Audi RS1 přijde příští rok. Dostane motor 2.0 TFSI a pohon quattro

Audi RS1 přijde příští rok. Dostane motor 2.0 TFSI a pohon quattro

Hatchback Audi A1 nahradí v roce 2018 úplně nové generace. Než ale skončí ten současný, rozloučí se ještě limitovanou edicí ostrého modelu Audi RS1. 

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Jedna limitovaná edice už vznikla, jestli si vzpomínáte. Bylo to v roce 2011 a model se jmenoval jednoduše Audi A1 quattro. Automobilka vyrobila pouze 333 kusů s motorem 2.0 TFSI o výkonu 188 kW (256 k), pohonem všech kol a klasickou manuální převodovkou.

Audi pravděpodobně použije motor 2.0 TFSI z konstrukční řady EA888, jehož výkon by se mohl vyšplhat na 184 kW (280 k). Vedle klasické manuální převodovky pak má Audi RS1 dostat novou generaci sedmistupňové dvouspojkové převodovky, která zvládne vyšší točivý moment, píše britský Autocar.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Díky pohonu všech kol se Audi RS1 rozjede z klidu na 100 km/h za méně než pět sekund a nejvyšší rychlost téměř určitě zůstane omezena na 250 km/h.

Pokud jde o příští generaci Audi A1, ta dostane novou modulární platformu, na které vyjede také několik kompaktních crossoverů celého koncernu. Modernizovaná verze platformy MQB nabídne rovněž větší podíl hliníku kvůli dalšímu snížení hmotnosti.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků