Audi RS3 od MTM: 472 koní pro diblíka

Vyhlášená německá ladičská společnost Motoren Technik Mayer představila řádně vylepšený kompakt Audi RS3.

Firma Motoren Technik Mayer (MTM) se proslavila především svými modifikacemi sportovních (nebo alespoň sportovně působících) automobilů z nabídky značky Audi, nicméně čas od času si odskočí i k jiným značkám koncernu VW Group. Z nedávné minulosti si možná vzpomenete na vůbec první paket, který se objevil pro Audi RS5, dieselový třílitr Audi A7 Sportback posílený na 300 koní nebo na údajně nejrychlejší Audi R8 všech dob.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejčerstvější novinkou z nabídky této společnosti je důkladně přestavěný kompakt Audi RS3. Nejprve připomeňme, že přeplňovaný pětiválec s objemem 2,5 l pod kapotou tohoto ostrého vozíku dává ve svém sériovém provedení 340 koní (250 kW) a 450 N.m točivého momentu, díky čemuž vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,6 s a dosáhnout elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. U MTM pro Audi RS3 připravili posílení ve třech stupních.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ten základní disponuje prakticky jen novým programem řídicí jednotky a špičky směrodatných parametrů posunuje na 410 koní (302 kW) a 550 Nm, prostřední pak na 424 koní (312 kW), resp. 560 N.m. Špičková verze pak k novému programu ECU přidává navíc výkonnější turbodmychadlo, větší chladič stlačovaného vzduchu a novou výfukovou soustavu.

A výsledek? Nejvyšší výkon 472 koní (347 kW) a točivý moment 600 N.m, což je ale bohužel citelně méně než u nedávno představené stavby Audi RS3 od konkurenční značky B&B Automobiltechnik. Novinka od MTM však přesto zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 s a dosáhne rychlosti 292 km/h. V programu MTM najdeme tak řadu dalších prvků včetně exteriérových a interiérových doplňků nebo devatenáctipalcových litých ráfků Bimoto.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků