Audi RS Q3: první RS mezi SUV Audi naživo

AUDI  |  08. 03. 2013 08:59

Pěkné, nelíbí se mi spojení těchto karhanů s duchem sportovních vozů RS, ale zákazníci si to prý žádají, tak když se to prodává budiš. Spotřeba 8,8l při té váze a výkonu i když je to v průměru je moc pěkná, otázka jaká bude realita.
Slyšel jsem zvuk nové audi A6 v dieslu myslím 4,0d a musím pochválit, moc pěkný poslech...

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  08. 03. 2013 12:03

No není to 4,0d, tohle matoucí označení používá BMW pro 230kW třílitr biturbo (ale někdy je ten samý motor "jen 35d"). U Audi se 230kW biturbo jmenuje 3,0TDIR.

A mimochodem, pane redaktore, Audi SQ5 nemá zážehový pětiválec TFSI 260kW/354k ale právě dieselový šestiválec 230kW/313k. Možná ho jednou mít bude ale zatím to nenastalo.

Kdybyste uměl počítat, snadno byste se dopracoval k tomu, že nejvýkonnějším SUV od Audi je Q7V12 (pro Evropu už není v nabídce), druhým je Q7_4,2TDI, třetím pro změnu Q7_3,0TFSI , až čvrtým v řadě je SQ5 s 230kW a pátým Q3RS. Račte si nastudovat zdroje, než začnete blábolit.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  08. 03. 2013 15:43

Přidám se- Q7 V12TDI objednat v Evropě lze, protože část Ruska je na území Evropy. Ale i když není v ceníku některých teritorií, i tam lze tento model objednat.
SQ5 TFSI opravdu objednat nelze, a to nikde. Audi jej sice předvedlo jako možnou variantu pro "benzínové" trhy USA, Rusko, Asia, ale ještě stále do sériové výroby tento model zaveden není a není možné jej tedy ani objednat.
Ale omyly a neznalost jsou jaksi četným kořením článků pana Duchoně, takže se nad tím nepozastavujme.

Odpovědět  |   | 

Pánové, jsem rád, že jste si při pátku ulevili, ale upřesněme si naše úkoly: já se soustředím na psaní a vy se soustřeďte na čtení. Zaprvé: nikde v textu není napsáno, že je SQ5 TFSI "nejvýkonnějším SUV od Audi". Za druhé: SQ5 TFSI bylo oficiálně a v sériovém provedení včetně technických údajů představeno letos v Detroitu a prodávat se (byť u nás nikoli) začne na konci letošního léta. Tečka.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  09. 03. 2013 11:11

Jistě by v tom případě bylo vhodné rozlišovat čas přítomný a čas budoucí. Pokud tvrdíte: "Nejvýkonnější SUV Audi to ale není, třeba Audi SQ5 dosahuje v provedení TFSI výkonu 354 koní (260 kW) a točivého momentu 470 Nm." , pak čtenáře balamutíte, protože SQ5 TFSI BUDE dosahovat výkonu ale rozhodně zatím nedosahuje. Neexistuje ani jeden komerční kus, neexistuje tedy ani daný model.

A znovu k vaší spekulaci "nejvýkonnější to ale není" ... no není, je to v nejlepším případě páté nejvýkonnější SUV od audi, pokud zapomeneme na dočasně nevyráběnou benzínovou verzi Q7 4,2. Pokud napočítáme všechny existující, pak je v pořadí výkonu Q3RS na šestém místě a možná (bude-li opravdu zahájena výroba spekulované verze SQ5TFSI) bude v nejlepším případě sedmá nejvýkonnější. Je to totéž, jako kdybyste tvrdil, že hokejisté Itálie ale nejlepší na světě nejsou, protože existuje tým Běloruska. Úplně stejná mystifikace.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, to už je ale trochu účelové slovíčkaření, nemyslíte? To auto reálně existuje ve své sériové podobě, takže JE, i když se zatím neprodává. SQ5 TFSI, ačkoli to není nejvýkonnější SUV od Audi, mě ve chvíli psaní článku napadlo, protože z poslední doby to bylo nejnovější rychlé SUV Audi, jehož premiéru máme ještě v živé paměti.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  09. 03. 2013 15:10

Není to slovíčkaření. Vaše formulace vede laické čtenáře k mylnému dojmu, že SQ5 TFSI je nejvýkonnější SUV od Audi. A na tom není pravda ani JE ani NEJVÝKONNĚJŠÍ.

Odpovědět  |   | 
x12345678  |  09. 03. 2013 15:19

Souhlas. Je to totéž, jako kdyby pan redaktor tvrdil, že Multivan T6 je nejmodernější velké MPV. Podle jeho výklady by měl pravdu, ve skutečnosti ale pro všechny mimo nočních jezdců na dálniční trase Wolsfburg-Hannover je to sci-fi.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  09. 03. 2013 15:43

Q8 a next generation Q7 také existují ve své reálné podobě, ačkoli se ještě neprodávají....

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 201 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro