Audi RS3 od MTM: 472 koní pro diblíka

Vyhlášená německá ladičská společnost Motoren Technik Mayer představila řádně vylepšený kompakt Audi RS3.

Firma Motoren Technik Mayer (MTM) se proslavila především svými modifikacemi sportovních (nebo alespoň sportovně působících) automobilů z nabídky značky Audi, nicméně čas od času si odskočí i k jiným značkám koncernu VW Group. Z nedávné minulosti si možná vzpomenete na vůbec první paket, který se objevil pro Audi RS5, dieselový třílitr Audi A7 Sportback posílený na 300 koní nebo na údajně nejrychlejší Audi R8 všech dob.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejčerstvější novinkou z nabídky této společnosti je důkladně přestavěný kompakt Audi RS3. Nejprve připomeňme, že přeplňovaný pětiválec s objemem 2,5 l pod kapotou tohoto ostrého vozíku dává ve svém sériovém provedení 340 koní (250 kW) a 450 N.m točivého momentu, díky čemuž vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,6 s a dosáhnout elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. U MTM pro Audi RS3 připravili posílení ve třech stupních.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ten základní disponuje prakticky jen novým programem řídicí jednotky a špičky směrodatných parametrů posunuje na 410 koní (302 kW) a 550 Nm, prostřední pak na 424 koní (312 kW), resp. 560 N.m. Špičková verze pak k novému programu ECU přidává navíc výkonnější turbodmychadlo, větší chladič stlačovaného vzduchu a novou výfukovou soustavu.

A výsledek? Nejvyšší výkon 472 koní (347 kW) a točivý moment 600 N.m, což je ale bohužel citelně méně než u nedávno představené stavby Audi RS3 od konkurenční značky B&B Automobiltechnik. Novinka od MTM však přesto zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 s a dosáhne rychlosti 292 km/h. V programu MTM najdeme tak řadu dalších prvků včetně exteriérových a interiérových doplňků nebo devatenáctipalcových litých ráfků Bimoto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků