Audi RS Q8 se už prohání na Ringu. Nejspíše dostane V8 z Lamborghini

Vůbec není překvapením, že ostrou variantu RS chystá Audi i pro své nejnovější stylové SUV Q8. Prototypy tak už najíždí testovací kilometry na Severní smyčce Nürburgringu.

U nového Audi Q8 sází německá automobilka na luxusní a stylové vzezření na rozdíl od více praktického Q7. Komu by ovšem standardní nejvýkonnější motorizace Q8 nestačila, může se v budoucnu spolehnout na příchod ještě výkonnější varianty s označením RS.

Testovací prototypy RS Q8 se už prohánějí po Nordschleife a maskováním si zakrývají agresivnější bodykit, který je u ostřejších Audi samozřejmostí. Rovněž určitě dojde na sníženou světlou výšku o pár milimetrů, celkově tvrdší naladění podvozku nebo nová litá kola.

S Audi Q8 a A6 poprvé na českých silnicích. SUV-kupé je fakt žrádlo!

S Audi Q8 a A6 poprvé na českých silnicích. SUV-kupé je fakt žrádlo!

Zatímco dosud nejvýkonnější variantou je Q8 s označením 55 TFSI a přeplňovanou třílitrovou V6 o výkonu 250 kW (340 koní), u verze RS se počítá s velkým osmiválcem pod kapotou. Novinka by totiž mohla využít dvakrát přeplňovaný, čtyřlitrový V8, který v současnosti najdete třeba v Lamborghini Urus. V jeho útrobách motor produkuje 478 kW (650 koní).

V případě RS Q8 bychom ale čekali lehčí podladění jednotky, aby model případně nelezl italskému „super SUV“ do zelí. Audi by přitom konkurovalo hlavně podobně střiženému BMW X6 M a Mercedesu-AMG GLE 63 S Coupé, u nichž najdete 423 kW (575 koní), respektive 430 kW (585 koní).

Pokud se osmiválce v RS Q8 dočkáme, pochopitelně využije osmistupňovou automatickou převodovku ve spojení s permanentním pohonem všech kol quattro, který by u této ostřejší verze mohl rozdělovat hnací sílu ještě štědřeji ve prospěch zadní nápravy.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků