Audi RS Q8 se už prohání na Ringu. Nejspíše dostane V8 z Lamborghini

Vůbec není překvapením, že ostrou variantu RS chystá Audi i pro své nejnovější stylové SUV Q8. Prototypy tak už najíždí testovací kilometry na Severní smyčce Nürburgringu.

U nového Audi Q8 sází německá automobilka na luxusní a stylové vzezření na rozdíl od více praktického Q7. Komu by ovšem standardní nejvýkonnější motorizace Q8 nestačila, může se v budoucnu spolehnout na příchod ještě výkonnější varianty s označením RS.

Testovací prototypy RS Q8 se už prohánějí po Nordschleife a maskováním si zakrývají agresivnější bodykit, který je u ostřejších Audi samozřejmostí. Rovněž určitě dojde na sníženou světlou výšku o pár milimetrů, celkově tvrdší naladění podvozku nebo nová litá kola.

S Audi Q8 a A6 poprvé na českých silnicích. SUV-kupé je fakt žrádlo!

S Audi Q8 a A6 poprvé na českých silnicích. SUV-kupé je fakt žrádlo!

Zatímco dosud nejvýkonnější variantou je Q8 s označením 55 TFSI a přeplňovanou třílitrovou V6 o výkonu 250 kW (340 koní), u verze RS se počítá s velkým osmiválcem pod kapotou. Novinka by totiž mohla využít dvakrát přeplňovaný, čtyřlitrový V8, který v současnosti najdete třeba v Lamborghini Urus. V jeho útrobách motor produkuje 478 kW (650 koní).

V případě RS Q8 bychom ale čekali lehčí podladění jednotky, aby model případně nelezl italskému „super SUV“ do zelí. Audi by přitom konkurovalo hlavně podobně střiženému BMW X6 M a Mercedesu-AMG GLE 63 S Coupé, u nichž najdete 423 kW (575 koní), respektive 430 kW (585 koní).

Pokud se osmiválce v RS Q8 dočkáme, pochopitelně využije osmistupňovou automatickou převodovku ve spojení s permanentním pohonem všech kol quattro, který by u této ostřejší verze mohl rozdělovat hnací sílu ještě štědřeji ve prospěch zadní nápravy.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků