Audi RS1 přijde příští rok. Dostane motor 2.0 TFSI a pohon quattro

Audi RS1 přijde příští rok. Dostane motor 2.0 TFSI a pohon quattro

Hatchback Audi A1 nahradí v roce 2018 úplně nové generace. Než ale skončí ten současný, rozloučí se ještě limitovanou edicí ostrého modelu Audi RS1. 

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Jedna limitovaná edice už vznikla, jestli si vzpomínáte. Bylo to v roce 2011 a model se jmenoval jednoduše Audi A1 quattro. Automobilka vyrobila pouze 333 kusů s motorem 2.0 TFSI o výkonu 188 kW (256 k), pohonem všech kol a klasickou manuální převodovkou.

Audi pravděpodobně použije motor 2.0 TFSI z konstrukční řady EA888, jehož výkon by se mohl vyšplhat na 184 kW (280 k). Vedle klasické manuální převodovky pak má Audi RS1 dostat novou generaci sedmistupňové dvouspojkové převodovky, která zvládne vyšší točivý moment, píše britský Autocar.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Díky pohonu všech kol se Audi RS1 rozjede z klidu na 100 km/h za méně než pět sekund a nejvyšší rychlost téměř určitě zůstane omezena na 250 km/h.

Pokud jde o příští generaci Audi A1, ta dostane novou modulární platformu, na které vyjede také několik kompaktních crossoverů celého koncernu. Modernizovaná verze platformy MQB nabídne rovněž větší podíl hliníku kvůli dalšímu snížení hmotnosti.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků