Audi RS1 přijde příští rok. Dostane motor 2.0 TFSI a pohon quattro

Audi RS1 přijde příští rok. Dostane motor 2.0 TFSI a pohon quattro

Hatchback Audi A1 nahradí v roce 2018 úplně nové generace. Než ale skončí ten současný, rozloučí se ještě limitovanou edicí ostrého modelu Audi RS1. 

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR: Koncernové speciality

Jedna limitovaná edice už vznikla, jestli si vzpomínáte. Bylo to v roce 2011 a model se jmenoval jednoduše Audi A1 quattro. Automobilka vyrobila pouze 333 kusů s motorem 2.0 TFSI o výkonu 188 kW (256 k), pohonem všech kol a klasickou manuální převodovkou.

Audi pravděpodobně použije motor 2.0 TFSI z konstrukční řady EA888, jehož výkon by se mohl vyšplhat na 184 kW (280 k). Vedle klasické manuální převodovky pak má Audi RS1 dostat novou generaci sedmistupňové dvouspojkové převodovky, která zvládne vyšší točivý moment, píše britský Autocar.

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Dvojtest VW Golf GTI Clubsport vs. Renault Mégane R.S. Trophy-R

Díky pohonu všech kol se Audi RS1 rozjede z klidu na 100 km/h za méně než pět sekund a nejvyšší rychlost téměř určitě zůstane omezena na 250 km/h.

Pokud jde o příští generaci Audi A1, ta dostane novou modulární platformu, na které vyjede také několik kompaktních crossoverů celého koncernu. Modernizovaná verze platformy MQB nabídne rovněž větší podíl hliníku kvůli dalšímu snížení hmotnosti.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků