Audi RS3 dostane 350 koní

Nejvýkonnější verzí Audi A3 je v současné době model 3.2 V6 184 kW quattro, který je standardně nabízen s pohonem všech kol quattro. Tento model s 250 koníky pod kapotou můžete pořídit za 1 020 000 korun, převodovka DSG prodraží nákup o 62 tisíc. Pokud vám ani toto nestačí, počkejte si na výkonnější verze, S3 a RS3. Obě budou mít pod kapotou šestiválec 3.2 V6 FSI, který bude mít v prvním případě výkon cca 285 koní, v druhém pak 350 koní (257 kW). V prvním případě bude motor plněn atmosféricky, v druhém se předpokládá přeplňování turbem. Tomu by odpovídal i nejvyšší točivý moment přesahující 450 Nm. Pro srovnání: BMW M3 s atmosférickým šestiválcem 3.2 l má 252 kW a 365 Nm.

Na stovku by se měla nová RS3 dostat pod pět sekund (M3 za 5,2 s). Ve standardu bude sekvenční převodovka DSG s řazením pod volantem. Novinka bude mít vylepšený vzhled: výraznější nárazníky, zvětšené nasávací otvory, snížený podvozek, 18" kola a další drobnosti, které upravené sériovky od výrobců běžně dostávají. Podle ceny modelu A3 3.2 V6 a S4 (1 750 000 Kč, motor 4.2 V8) lze odhadovat, že nová RS3 bude stát hodně přes 1,5 milionu Kč; pro srovnání: cena BMW M3 Coupé činí necelých 1,9 mil. Kč. Na trh přijde RS3 až v roce 2006, S3 pak o rok dříve. Jeho cena bude v porovnání s RS3 daleko příznivější, očekáváme cca 1,2 mil. Kč. Jinak by S3 nebyla v porovnání s vozy jako Nissan 350Z příliš konkurenceschopná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Možné podoby Audi S3 a RS3, vše jsou zatím jen počítačové retuše

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků