Brutální Audi RS Q8 má kompletní české ceny. V rámci mezí jde o výhodnou koupi

Pokud budete chtít jezdit jako Frank Stippler, připočtěte si minimálně půl milionu navíc. Kdo by to ale potřeboval?

České zastoupení automobilky Audi již zveřejnilo kompletní ceník modelu RS Q8, který jsme si vyzkoušeli na Kanárských ostrovech. O vstupní ceně 3.395.900 Kč jsme už věděli, chyběl tak pouze seznam příplatkové výbavy. A kupodivu to není taková hrůza. 

Příplatky jsou sice drahé, jak už je u velkých Audi zvykem, ale auto je v základní výbavě již tak nabité, že si zákazník pak připlácí už jen za své rozmařilosti. Ve standardu tedy dostanete adaptivní tempomat, automatické dálkové světlomety, řadu asistenčních systémů, parkovacího asistenta, multifunkční RS volant, 4zónovou klimatizaci, dvojici displejů infotainmentu MMI nebo digitální přístrojový štít.

Audi slaví 25 let modelů RS. Speciální výroční balíček dostane celá řada vozů

Audi slaví 25 let modelů RS. Speciální výroční balíček dostane celá řada vozů

Už ve standardu najdete i adaptivní vzduchový podvozek, HD Matrix LED světlomety, dynamické řízení všech kol a pohon quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem. Nakonec jde tedy o docela výhodnou nabídku, protože spoustu prvků, za které si musíte třeba u slabší SQ8 připlácet, zde dostanete už v základu.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Tak čím se u RS Q8 rozmazlovat? Předně jde o individualizaci. Pokud budete chtít jedovatě zelenou barvu z prvních propagačních tiskovin modelu, musíte sáhnout do zvláštních laků Audi Exclusive za 135.700 Kč. Obří 23palcová kola vyjdou na 66.700 Kč, dvaadvacítky ale dostanete standardem.

Svět Audi Exclusive pak samozřejmě najdete i v interiéru. Prošívání sedadel, Alcantara, kůže, dřevo… poslužte si. Za nás můžeme doporučit ozvučení Bang & Olufsen. Stojí jako Dacia Sandero v základní výbavě. Pokud chcete, můžete si za 246.400 Kč dopřát i karbon-keramické brzdy, ale to byste to s ježděním museli myslet opravdu vážně.

Nové Audi RS Q8 poprvé naživo: Levný brácha Lamborghini Urus musí být trhák!

Nové Audi RS Q8 poprvé naživo: Levný brácha Lamborghini Urus musí být trhák!

Pokud chcete z RS Q8 ještě ostřeji laděné auto, sáhněte po paketu RS Dynamik plus. Ten posune omezovač z 250 na 305 km/h, naučí stabilizátory lépe aktivně vykrývat náklony karoserie nebo chytřeji rozděluje točivý moment mezi nápravy. Stojí 213.100 Kč, ale koupit si ho můžete pouze společně s karbon-keramickými brzdami a 23palcovými koly. Takže to dělá přes půl milionu.

Ale nemusíte to dělat. 600 koní a stovku za 3,8 sekundy budete mít tak jako tak. Oproti superkombi RS6 Avant si připlatíte čtvrt milionu a oproti R8 quattro ušetříte skoro milion. Všechno to jsou vrcholy své třídy. Movití už si musí jenom vybrat.

Audi RS Q8: technická data a ceny
Model Audi RS Q8
Motor 4.0 V8
Zdvihový objem [cm3] 3996
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min] 441/-
Točivý moment [N.m/min] 800/2200-4500
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 250(305*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 12,1
Cena [Kč] 3.395.900
*za příplatek

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

dnes | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků