Brutální Audi RS Q8 má kompletní české ceny. V rámci mezí jde o výhodnou koupi

Pokud budete chtít jezdit jako Frank Stippler, připočtěte si minimálně půl milionu navíc. Kdo by to ale potřeboval?

České zastoupení automobilky Audi již zveřejnilo kompletní ceník modelu RS Q8, který jsme si vyzkoušeli na Kanárských ostrovech. O vstupní ceně 3.395.900 Kč jsme už věděli, chyběl tak pouze seznam příplatkové výbavy. A kupodivu to není taková hrůza. 

Příplatky jsou sice drahé, jak už je u velkých Audi zvykem, ale auto je v základní výbavě již tak nabité, že si zákazník pak připlácí už jen za své rozmařilosti. Ve standardu tedy dostanete adaptivní tempomat, automatické dálkové světlomety, řadu asistenčních systémů, parkovacího asistenta, multifunkční RS volant, 4zónovou klimatizaci, dvojici displejů infotainmentu MMI nebo digitální přístrojový štít.

Audi slaví 25 let modelů RS. Speciální výroční balíček dostane celá řada vozů

Audi slaví 25 let modelů RS. Speciální výroční balíček dostane celá řada vozů

Už ve standardu najdete i adaptivní vzduchový podvozek, HD Matrix LED světlomety, dynamické řízení všech kol a pohon quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem. Nakonec jde tedy o docela výhodnou nabídku, protože spoustu prvků, za které si musíte třeba u slabší SQ8 připlácet, zde dostanete už v základu.

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Tak čím se u RS Q8 rozmazlovat? Předně jde o individualizaci. Pokud budete chtít jedovatě zelenou barvu z prvních propagačních tiskovin modelu, musíte sáhnout do zvláštních laků Audi Exclusive za 135.700 Kč. Obří 23palcová kola vyjdou na 66.700 Kč, dvaadvacítky ale dostanete standardem.

Svět Audi Exclusive pak samozřejmě najdete i v interiéru. Prošívání sedadel, Alcantara, kůže, dřevo… poslužte si. Za nás můžeme doporučit ozvučení Bang & Olufsen. Stojí jako Dacia Sandero v základní výbavě. Pokud chcete, můžete si za 246.400 Kč dopřát i karbon-keramické brzdy, ale to byste to s ježděním museli myslet opravdu vážně.

Nové Audi RS Q8 poprvé naživo: Levný brácha Lamborghini Urus musí být trhák!

Nové Audi RS Q8 poprvé naživo: Levný brácha Lamborghini Urus musí být trhák!

Pokud chcete z RS Q8 ještě ostřeji laděné auto, sáhněte po paketu RS Dynamik plus. Ten posune omezovač z 250 na 305 km/h, naučí stabilizátory lépe aktivně vykrývat náklony karoserie nebo chytřeji rozděluje točivý moment mezi nápravy. Stojí 213.100 Kč, ale koupit si ho můžete pouze společně s karbon-keramickými brzdami a 23palcovými koly. Takže to dělá přes půl milionu.

Ale nemusíte to dělat. 600 koní a stovku za 3,8 sekundy budete mít tak jako tak. Oproti superkombi RS6 Avant si připlatíte čtvrt milionu a oproti R8 quattro ušetříte skoro milion. Všechno to jsou vrcholy své třídy. Movití už si musí jenom vybrat.

Audi RS Q8: technická data a ceny
Model Audi RS Q8
Motor 4.0 V8
Zdvihový objem [cm3] 3996
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min] 441/-
Točivý moment [N.m/min] 800/2200-4500
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 250(305*)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 12,1
Cena [Kč] 3.395.900
*za příplatek
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků