojmů. Jednoznačně nejlepší byl a je V8biturbo v RS6, který ale zase degradovala nevhodná převodovka.. Patřím k těm, které hodně a hodně mrzí ústup Audi od přeplňovaných motorů a to při vší úctě k tomu, co dokázali u současné RS4 provést s průběhem točivého momentu.
Uz zacinam setrit
To jsem tím ríci nechtěl, ale dobře já beru RS4 jinak, pro mě je to sedan v tvrdším podvozkem a příjemným motorem a stejně jako C55AMG se nikdy nejspíš nevyrovná tomu co M3 umí. Každopádně každé z těchto aut si své zájemce nepochybně najde.Snažím se říct, že ten průběh výkonu je lineární, ale když ho držíte v horních otáčkách je stále zcela pružnější než vespodu a má charakter který tomu autu patří. Sedněte si do F430. Má famózní zátah odspoda, ale to pravé je to od 7000 - 8300ot. Při zrychlení nepoznáte jestli je někde špička nebo ne, motor zatahuje od "nuly" až do omezovače a nepřichází žádný "kick" apod ..... nemohu porovnávat F430 a RS4, ale tohle je prostě vlastnost atmosferického velkoobsahového benzínu. odstraňuje neduhy laxnosti nepřeplňovaného benzínu odspodu a využívá monstróznosti výkonu u vrcholu otáček. Tohle žádné turbo nedokáže.
myslíš zarytého milovníka naftových turbomotorů? :D
Vuz vypada velice dobre, jenom nevim jestli je cena nastavena dobre, Impreza Sti stoji o ilion Kc min a nabidne temer stejne zazitky. Navic se ji clovek nebude bat zaparkovat vecer u hospody nebo u kina. Pokud vim, tak auta znacky audi jsou na Vychodu velmi oblibena.
Ja Subaru mel, jak rikas, platil jsem o milion mene ale spotreba dilu a benzinu by mi poridila 3 Subara. Takze po praktickych zkusenostech, zadne Suabru nikomu nepreji.
Myslim si ze RS4 a Impreza maji uplne jinou cilovou skupinu zakazniku. A taky si nemyslim ze by RS4 byla zrovna objektem zajmu zlodeju, je to moc napadne auto...
Je to fakt, s Imprezou clovek nevypada dobre pred diskotekou a holky si reknou, ze je to nejakej Korejec. Jinak si myslim, ze oba to maji byt sportovni vozy. Slovo reprezentace a image nesnasim, takze nevim jaky v tech autech rozdil.
jojo RS4 je presne discotekovy typ auta. Rozdil je v tom, ze impreza ma zaklad v rally, kdezto audi na silnici. Audi muze byt rychlejsi na okruhu nez impreza, impreza zase bude rychlejsi na uzkych klikatych cestickach nebo na nezpevnenem povrchu. Impreza je preplnovany dvoulitr, audi je velkoobjemova atmosfera... audi je nizka, ma velka siroka kola, proste je delana na prepravovani po kvalitnich silnicich na delsich trasach. Impreza je extremne tvrda, neni ale tak nizka, kola taky nema tam obrovsky a je to proste spis auto na vyblbnuti, kdezto audi bude jen na vyblbnuti nudna. Audi je kompromis, Impreza ne...co je na tom k nepochopeni?
Nic chtel jsem te trosku poskadlit, jde mi o to, zda se vyplati dat cca 1 mil. Kc navic za temer stejne vykony.
ja nebudu rikat jestli se to vyplati nebo ne, to je na kazdem aby si to ohodnotil podle svych preferenci, ale myslim ze s RS4 neni problem mit rocni najezd treba okolo 100 000km, coz myslim ze by s imprezou nebylo uplne to prave, orechove...
jeď s Imprezou do Paříže, Bruselu, KOdaně a pochopíš v čem je rozdíl..
jezdil sem imprezou STi i audinou S6. impreza je zabijak - s tim autem se skoro neda jezdit normalne, je to raketa. S6 (4,2 motor) mela vic koni ale taky to byla velka krava. jelo to taky ale proste tak nejak spis na rychlost. audi je auto na rychly pohodlny presun, s tou bych do parize klidne jel. subaru je zvire ktery se na dalnici vyslovene trapi, do parize byste nedojel protoze by se vam rozskocila hlava z toho revu motoru
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.