Audi RS1 přijde příští rok. Dostane motor 2.0 TFSI a pohon quattro

Audi RS1 přijde příští rok. Dostane motor 2.0 TFSI a pohon quattro

Hatchback Audi A1 nahradí v roce 2018 úplně nové generace. Než ale skončí ten současný, rozloučí se ještě limitovanou edicí ostrého modelu Audi RS1. 

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Jedna limitovaná edice už vznikla, jestli si vzpomínáte. Bylo to v roce 2011 a model se jmenoval jednoduše Audi A1 quattro. Automobilka vyrobila pouze 333 kusů s motorem 2.0 TFSI o výkonu 188 kW (256 k), pohonem všech kol a klasickou manuální převodovkou.

Audi pravděpodobně použije motor 2.0 TFSI z konstrukční řady EA888, jehož výkon by se mohl vyšplhat na 184 kW (280 k). Vedle klasické manuální převodovky pak má Audi RS1 dostat novou generaci sedmistupňové dvouspojkové převodovky, která zvládne vyšší točivý moment, píše britský Autocar.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Díky pohonu všech kol se Audi RS1 rozjede z klidu na 100 km/h za méně než pět sekund a nejvyšší rychlost téměř určitě zůstane omezena na 250 km/h.

Pokud jde o příští generaci Audi A1, ta dostane novou modulární platformu, na které vyjede také několik kompaktních crossoverů celého koncernu. Modernizovaná verze platformy MQB nabídne rovněž větší podíl hliníku kvůli dalšímu snížení hmotnosti.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků