Audi RS Q8 se už prohání na Ringu. Nejspíše dostane V8 z Lamborghini

Vůbec není překvapením, že ostrou variantu RS chystá Audi i pro své nejnovější stylové SUV Q8. Prototypy tak už najíždí testovací kilometry na Severní smyčce Nürburgringu.

U nového Audi Q8 sází německá automobilka na luxusní a stylové vzezření na rozdíl od více praktického Q7. Komu by ovšem standardní nejvýkonnější motorizace Q8 nestačila, může se v budoucnu spolehnout na příchod ještě výkonnější varianty s označením RS.

Testovací prototypy RS Q8 se už prohánějí po Nordschleife a maskováním si zakrývají agresivnější bodykit, který je u ostřejších Audi samozřejmostí. Rovněž určitě dojde na sníženou světlou výšku o pár milimetrů, celkově tvrdší naladění podvozku nebo nová litá kola.

S Audi Q8 a A6 poprvé na českých silnicích. SUV-kupé je fakt žrádlo!

S Audi Q8 a A6 poprvé na českých silnicích. SUV-kupé je fakt žrádlo!

Zatímco dosud nejvýkonnější variantou je Q8 s označením 55 TFSI a přeplňovanou třílitrovou V6 o výkonu 250 kW (340 koní), u verze RS se počítá s velkým osmiválcem pod kapotou. Novinka by totiž mohla využít dvakrát přeplňovaný, čtyřlitrový V8, který v současnosti najdete třeba v Lamborghini Urus. V jeho útrobách motor produkuje 478 kW (650 koní).

V případě RS Q8 bychom ale čekali lehčí podladění jednotky, aby model případně nelezl italskému „super SUV“ do zelí. Audi by přitom konkurovalo hlavně podobně střiženému BMW X6 M a Mercedesu-AMG GLE 63 S Coupé, u nichž najdete 423 kW (575 koní), respektive 430 kW (585 koní).

Pokud se osmiválce v RS Q8 dočkáme, pochopitelně využije osmistupňovou automatickou převodovku ve spojení s permanentním pohonem všech kol quattro, který by u této ostřejší verze mohl rozdělovat hnací sílu ještě štědřeji ve prospěch zadní nápravy.

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků