Audi RS3: přízrak, nebo skutečnost? (ilustrace)

Již několik mých kolegů si v minulosti vylámalo zuby na informacích o chystaném Audi RS3. Zní skoro neuvěřitelně, že jsme již před jeden a čtvrt rokem měli téměř za jisté představení vozu na autosalonu ve Frankfurtu, letos prakticky nebylo pochyb o pařížské premiéře. Faktem ale je, že vůz se nepředstavil do dnešního dne a snad jen dřívější špionážní fotografie a nejnověji i fotky volantu a přístrojové desky s označením RS3 a cejchováním přes 300 km/h v nás živí naději, že nějaká RS3 vůbec bude.

Osobně o tom ale přesvědčen nejsem. U Audi je sice typické, že RS modely představuje v závěru produkce v rámci propagace vozů té které řady, ale současná A3 už má příliš na kahánku. Všechny fotografie z Nordschleife i ony snímky přístrojové desky navíc mohou být stejně dobře skutečné jako mohou být jen přízrakem chytrých marketéru z Ingolstadtu. Do hlavy vedení Audi ale nikdo z nás nevidí, a tak přispěji ještě trochou do mlýna pozitivních očekávaní a spekulací.

Do rukou se nám totiž dostala ilustrace od našich kreslířů, jež ukazuje pravděpodobnou podobu RS3. Ta je prosta překvapení, kombinuje nám známý vzhled současné „á-trojky” a prvků známých z modelů RS5 či RS6. Na druhou stranu je třeba uznat, že vozu to v podobném balení i přes léta, která má „na hrbu”, sluší a uhlazený styl nedávných Audi (A3 již přece jen není dnešní...) decentně zvýrazněný sportovními doplňky je prostě chic.

Kdo ví, jak to s RS3 dopadne, nicméně můžeme si zrekapitulovat dosud známé spekulace. Vůz má bý vybaven motorem 2,5 R5 turbo známým z modelu TT-RS, jenž má být v RS3 naladěn na plných 350 koní. Převodovka má být jen automatická sedmistupňová, doufejme ale i v šestistupňový „manuál”, tato spekulace je totiž opřena jen o fotku volantu s „pádly”. Pohon všech kol je samozřejmostí, maximální rychlost 250 km/h nezbytnou nutností a produkce omezená na 2 700 kusů tradicí.

Dále můžeme jen věřit, že RS3 bude. Troufnu si říci, že pokud se nepředstaví na jarním autosalonu v Ženevě (jakkoli Němci by zřejmě raději viděli vůz poprvé na podzim ve Frankfurtu), žádná RS3 již nevznikne, výchozí A3 už na trhu déle jak rok vydrží jen stěží.

Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Buď si Audi utahuje z nás, nebo si po skutečném představení RS3 začne utahovat z konkurence. Na každý pád bychom se za takovýto vzhled vozu vůbec nezlobili...

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků