Audi RS Q8 se už prohání na Ringu. Nejspíše dostane V8 z Lamborghini

Vůbec není překvapením, že ostrou variantu RS chystá Audi i pro své nejnovější stylové SUV Q8. Prototypy tak už najíždí testovací kilometry na Severní smyčce Nürburgringu.

U nového Audi Q8 sází německá automobilka na luxusní a stylové vzezření na rozdíl od více praktického Q7. Komu by ovšem standardní nejvýkonnější motorizace Q8 nestačila, může se v budoucnu spolehnout na příchod ještě výkonnější varianty s označením RS.

Testovací prototypy RS Q8 se už prohánějí po Nordschleife a maskováním si zakrývají agresivnější bodykit, který je u ostřejších Audi samozřejmostí. Rovněž určitě dojde na sníženou světlou výšku o pár milimetrů, celkově tvrdší naladění podvozku nebo nová litá kola.

S Audi Q8 a A6 poprvé na českých silnicích. SUV-kupé je fakt žrádlo!

S Audi Q8 a A6 poprvé na českých silnicích. SUV-kupé je fakt žrádlo!

Zatímco dosud nejvýkonnější variantou je Q8 s označením 55 TFSI a přeplňovanou třílitrovou V6 o výkonu 250 kW (340 koní), u verze RS se počítá s velkým osmiválcem pod kapotou. Novinka by totiž mohla využít dvakrát přeplňovaný, čtyřlitrový V8, který v současnosti najdete třeba v Lamborghini Urus. V jeho útrobách motor produkuje 478 kW (650 koní).

V případě RS Q8 bychom ale čekali lehčí podladění jednotky, aby model případně nelezl italskému „super SUV“ do zelí. Audi by přitom konkurovalo hlavně podobně střiženému BMW X6 M a Mercedesu-AMG GLE 63 S Coupé, u nichž najdete 423 kW (575 koní), respektive 430 kW (585 koní).

Pokud se osmiválce v RS Q8 dočkáme, pochopitelně využije osmistupňovou automatickou převodovku ve spojení s permanentním pohonem všech kol quattro, který by u této ostřejší verze mohl rozdělovat hnací sílu ještě štědřeji ve prospěch zadní nápravy.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků